Gå til innhold

Når "skal" det være stille?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kjempetrøtt og kunne godt tenke meg å gå å legge meg, men naboen hamrer noe aldeles forferdelig. Regner ikke med at det skal være stille klokken 22.00, men kanskje 23.00? Har ikke veldig lyst til å gå å klage heller, vi har bråkt fælt ifm oppussing, men aldri etter 22.

Forhåpentligvis slutter de snart, de har holdt på siden 17.00, og jeg er helt svimmel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel fra klokka 23 er det ikke det da. Var iallefall det der vi bodde. Vedvarer det lenge utover hadde jeg nok sagt ifra på en pen måte ja.

Skrevet

Tror det er vanlig at det skal være stille etter 23.00. Sånn har det vært alle plasser jeg har bodd iallfall. Ville sagt ifra om det skjer flere kvelder.

Skrevet

Jepp, kommer nok til å si fra. Jeg syns nå man kanskje burde sagt fra på forhånd når man skal bråke SÅ mye jeg da.. Det høres ut som det er ekstrem oppussing på gang, med elektriske sager, hamring og roping. *vrien nabo*

Skrevet

Men kanskje du kan gi litt slack om dere har bråket mye selv? Om dette er første gangen de holder på så sent, liksom.

Skrevet

Jeg tror jeg venter til 23, han er en skikkelig kranglefant, men etter 23 har jeg i alle fall retten på min side.. Nå bråker det verre enn noensinne! :forvirret:

Skrevet

Synes faktisk det er litt drøyt å klage hvis dere har holdt på med oppussing selv. Kan være litt rund i kantene, selv etter 23. Men ikke mange dager, da.

Skrevet

Ja, jeg er enig. Men vi sørget i alle fall for å varsle, både i forhold til at vi skulle bråke og fordi vi noen dager hadde en henger stående ute. Dessuten ba denne naboen oss om å slutte å bråke en kveld, fordi han hadde gjester. Selv om vi hadde behov for å gjøre oss ferdig, og slett ikke bråkte veldig, så gjorde vi som han ba om, det er sånt man gjør for naboer.

Og dette her er jo et helt sinnsykt bråk, jeg kan bare glemme å se på tv eller høre på musikk, og langt mindre å sove.

Skrevet

I uken skal det være stille mellom kl 23 og 07. Helgen vet jeg ikke. Men man er jo litt medgjørlig da eller?

Skrevet

Vi holder på med oppussing men passer på å avslutte en stund før 2300 hvis vi må holde på om kveldene. Vi har ferie selv, men naboene har det ikke og skal sikkert tidlig opp på jobb neste morgen - og så er det jo alltids noen barn som legger seg tidligere på kvelden :-)

Skrevet

Jeg stakk ut i gangen, var på vei til å gå ned til han, men jeg møtte en annen nabo som også var på vei for å si fra. Hun har to små barn, og hun var rimelig frustrert, hun hadde vært nedom han et par ganger før i kveld for å be han dempe seg litt.

Nå har han nesten gitt seg, han måtte bare gjøre seg ferdig, og lovte å slutte før 23.30..

Skrevet

Politivedtektene sier vel at det skal være ro mellom 23.00 og 07.00

Skrevet

Hadde jeg holdt på med mye støyende oppussing over flere dager, da hadde jeg holdt helt kjeft hvis andre hadde gjort det samme - uansett. Hadde ikke sagt så mye som et pip.

Kanskje han er lei av oppussingen deres, og mente han kunne ta igjen.

Skrevet

I borettslag er det ofte andre husordensregler. Her i borettslaget er det ikke lov å bråke etter kl 20 på hverdager, etter 16 på lørdager og ikke i det hele tatt på søndager/helligdager. Vet om andre som har samme regler. Når man pusser opp er de reglene noe herk, man blir jo aldri ferdig med ting når man må avslutte så tidlig, så jeg ville tålerert bråk i noen dager. Og alt ved oppussing trenger jo ikke å bråke, så han kunne jo gjøre "stille" oppgaver sent på kvelden. Er det barn i boligen synes jeg det stiller seg annerledes, da bør man kunne slutte litt tidligere enn 23.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...