Gå til innhold

frekke/dumme ting selgere har sagt til deg

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

lurer litt på hva det frekkeste/dummeste en selger har sagt til deg.

en gang var det en selger som ringte meg,og da jeg sa at jeg var student og ikke kunne gi akkurat da(ja da.jeg vet at det å være student ikke er noen unnskylning for å gi ;) ),så presterte han å si "jaha,du skal vel drekke opp penga du da" :overrasket:

er det noen av dere som har opplevd frekke selgere så kan dere jo dele det med oss andre her på KG ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, det er kanskje ikke så frekt, men jeg skulle finne trygdekontoret (skulle ha nytt skattekort), og rota meg litt bort. Jeg spurte ei som satt i resepsjonen ved en annen offentlig instans hvor trygdekontoret lå. Hun ser granskende på meg og svarer "Ja det ligger rett ved polet det. Du vet vel hvor det er?"

Nevnte trygdekontor ligger også ved det eneste postkontoret på dette stedet, men DET nevnte hun ikke.

Kanskje det var hun som var fast kunde på polet...? ;)

Skrevet

Jeg ble oppringt på mobilen mens jeg var på jobb en gang. Vanligvis svarer jeg ikke på private anrop i arbeidstiden, men gjorde et unntak denne gangen.

Selgeren begynte en lang tale om et produkt og jeg svarte (som sant var) at jeg hadde tilsvarende fra før og ikke hadde behov for flere. I stedet for å avslutte begynte han å spørre hvor jeg hadde kjøpt, hvilket merke osv. Jeg avviste ham høflig og sa: "Jeg må nesten avslutte, for jeg er på jobb."

Da presterer selger-dusten å svare: "Jeg er da også på jobb!"

Hadde han sagt det på fleip og deretter avsluttet, så hadde det vært greit altså (humor er en fin ting), men han fortsatte å spørre om det samme.

Det ble en liten klage til det firmet etterpå gitt.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg hadde akkurat kommet hjem fra sykehuset med nyfødt, da en selger riingte og skulle ha støtte til en eller annen forening som støtter forksning på krybbedød. Selgeren mente dette var jo spesielt aktuelt for meg siden jeg hadde baby........ ble en smule sint....

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ble oppringt av en selger som skulle selge meg rosenrot. Jeg svarte at jeg ikke trengte det, hvorpå mannen svarer med skepsis:

"Trenger du ikke rosenrot?"

"Nei," (litt fornærmet fordi han sa det på den måten) "jeg har faktisk en eske i skapet." (Som var sant!)

"Har du rosenrot i skapet? Er du sikker?"

Et annet tilfelle jeg hørte om var en selger som presterte å svare "Må du spørre mannen din om lov?" på en nedlatende måte da kunden svarte at hun måtte snakke med mannen før hun bestemte seg for noe.

En morsom episode var da jeg ble oppringt av en kjempenervøs tenåring som skulle selge toalettpapir for tennisklubben sin. Han stammet og var midt i den verste stemmeskiftealderen, og slet seg gjennom manuskriptet. Jeg takket høflig nei. To dager senere ringer den samme gutten og stammer seg gjennom manuskriptet igjen (jeg hadde ikke samvittighet til å avbryte.) Da han var ferdig sier jeg, på en hyggelig måte, "nei takk, du ringte meg i forigårs også." Gutten får panikk og svarer "øøh... æhhh.. øøøh... NEI! Det gjorde jeg ikke!!!" og slenger på røret! :ler:

Skrevet

Mannen min tok telefonen den gangen en mann ringte ang. spørreundersøkelser.

Det var da tjue min. til butikken stengte og mannen min sa som sant var at han ikke hadde tid til å svare denne gangen ( vi pleier allltid å svare på sånt ellers..)

Mannen i andre enden begyntre å skjefte og smelle fordi mannen min var så frekk :overrasket: og slengte på røret..

Skrevet (endret)
Jeg hadde akkurat kommet hjem fra sykehuset med nyfødt, da en selger riingte og skulle ha støtte til en eller annen forening som støtter forksning på krybbedød. Selgeren mente dette var jo spesielt aktuelt for meg siden jeg hadde baby........ ble en smule sint....

Dette er tydeligvis ikke så uvanlig, et par av mine venner har også opplevd dette og reagert på samme måte som du, fortståelig nok. Utrolig frekt og tankeløst synes jeg! :frustrert: Hvor får de oppgitt navn og tlfnummer? På sykehuset??

Endret av Kitz
Gjest Svanemor
Skrevet

Ble stoppet av en overivrig selger på gaten en gang, som skulle selge meg en mobiltelefon med abonnement. Og det var ikke måte på hvor billig den var. Jeg sa neitakk, uansett hvor billig det er så blir det ikke bedre enn mobilen jeg har fra før, for den er 100% dekket av arbeidsgiver og koster meg ingenting".

"Hvor jobber du da?" svarte selgeren. Det har hun da ingenting med!!

Skrevet

En sånn der "gateselger" av fadderskap presterte å mene jeg løy når jeg der jeg hasta avsted forklarte at jeg allerede HAR et plan-fadderbarn. Han sa altså at "nei, det har du ikke". som om han visste det? Jeg HAR det, nemlig.

Kanskje jeg skal begynne å bære med meg i veska papirene på fadderbarnet vårt, sånn i tilfelle jeg treffer en til slik selger. siden han visstnok ikke tror på at jeg har det bare om jeg sier det...

Noen håpløse telefonselgere som ikke akseterer at nei, jeg vil ikke ha "gratsi" bøker når jeg da ender opp i en bokklubb. Og det ER ikke gratis når jeg må betale porto og meldes inn.

Og en som LØY da jeg spurte om "Kan jeg muligens lese om dettepå nettet, slik at jeg kan få lese om bøkene" (jeg kan da ikke velge bøker utfra at hun ramser opp 20 titler uten å puste mellom dem...) Nope, dette tilbudet fantes det ikke noe om på nettet, jeg var spesielt utvalgt. Jess, MENS jeg snakka med henne hentet jeg opp hjemmesiden til klubben, der jeg kunne melde meg inn og velge akkurat de bøkene hun ramsa opp til samme portopris og betingelser ellers...

Men somregel er de ikke frekke, bare kan ikke forså at jeg ikke vil ha den "gratis" boka/musikken/fantastsike preparatet de vil "gi" meg. Og ringer gjerne mange ganger, til tross for at vi ER reservert mot telefonsalg.

I all hovedsak så bare ignorerer jeg dem/glemmer dem fort. Men jeg kommer ikke helt over han som mente at jeg altså løy på meg et fadderbarn for å slippe unna selgeren. ville jeg ikke støtte hadde jeg bare svart som jeg ellers alltid gjør: Jeg støtter ikke via gatesalg eller teefonsalg, da altfor lite av inntektene da tilfaller organisasjonen. Derimot støtter jeg heller direkte, melder meg inn på nettet, betaler giroer de sender meg i posten etc, da dette går direkte til organisasjoen.

Men akkurat i det tilfellet der, så falt det utav meg at vi HAR et slikt fadderbarn, for det har vi jo! Også sto han der og sa at jeg løy. dumming.

Skrevet

Ble stoppet av en fyr på en diger matbutikk. Han sto på en sånn reklamebodsak inne i butikken, og mente at jeg virkelig trengte det slankeproduktet han solgte.

På det tidspunkt var jeg 17 år, og veide 55kg. Var eitrandes forbanna da jeg gikk ut av butikken.

Skrevet
Dette er tydeligvis ikke så uvanlig, et par av mine venner har også opplevd dette og reagert på samme måte som du, fortståelig nok. Utrolig frekt og tankeløst synes jeg!  :frustrert:  Hvor får de oppgitt navn og tlfnummer? På sykehuset??

De får det visst gjennom liberoklubben eller en eller annen annen klubb de fleste gravide melder seg inn i for å få gratis ting til babyen... Vet om flere som unngår å motta gratis reklameting for å unngå akkurat dette.

Skrevet
Ble stoppet av en fyr på en diger matbutikk. Han sto på en sånn reklamebodsak inne i butikken, og mente at jeg virkelig trengte det slankeproduktet han solgte.

På det tidspunkt var jeg 17 år, og veide 55kg. Var eitrandes forbanna da jeg gikk ut av butikken.

:overrasket: Da tror jeg at jeg hadde blitt skikkelig rasende ja...

Traff på en fra en eller annen veldedig organisasjon en gang som ikke ville gi seg, jeg svarte høflig at jeg ikke var interessert, men hun fulgte etter meg og fortsatte å prate. Jeg sa noe om at jeg ikke hadde råd, og da fikk jeg høre at det var bare så og så mange kroner pr dag, og det hadde alle råd til... Da freste jeg til --hun visste da ingenting om min finansielle situasjon? Prøver stort sett å være noenlunde høflig når jeg snalkker med selgere, men jeg blir så provosert av de som ikke godtar et nei...

Skrevet
Men jeg kommer ikke helt over han som mente at jeg altså løy på meg et fadderbarn for å slippe unna selgeren.

Vel, jeg har ingen kvaler med å si at at jeg har produktet allerede når jeg blir stoppet på gata av selgere, enten det gjelder fadderbarn, boligalarmer eller hva det måtte være. Selvsagt kan jeg si at jeg ikke ønsker å kjøpe på denne måten og komme med begrunnelsen, men det tar gjerne lengre tid å si og da begynner de gjerne også å argumentere. Det er mye raskere og enklere å bare smile og si "det har jeg allerede" mens jeg går videre, og det hender jo også at jeg faktisk har det de prøver å selge. Og jeg bryr meg virkelig ikke om selgeren tror/vet at jeg løy.

Skrevet

Joda, jeg vegt mange lyver, men å stå der og si høyt at "det har du ikke nei!" synes jeg var å gå litt for langt likevel.

Selv om jeg ikke kjenner og aldri treffer igjen alle de menneskene rundt, så synes jeg likevel ikke han trengte å si til dem at jeg lyver. Når jeg altså ikke engang gjorde det!

"støtter ikke via gatesalg" tar meg ikke lenger tid å si enn "har den allerede", så jeg sier heller det jeg da. også fordi det får frem et poeng: Jeg sier nei fordi jeg ikke liker måten de driver på, ikke bare det at jeg har den.

Skrevet
Joda, jeg vegt mange lyver, men å stå der og si høyt at "det har du ikke nei!" synes jeg var å gå litt for langt likevel.

Ja, det bør selvsagt selgeren holde seg for god til å si. Det skaper jo heller ikke noe godt inntrykk av firmaet eller organisasjonen, disse selgerne er jo ofte ansiktet utad og burde tenke på hvordan de ter seg.

Skrevet

Det er nettopp det ja. Jeg får ikke et mer positivt inntrykk når altså selgeren står der og kaller meg en løgner, og helelr ikke nor selgere lyver til meg (jmf hun som sa det var helt umulig å melde seg inn på nett når jeg satt der med den aktuelle nettsiden forran meg...)

Skrevet

Og mens vi snakker om selgere som lyver. For noen år siden hadde vi en selger på døra som ville ha oss til å bytte strømleverandør. Han snakket om hvordan de var de billigste på markedet. Tilfeldigvis hadde jeg vært inne på konkurransetilsynets sider dagen før og sjekket strømprisene, og dette firmaet var ikke engang blandt de 15 billigste.

Gjest gjest1
Skrevet

Selger: jeg har et knakende godt tilbud... blablablabla... GRATIS CD!!

Fraggel: nei takk, jeg er ikke interessert.

Selger: HÆ?? Vil du ikke ha en GRATIS CD????????

Fraggel: nei...

Selger: ja, hva slags musikk liker DU da??

Fraggel: ikke det der ihvertfall, og uansett ville jeg ikke hatt det.

Selger: NEI VEL! :slenger på røret, supersnurt:

Blir også utroooolig irritert på gateselgere som prøver å lure meg til å bare 'snakke med dem'- jeg tror ofte de bare lurer på veien til et sted eller noe - for så å liksom pense det inn på det de skal selge. Da bare går jeg.

Gjest gjesta
Skrevet

Dette er vel mer dårlig kundeservice generelt, enn en spesiell dum kommentar, men likevel:

Jeg stakk innom en butikk ca. kl 18.30 for å få skiftet batteri på armbåndsuret mitt. Den første jeg spurte henviste meg til ei annen, og da jeg kom til henne med klokka, begynte hun å arbeide, men klaget hele tiden på at hun egentlig hadde fri, og at hun np kanskje kom til å miste bussen og så videre og så videre. Den gretne måten hun oppførte seg på, fikk meg til å sprekke og svare at det slett ikke var mitt problem og at jeg syntes hun burde oppføre seg bedre ovenfor kunder. Hvis hun hadde et problem med jobben, burde hun ta det opp med sjefen sin og ikke med kundene.

Hun så mildt sagt veldig paff ut og mente at jeg burde vise forståelse for henne. :klaske:

Bør vel legge til at jeg ikke kom rett før stengetid, men 1 1/2 time før.

Skrevet
De får det visst gjennom liberoklubben eller en eller annen annen klubb de fleste gravide melder seg inn i for å få gratis ting til babyen... Vet om flere som unngår å motta gratis reklameting for å unngå akkurat dette.

Jeps! Synes sjelden de gratistingene man får er verdt tiggetelefoner i ettertid. Så vi har ikke meldt oss inn i noen liberoklubb, eller hentet babypakke eller noe sånt. Men for all del, det er jo bare å si nei når de ringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...