Gå til innhold

Å bli fridd til

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Når du ble fridd til, hvordan opplevde du det?

Har du blitt fridd til flere ganger av samme mannen eller flere menner?

hvordan informerte du dine nærmeste om frieriet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble fridd til 31 desember 2002, da hadde vi vært sammen ca 2½ år. Det var romantisk og koselig, og jeg svarte selvsagt ja. Jeg hadde lenge visst at dette var mannen jeg ville dele livet mitt med. :hjerte:

Nei, har bare blitt fridd til én gang.

Jeg ringte foreldrene mine dagen etter, nærmeste venner fikk vite via SMS. Hans foreldre visste allerede, han hadde sagt til dem mens han var hjemme i julen at han skulle fri på nyttårsaften.

Skrevet

Jeg opplevde det som.... kjemperomantisk.

Jeg har bare blitt fridd til en gang, jeg svarte jo ja, så han trente ikke gjøre det flere ganger.

Det var en fantastisk følele, når jeg skjønte hva som skjedde... Deilig, rett og slett.

Informerte mine nærmete ved å sende en sms, vente tre sekunder, og svare på de mange gratulasjonene :) (og jeg sendte bare sms til mamma og til min bror, gratulasjonene kom derimot fra mange, for dette spredde seg fort!)

Skrevet

Jeg ble fridd til den 5.8.05 i den 235 kvadrat luksussuiten vi bodde i på Burj-Al-Arab i Dubai.

http://www.burj-al-arab.com/

Han gikk ned på kne og produserte en diamantring. Vi hadde bare kjent hverandre et år, men er ikke i tvil om at vi er rett for hverandre. Vi gifter oss 5. august 2006.

Uforglemmelig!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har bare blitt fridd til én gang, og det var kjemperomantisk og helt fantastisk!

De beste minuttene i mitt liv!

Kjæresten min hadde gjort litt ut av det, uten at det ble for klisjeaktig.

Vi hadde på forhånd kjøpt ringer, så jeg visste jo at det kom en dag, bare ikke når..

Vi ringte foreldrene våre dagen etter, etter frokost, og sendte sms til venner.

Gjest Gjesta
Skrevet

Har ikke blitt fridd til enda jeg.. Men etter 12 supre år, så er det vel lov å håpe.. Men når det først skjer, så skal det jammen være bra ;)

Skrevet

Jeg var klar over hva som kom til å skje, men når det skjedde så var det på en suite på Royal Christiania Hotel i Oslo, i et badekar med Champagne og jordbær.

Nei.

Det husker jeg faktisk ikke. Tipper jeg ringte.

Skrevet (endret)

Det var helt fantastisk, og veldig uventet! Ble kjempeglad ... det var utrolig!

nei, det holdt at han fridde èn gang ;) Og nei, ingen andre som har fridd til meg ...

Jeg tok bilde av ringen og sendte til venninnene mine på mms. De ble veldig overrasket og glade alle sammen! Mamma og pappa sa jeg det til på telefonen, for de bor langt unna. Resten av slekta  fikk høre det fra mamma og pappa :) Forloveden min sa det til svigerforeldrene sine før han fridde ... og bestevenninna mi fikk vite det av forloveden min før han fridde, han bare måtte si det til noen ;)

Endret av Teria
Skrevet

Jeg har bitt fridd til to ganger og sa nei begge gangene. Ombestemte meg i det ene tilfellet. Det var spontan-frierier begge to og jeg ble så satt ut så jeg ikke klarte annet enn å si nei. Man vil jo gjerne få tenke seg litt om, da når det kommer helt uforberedt!

Skrevet

Jeg ble fridd til nå i sommer, under palmer og stjernehimmelen i Brasil. Ringen hadde han tatt med fra Norge, så han hadde forberedt seg godt! Han hadde også klart å overbevise meg det siste året om at han ikke ville gifte seg... Ringen lå plutselig i vinkjøleren når jeg skulle sjenke meg ett glass vin til. Det var ganske romantisk :)

Har blitt fridd til 3 ganger, av 3 forskjellige menn.

sms

Skrevet
Man vil jo gjerne få tenke seg litt om, da når det kommer helt uforberedt!

Om du med uforberedt mener at du aldr ihar tnkt tanken fordi dere ikke har kjent hverandre lenge eller noe sånn, så kan jeg skjønne det.

Men, jeg var totalt uforberedt på at min forlovede skulle fri. Jeg ante ikke i det hele tatt at han tentke i de baner. Var likevel ikke et halvt sekund i tvil om å svare ja. Trengte ikke tenke, bare svare.

Skrevet

Samboeren min fridde til meg for tre uker siden mens vi var på ferie. Jeg var sliten etter en lang reise og selv om vi har pratet om å gifte oss, var jeg totalt uforberedt da han gikk ned på kne. Jeg begynte først å le, men så ble jeg veldig rørt og klarte ikke å holde tilbake tårene. Jeg svarte selvfølgelig JA! :hjerter_rundt:

Jeg har aldri blitt fridd til av noen andre, og han trengte bare spørre denne ene gangen før han fikk ja.

Vi har ikke fortalt det til noen ennå. Vi skal se på ringer i helga og har tenkt å overraske alle når vi har fått på oss ringene.

Skrevet

Jeg har blitt fridd til 2 ganger av 2 forskjellige.... og sa ja begge gangene (det første bryllupet ble avlyst...)

Første frieri gråt jeg....

Andre frieri gråt han, og han spurte hvorfor jeg ikke gråt (vi hadde snakket om hvilken reaksjon jeg trodde jeg kom til å få ved ett evt. frieri...) Da sa jeg at jeg gråt forrige gang, og det gikk ikke så bra, så jeg tok det som et godt tegn at jeg ikke gråt nå....

Så sendte jeg mms av ringene til familie og venner....

Pappa ringte:

*er du på vannet?*

.... ehhh.... nei...? Hvordan det?....

*Hvorfor sender du meg bilde av to karabinkroker til båt da?* .... morroklumpen....

Mamma hørte jeg ikke noe fra... så jeg ringte henne...:

Har du ikke sett meldingen min?

*Nei, hva var det da??*

Nei, du kan se på meldingen så kan du ringe meg etterpå.

*Ja, men det får heller bli senere, vi har besøk nå*

.... ok .....

Etter 2 timer ringte hun:

*var det en sånn morsom melding?*

Eeehhh nei...?

*Åhh? Da har jeg ikke fått den... hva var det da??*

Det var bilde av 2 ringer....

Og da tok det endelig av for min mor! Noe som var ganske forventet ;)

Skrevet

hei.jeg ble fridd til på skiblander for 5dager siden,med både mine og hans foreldre tilstede. nei har ikke blitt fridd til før og resten av familien ble informert på tlf så de sto på bryggen og gratulerte oss når vi gikk av båten

Gjest Gjest
Skrevet
Han gikk ned på kne og produserte en diamantring.

:legrine:

Produserte? Hvordan? Mener du presenterte?

Unnskyld at jeg ler - så bare for meg et frieri der en person går ned på kne foran sin utkårede for så å begynne å lage en ring, sette på diamant, etc. :legrine:

Gjest gjest1
Skrevet

Om 2 dager så har vi vært forlovet i 6 år.

Det var ikke noe frieri.

Vi pratet på forlovelse og gikk i butikken å bestilte ringer i lag.

Jeg hentet de den dagen forlovelsen skulle skje.

Husker jeg møtte noen kollegaer utenfor gullsmeden. De var litt nysgjerrig på om det var noe stort som skulle skje. Jeg smilte fra øre til øre når jeg forlot butikken.

Jeg klarte å la være å si noe. Etter ett par dager, så stod det i avisene.

Vi satte på ringene utenfor ei utrolig fin kirke. Husker dagen som om det var i går.

Gjest gjest1
Skrevet (endret)
:legrine:

Produserte? Hvordan? Mener du presenterte?

Unnskyld at jeg ler - så bare for meg et frieri der en person går ned på kne foran sin utkårede for så å begynne å lage en ring, sette på diamant, etc.  :legrine:

Litt uheldig oversettelse fra engelsk, tror jeg. På engelsk kunne man godt ha sagt "and produced a diamon ring" i betydningen tok fram, hentet fram. ;)

Endret av cruel
Skrevet

Vi hadde vært sammen litt over en måned ca, og jeg ble fornærmet.

Han ble flau og vi slo opp på stedet, jeg hadde på følelsen han var ute etter noe annet enn meg, $$$$$$$$$$$$$$$$$ :fy_fy:

Gjest Gjesta
Skrevet

24. desember 2002. Det var nydelig, vakkert og rørende. Min nybakte forlovede hadde tårer i øynene :)

Jeg har blitt fridd til tre ganger til sammen, bare èn gang av han jeg er gift med.

Mine nærmeste var der da det skjedde, med unntak av min beste venninde, som jeg ringte til umiddelbart etterpå

Gjest Gjest_SnartFru_*
Skrevet

Vi forlovet oss i New York. Ikke noe frieri - vi hadde lenge visst at det var oss, og det var "helt naturlig" å ta turen innom Tiffany´s den dagen vi endelig kom til byen vi hadde drømt så lenge om å reise til :). The american way, hehe :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...