Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal til ROma i oktober og har foreløpig bare ordnet flybillettene. Men så må vi jo ha hotell også.

Noen som kan tipse meg om hvor i byen det er best å bo? Hvor (på nettet) jeg kan finne hoteller i Roma? Og hvor mye jeg bør forvente å betale?

Del gjerne erfaringer med meg om hva det er verd å få med seg også!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Det er nok flest (og billigst) hotell rundt Termini (jernbanestatsjonen). Min kone og jeg dro til Roma ifjor og vi bodde i dette området. Vi hadde det greitt der selv om området har rykte på seg for å være littt "shabby"...men alle områder rundt store jernbanestatsjoner pleier jo å være litt tvilsomme :-) Men jeg har har lagt ut et reisebrev med bilder og linker fra vår tur på min hjemmeside http://gardkarlsen.com/rome_italy.htm . Kanskje du kan finne noen gode tips der?

Skrevet

Gard har rett. Det er rimeligst og flest hoteller rundt jernbanestasjonen. Men hvis du vil legge på noen hundrelapper, er det greit å vite at sentrum av Roma er ganske liten. Og det lønner seg absolutt å bo sentralt slik at man har gåavstand til nesten alle serverdighetene.

Prøv å søk hotell på www.venere.com. Der kan du velge utifra bydel. Best er Colosseo, Trevi, Pantheon, Navona og Repubblica (som Gard nevnte). Selv bodde jeg i Colosseo-området da jeg var der sist. Helt supert og "midt i smørøyet". Og ikke skummelt å gå i gatene på kveldstid.

Skrevet

Sjekk Hotel Veneto. Er det noe slikt du har tenkt deg?

Husk å spis bruschetta! Den har de overalt, og det er den beste forretten i hele verden!

Skrevet

Ikke bo på hotell Repubblica. Har bodd der, og det var ganske så shabby... frokosten var heller ikke noe å skryte av.

Men området var bra, da!!

Skrevet
Hei

Det er nok flest (og billigst) hotell rundt Termini (jernbanestatsjonen). Min kone og jeg dro til Roma ifjor og vi bodde i dette området. Vi hadde det greitt der selv om området har rykte på seg for å være littt "shabby"...men alle områder rundt store jernbanestatsjoner pleier jo å være litt tvilsomme :-) Men jeg har har lagt ut et reisebrev med bilder og linker fra vår tur på min hjemmeside http://gardkarlsen.com/rome_italy.htm . Kanskje du kan finne noen gode tips der?

Hei! Du har kjempefin hjemmeside. Brukte den før jeg var i Roma i Mars og fikk fine tips.Takk! Selv bodde jeg på Piazza Venezia. Det var midt i blinken!

Skrevet

Sjekk Hotels.com

Ellers så er Hotell Veneto OK ja :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...