Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente på 27 år som blir tatt for å være alt fra 12 til 18 år. :forvirret:

Blir aldri tatt seriøst og blir alltid behandlet som et barn.

Et eks. på det;(et av mange tusen ;) )

Var hos en privat tannlege i februar.

Sekretæren la inn alle data om meg, så tannlegen visste jo ikke alderen min før etter behandlingen.

Mens jeg satt i stolen, pratet hun til meg som om jeg skulle ha vært en liten jentunge :forvirret:

Sa at jeg måtte være flink å gape høyt opp, så tannlegen fikk se tennene ordentlig :overrasket::overrasket:

Nei, jeg gjorde ikke noe forsøk på å ikke åpne munnen altså.

Jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte... Følte meg som en drittunge der jeg satt.

Ansiktet mitt er "problemet", da jeg ser veldig barnslig ut.

Har ingen "fjortiskropp".

Men bruker jeans(det er vel ganske "ungdommelig") og ensfargede topper/gensere.

Unngår topper/gensere med trykk, da det får meg til å se enda yngre ut.

Begynner å bli mektig lei av og alltid bli tatt for å være så ung.

Jeg har sluttet å gå ut på byen, gå på polet, i det hele tatt der jeg må vise legg.

Er jeg på polet, få jeg bare kommentaren; "eeeh..har du legg"? De tror også at det er falskt...

Grrrrr... jeg blir så irritert..

Av venner hører jeg bare: "du er heldig som ser så ung ut"..

Skikkelig heldig.. yeah right :roll:

Håper noen av dere har noen tips om hva jeg kan gjøre(bruk av sminke o.l) for i det hele tatt å bare se litt eldre ut.

Blir snart gal :murvegg:

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

Forstår nå ikke hvorfor du er glad for dette jeg? Når du er noen år eldre vil du nok være sjeleglad.

Jeg ser også ganske ung ut. Er 24, men det hender jeg også må vise legg på polet, utesteder eller hvis jeg skal kjøpe røyk.

Jeg har et "babyface", så jeg tror det er derfor. Kan se ut som en 18 åring.

Hva slags smykker bruker du da? Og hva slags sminke? :)

Sånt kan jo ha litt å si.

Skrevet

Kanskje bruke dressjakker, en litt damete sveis? Jeans og genser er jo fint det, men hvis du blir tatt for å være så ung, så er det kanskje en ide å "dame" seg opp litt i klesveien?

Skrevet

Jeg fikk høre at jeg så mye eldre ut da jeg farget håret brunt og klippet det kort. Før hadde jeg ganske langt blondt hår. Så kanskje en tur til frisøren kan være en idé? :)

Skrevet
Jeg fikk høre at jeg så mye eldre ut da jeg farget håret brunt og klippet det kort. Før hadde jeg ganske langt blondt hår. Så kanskje en tur til frisøren kan være en idé?  :)

Og unngå pannelugg til lengre hår.

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg fikk høre at jeg så mye eldre ut da jeg farget håret brunt og klippet det kort. Før hadde jeg ganske langt blondt hår. Så kanskje en tur til frisøren kan være en idé?  :)

Jeg har samme "problem", om enn ikke i samme grad.

Lyst hår får deg til å se yngre ut enn mørkt. Du kan klippe det guttekort slik mange kvinner gjør når de blir eldre. Eller du kan sette det opp.

Kanskje du skulle kle deg mer damete.

-Rød lebestift. (Veldig hot akkurat nå også).

-Napp brynene. (Men vær forsiktig, ikke ta for mye!)

-Kanskje en brosje.

-Styr unna rosa.

-Unngå lårkorte skjørt. Bruk de som rekker til knærne eller leggene.

-Høye hæler.

-Dressbukser.

-Jeg synes strikkede gensre eller bluser ser mer voksent ut enn langermede T-skjorter og singleter.

-Måten du snakker på påvirker også hvor gammel du blir tatt for å være. (Men det kan fort bli unaturlig å skulle begynne å snakke på en annen måte enn det en pleier.)

Dersom du er tynn, ville det hjelpe å legge på deg litt. Men så skriver du også at du ikke har noen fjortisskropp. Dersom folk virkelig tror du er 12, ville det hjelpe å framheve bysten med ettersittende topper eller utringninger. - Banalt, men kan hjelpe.

Skrevet

Unngå pastellfarger og langt blondt hår. Jeg jobber med ei som er 34, og hun går stort sett bare i rosa hettegensere + jeans, og hun er blond i tillegg. Hun ser yngre ut enn det hun er!

Gjest gjesta
Skrevet

Rådene du har fått om klesstil er kjempefine, men kun dersom du virkelig vil forandre deg. Er du fornøyd med klesstilen din og trives best med det du har på deg nå, synes jeg ikke situasjonen du er i burde forandre det. Men her må du selvsagt veie ulemper og fordeler opp mot hverandre.

Diskret og klassisk sminke er en god idé. Ikke pøs på med farger og "kamuflasje", det kan i verste fall få deg til å se enda yngre ut, og er uansett ikke så kledelig. Pass på at sminken passer antrekket, med litt tyngre og mer sofistikert sminke når du pynter deg, og vice versa.

Jeg er 25 og ser også en del yngre ut enn jeg er, dog ikke i like stor grad som deg. Selv er jeg fornøyd med å være som jeg er, siden jeg slettes ikke føler meg som en kvinne, men fremdeles som en jente. Selv om jeg kler meg ungt, kler jeg meg ikke som en fjortis.

Skrevet

Jeg har det motsatt "problemet", skulle jeg til å si - jeg har alltid blitt tatt for å være eldre enn jeg er. (Dvs. nå, som 27-åring, har jeg kanskje "tatt igjen" meg selv, men tidligere har det irritert meg mye.)

Har spurt noen om hva som gjør det, og tre ting går igjen:

* Klesstilen min: Jeg er ganske klassisk i stilen, og veldig feminin. Mye høye hæler, dressjakker etc.

* Stemmen, måten å uttrykke meg på, holdningen. Men det er jo sånt jeg ikke kan gjøre noe med, egentlig.

* Håret - som er kortklipt og rødt. Men egentlig trodde alle jeg var eldre før jeg klipte det, så ikke vet jeg... (Men tar sterkt avstand fra det utsagnet om at "mange ELDRE damer klipper seg kort... :ler:)

Skrevet

Jeg er også 27 men blir ofte spurt om leg når jeg skal kjøpe røyk og ALLTID ved kjøp av alkohol. :sur:

Det ER frustrerende, ikke gøy å se ut som 17 når jeg er 27 så jeg skjønner godt hva du mener.

Jeg har farget håret mørkt å det hjelper veldig, som nevnt ovan.

Når jeg har briller istedenfor linser ser jeg mye mer voksen ut.

Har veldig variert klestil, men føler det er ansiktet som ser barnslig ut..

Synes ikke du skal sminke deg masse i førsøk i å se eldre ut, det ser bare teit ut..

Moren min er 60 år men folk gjetter på 40...

Nå vi kommer til den alderen er vi sikkert glad for det!! :ler:

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Takk for gode svar!

Jeg trives veldig i godt i jeans og tror neppe jeg vil føle meg komfortabel i "dressbukser" o.l

Som en skrev litt lenger opp i tråden; jeg føler meg slettes ikke som en kvinne, men fremdeles som en jente, men jeg hadde vært veldig fornøyd om jeg i det minste kunne se ut som om jeg var 25 da.

Ang. sminkebruk, så bruker jeg minimalt med sminke.

Å kutte ut sminken kan jeg glemme, for da ser jeg(om mulig)enda yngre ut.

Ikke lett dette nei.. :forvirret:

En annen sak; Når jeg er ute og handler i f.eks en klesforretning og ekspeditrisen snakker til meg med en "barnslig" stemme når hun spør om jeg trenger hjelp etc.

Er det da uhøflig av meg å spørre henne hvor gammel hun tror jeg er,

for så å fortelle alderen min?

Opplever dette til stadighet og det irriterer meg noe så grenseløst.

Må også bare legge til en episode som skjedde for noen år siden;

Jeg jobbet som flyrenholder og da vi gikk ombord på det siste flyet den dagen, fikk vi en pose hver med cashewnøtter av kapteinen, før han forlot flyet.

Kommentaren jeg fikk av han var: "Du kan ikke være gammel. Du vet nok ikke hva cashewnøtter er!" :overrasket::overrasket::sur:

Da ble jeg så forbannet, at det var like før jeg klappet til han.

Makan!

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Nå vi kommer til den alderen er vi sikkert glad for det!!  :ler:

Ja, det er vi nok :ler:

Skrevet

Jeg ble bedt om leg da jeg skulle leie film med 15 årsgrense her en dag, og jeg er 25. Så du er ikke alene. Jeg blir bedt om leg overalt, ble til og med bedt om leg en dag jeg var på restaurant med min mor og skulle drikke vin til maten. Spiller ingen rolle hvordan jeg er kledd heller, hvis jeg kommer i skjørt tenker de sikkert at nå har hun kledd seg opp voksent for å lure oss.. Det eneste som jeg har funnet ut hjelper er å ha håret i hestehale og ha briller i stede for linser.

Du får heller se den morroa i det er i å se at den personen som har bedt om leg blir litt flau når han ser hvor gammel du egentlig er.

Skrevet
Du får heller se den morroa i det er i å se at den personen som har bedt om leg blir litt flau når han ser hvor gammel du egentlig er.

Jeg har jobbet i dagligvarebutikk, og var flink til å spørre om leg hvis jeg var i tvil, slik vi jo er påalgt å gjøre. Og jeg kan fortelle at det ikke er lett å avgjøre hor gamle folk er på den korte tida man har til å vurdere folk. Jeg spurte flere 30-åringer om leg, og da tok de fleste det som kompliment. Men det er da altså ikke lett å se hvor gamle folk er, og butikkansatte trenger ikke kjeft for å gjøre jobben sin.

Jeg vet jo selv hvor vanskelig det er å se hvor gamle folk egentlig er. Selv blir jeg også tatt for å å være mye yngre enn det jeg er. Gjennom hele ungdomstida ble jeg tatt for å være 2-5 år yngre enn det jeg er. Og i den tida er det jo om å gjøre å se eldre ut enn det man er.

Nå idag opplever jeg det ikke lenger som noe problem, og tenker ikke like mye over det som jeg gjorde tidligere. Jeg har en litt mer oksen klesstil (bruker dressbukser), og har klippet håret kort. Dessuten har jeg vokst veldig i væremåten min, og har nok tatt igjen en del av mine jevnaldrende siden jeg lett kan framstå som seriøs. Det gjelder gjerne å ha litt tro på seg selv, hvis man tenker for mye på at man ser ung ut, så ser man kanskje litt mer usikker ut.

Nå ble jeg jo spurt om leg for ikke lenge siden da jeg skulle kjøpe lett-cider, selv om jeg er 25 år. Det som var litt absurd var at jenta i kassa ikke mente leget mitt var gyldig. Jeg har nemlig et godt gammeldags bankkort uten magnetstripe, siden det ikke er bilde på skandiakortet. Men bankkort uten stripe er jo bedre med tanke på at bildet er større. ;)

• 7 år senere...
Skrevet

Et problem som mange kjenner seg igjen i.

Anonymous poster hash: 877bd...487
Skrevet

Blazere vil nok få deg til å se mer voksen ut. Funker for meg :)

Anonymous poster hash: 9f63e...935

Skrevet

Jeg er også 27 men blir ofte spurt om leg når jeg skal kjøpe røyk og ALLTID ved kjøp av alkohol. http://forum.kvinneguiden.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/sur.gif

Det ER frustrerende, ikke gøy å se ut som 17 når jeg er 27 så jeg skjønner godt hva du mener.

Jeg har farget håret mørkt å det hjelper veldig, som nevnt ovan.

Når jeg har briller istedenfor linser ser jeg mye mer voksen ut.

Har veldig variert klestil, men føler det er ansiktet som ser barnslig ut..

Synes ikke du skal sminke deg masse i førsøk i å se eldre ut, det ser bare teit ut..

Nå vi kommer til den alderen er vi sikkert glad for det!! http://forum.kvinneguiden.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/ler.gif

Det er ikke fordi du ser ut som du er 17, men fordi butikkansatte skal spør alle som ser ut som de er yngre enn 25. Dette er for å være helt sikker på at vi får med alle som er 18 eller yngre.

Å gjette alder er virkelig ikke lett! Har selv spørt noen som er 30 om leg for og selge røyk. Men det er fordi skillet mellom 24-30 ikke alltid er like lett å se.

Anonymous poster hash: cab7e...9a1

Skrevet

Jeg må si jeg forstår problematikken. Men i stedet for å se på det som ett problem, bør du forsøke å se gledene ved det å se yngre ut. Ikke lett..jeg vet av erfaring. Jeg er selv 36 år gammel, og uten mannen eller barna ved min side blir jeg konsekvent spurt om leg (særlig på polet). Og dette syns jeg til tider er veldig flaut. Spesielt hvis jeg har med meg andre som får latteranfall av dette, for syns ærlig talt ikke jeg ser SÅ ung ut altså. Men var blant annet også ett tema når jeg byttet jobb, flere trodde jeg var i 20 årene, mens jeg var i 30 årene, visste ikke at dette var ett så stort tema at de faktisk veddet om det. Kunne jo bare spurt f.eks.

Men uansett, jeg fant ut at dersom jeg har håret oppsatt (f.eks hestehale), med hettegenser og jeans (behagelig) og lite sminke, så ble jeg konsekvent spurt om leg. Men når jeg kledde meg mer "voksent" hjalp det på. Når jeg hadde vært i møte, og f.eks hadde dress, veske og litt mer sminke var det sjelden noen spurte meg. Må også si at det hjalp på å farge håret fra blond til mørkebrun. Om jeg bruker briller eller linser har også noe å si.

Men jeg har nå kommet til det stadiet hvor jeg heller ser positivt på det. Min datter får ofte høre at hun har en "kul & ung" mamma av venninnene sine, enda jeg faktisk er eldre enn noen av deres mamma. Alltid gøy å høre, og varer vel ikke å veldig lenge før jeg også er "ukul"..hehe.

En annen ting jeg trøster meg med, er at jo lengre jeg blir tatt for å være "ung" jo mindre "gammel" føler jeg meg. Imotsetning til venninner som sier de er blitt sååå utrolig gamle, føler jeg meg ung. Og det kommer sikkert alltids en tid da vi ønsker å være/se yngre ut. Tar bare litt lengre tid før vi kommer dit.

Anonymous poster hash: 31367...446
Skrevet

Sminke:

Mascara
Dipliner (tynn fin strek fra ca midten og ut i en liten bue)
Foundation
Liiite lag med solpudder
Øyenbrynspudder

På byn legg gjerne til øyenskygge :)

Anonymous poster hash: 66ae3...61e
Skrevet

Tror ikke ts leser dette ass

Anonymous poster hash: 5e18d...dee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...