qrs Skrevet 13. august 2006 #1 Skrevet 13. august 2006 Vi skal til ROma i oktober og har foreløpig bare ordnet flybillettene. Men så må vi jo ha hotell også. Noen som kan tipse meg om hvor i byen det er best å bo? Hvor (på nettet) jeg kan finne hoteller i Roma? Og hvor mye jeg bør forvente å betale? Del gjerne erfaringer med meg om hva det er verd å få med seg også!
gard Skrevet 14. august 2006 #2 Skrevet 14. august 2006 Hei Det er nok flest (og billigst) hotell rundt Termini (jernbanestatsjonen). Min kone og jeg dro til Roma ifjor og vi bodde i dette området. Vi hadde det greitt der selv om området har rykte på seg for å være littt "shabby"...men alle områder rundt store jernbanestatsjoner pleier jo å være litt tvilsomme :-) Men jeg har har lagt ut et reisebrev med bilder og linker fra vår tur på min hjemmeside http://gardkarlsen.com/rome_italy.htm . Kanskje du kan finne noen gode tips der?
gattissima Skrevet 14. august 2006 #3 Skrevet 14. august 2006 Gard har rett. Det er rimeligst og flest hoteller rundt jernbanestasjonen. Men hvis du vil legge på noen hundrelapper, er det greit å vite at sentrum av Roma er ganske liten. Og det lønner seg absolutt å bo sentralt slik at man har gåavstand til nesten alle serverdighetene. Prøv å søk hotell på www.venere.com. Der kan du velge utifra bydel. Best er Colosseo, Trevi, Pantheon, Navona og Repubblica (som Gard nevnte). Selv bodde jeg i Colosseo-området da jeg var der sist. Helt supert og "midt i smørøyet". Og ikke skummelt å gå i gatene på kveldstid.
Birgitte Skrevet 15. august 2006 #4 Skrevet 15. august 2006 Sjekk Hotel Veneto. Er det noe slikt du har tenkt deg? Husk å spis bruschetta! Den har de overalt, og det er den beste forretten i hele verden!
Trampe Skrevet 15. august 2006 #5 Skrevet 15. august 2006 Ikke bo på hotell Repubblica. Har bodd der, og det var ganske så shabby... frokosten var heller ikke noe å skryte av. Men området var bra, da!!
loffen Skrevet 16. august 2006 #6 Skrevet 16. august 2006 Hei Det er nok flest (og billigst) hotell rundt Termini (jernbanestatsjonen). Min kone og jeg dro til Roma ifjor og vi bodde i dette området. Vi hadde det greitt der selv om området har rykte på seg for å være littt "shabby"...men alle områder rundt store jernbanestatsjoner pleier jo å være litt tvilsomme :-) Men jeg har har lagt ut et reisebrev med bilder og linker fra vår tur på min hjemmeside http://gardkarlsen.com/rome_italy.htm . Kanskje du kan finne noen gode tips der? ← Hei! Du har kjempefin hjemmeside. Brukte den før jeg var i Roma i Mars og fikk fine tips.Takk! Selv bodde jeg på Piazza Venezia. Det var midt i blinken!
Gjest Neffi Skrevet 16. august 2006 #7 Skrevet 16. august 2006 Sjekk Hotels.com Ellers så er Hotell Veneto OK ja
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå