Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Tok permanent på fredag. ikke masse krøller, men bare bølger. Falt nesten helt ut til dagen etter. Gikk tilbake igår, og de sa at de måtte ta det på nytt, sterkere denne gangen siden jeg hadde såkalt "englehår" som det bet dårlig på (betalte ingenting). Skulle bare ha volum og bølger, men endte nå opp med stålullpermanent. Huff. de sa at det vil falle endel ut og da vil jeg få det slik jeg ønsket. Tror på de...men i mellomtiden: Hva bruker jeg? Når jeg prøver å føhne det ut står liksom håret bare rett ut også som utgredd afro....og disse spretne kompakte stålullkrøllene vil jeg jo ikke ha. Så det blir utføhnet afrokrøller inntill videre, har ihvertfall kjeeeeempevolum og masse krøller fordet :/ Tenkte å bruke hårkur hver dag nå (Herbal essences, den får bra ut flokene mine) og Kerastase shampoo (den grønne serien). De forbød meg å bruke skum og spray så kjøpte en sånn gloss/ glans spray fra High Hair. Pøste også i Leave in instant treatment fra ElVital i håndkletørket hår idag. Alt for å begrense stålullen....

Tips? Trenger sårt hjelp til dette roer seg ned.

Kollegaene mine sier det er dritkult...men jeg skulle ikke ha dritkult hår...jeg skulle ha pent hår :( Føler meg som Simone i det elendige norske bandet som jeg aldri husker navnet på....

Endret av kitekatt
Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter denne litt opp

Gjest Dalwhinnie
Skrevet (endret)

Det finnes mye spesialprodukter for brusete hår. Sjekk ut f.eks Kerastases Oleo Relax-serie eller Redken Smooth Down. Av rimeligere produkter kan John Frieda Frizz Ease serum være verdt et forsøk.

Endret av Dalwhinnie
Gjest Gjest
Skrevet
Det finnes mye spesialprodukter for brusete hår. Sjekk ut f.eks Kerastases Oleo Relax-serie eller Redken Smooth Down. Av rimeligere produkter kan John Frieda Frizz Ease serum  være verdt et forsøk.

Takk ;)

Var innom frisøren i lunchen igjen, og nå skal de klippe opp håret mitt så det ikke blir så stort. Han anbefalte veldig det. Fy søren, er ganske skeptisk nå egentlig altså....

Gjest Fruktfat
Skrevet (endret)

jøss, fikk du ikke noen produktanbefalinger? :overrasket:

det er veldig viktig at du bruker produkter spesielt til permanentet/krøllet hår, og kjøp skikkelige saker... når du først har brukt så mye penger på håret så er det vel moro å holde det vedlike? ;)

f.eks kerastase har en orange serie til krøllet hår, wella -sp- har en serie til permanentet hår. det er viktig, viktig, viktig med fuktighet til håret ditt nå! det blir nemlig bare mer krusete når det er tørt...

Endret av Fruktfat
Gjest Gjest
Skrevet
jøss, fikk du ikke noen produktanbefalinger?  :overrasket:

det er veldig viktig at du bruker produkter spesielt til permanentet/krøllet hår, og kjøp skikkelige saker... når du først har brukt så mye penger på håret så er det vel moro å holde det vedlike?  ;)

f.eks kerastase har en orange serie til krøllet hår, wella -sp- har en serie til permanentet hår. det er viktig, viktig, viktig med fuktighet til håret ditt nå! det blir nemlig bare mer krusete når det er tørt...

Joda, kjøpte jo det glosserumet som han anbefalte der, og bruker kerastase shampooen (men den grønne, hadde den fra før)

Men det er jo det jeg spør om her, hva jeg skal bruke. På salongen så mente han at det holdt med dette jeg bruker nå. Ikke så sikker...takk for anbefalinger :)

Gjest Fruktfat
Skrevet

uff, da var han ikke noe flink... ;) det er IKKE nok med en gloss! det gjør at håret SER bra ut, men den GJØR ikke noe for håret. den grønne serien er riktignok til behandlet håt, men bruk til permanentet håt. og hele sulamitten; shampo, balsam og kur. det er disse produktene som hjelper håret ditt. glossen gjør det bare blankt.

kerastase (det er den beste serien jeg har prøvd til krøllet hår) har en krem du kan ha i enten vått eller tørt hår, den smler og roer ned krøllene, og det ser ikke ut som om du har noe i det. ha den i vått hår og la det lufttørke, og om det bruser litt når det er tørt har du i litt til.

men bruker du ikke balsam og kur som er til ditt hår nå, tror jeg dessverre at håret ditt bare kommer til å bli mer krusete og krøllen kommer til å falle ut fort.

Gjest Gjest
Skrevet
uff, da var han ikke noe flink...  ;)  det er IKKE nok med en gloss! det gjør at håret SER bra ut, men den GJØR ikke noe for håret. den grønne serien er riktignok til behandlet håt, men bruk til permanentet håt. og hele sulamitten; shampo, balsam og kur. det er disse produktene som hjelper håret ditt. glossen gjør det bare blankt.

kerastase (det er den beste serien jeg har prøvd til krøllet hår) har en krem du kan ha i enten vått eller tørt hår, den smler og roer ned krøllene, og det ser ikke ut som om du har noe i det. ha den i vått hår og la det lufttørke, og om det bruser litt når det er tørt har du i litt til.

men bruker du ikke balsam og kur som er til ditt hår nå, tror jeg dessverre at håret ditt bare kommer til å bli mer krusete og krøllen kommer til å falle ut fort.

Ok, skal sjekke ut det. Har følsom hodebunn, derfor kjøpte jeg en hel serie fra kerastase før jeg tok krøller til 500 kroner. Og skum, som jeg IKKE skal bruke nå. Så 1750 kr. på frisør, og enda 250 kr. til på glosserum og den rimelige hårkuren. Litt blakk nå ;) Men skal titte på den serien når jeg får penger. Tusen takk for tips, jeg elsker Kerastase selv.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvilken av disse mener du? :)Kerastase

For jeg ser det er både en orange, og en lilla for farget hår...samt en rød...

Gjest Fruktfat
Skrevet

bruk da shampo for hodebunnen og balsam/kur tilpasset håret. balsam og kur skal jo uansett ikke ned i hodebunnen.

det er elasto-curl jeg mener! :)

og elasto-curl creme er kremen jeg skrev om. det står at den er til tykt hå, og elasto-curl skummet er til tynt hår, men det skal man ikke hnge seg opp i. kremen er genialt til alt krøllet håt. har man tynt hår er det bar eå bruke mindre.

så du kan forstette å bruke shampoen du har, og spare resten av den serien til permanenten er ute av håret igjen! :)

Skrevet

jeg vil anbefale deg å ikke vaske håret med sjampo mer enn en gang i uken. bruk bare balsam ellers. sjampo gjør håret enda mer brusete...

Gjest Fruktfat
Skrevet
jeg vil anbefale deg å ikke vaske håret med sjampo mer enn en gang i uken.

:riste: nå med en gang du har tatt permanent er dette greit, men ikke sånn til vanlig... det er endel guff som skal bort i hodebunnen også, og uten shamo blir det ikke rent!

gå til en salong som har et apparat som de ser ned i hodebunnen med og viser på skjerm etter å ha gått en uke uten å vaske håret, så skal du få se noe meget uappetittelig.

Skrevet
:riste: nå med en gang du har tatt permanent er dette greit, men ikke sånn til vanlig... det er endel guff som skal bort i hodebunnen også, og uten shamo blir det ikke rent!

gå til en salong som har et apparat som de ser ned i hodebunnen med og viser på skjerm etter å ha gått en uke uten å vaske håret, så skal du få se noe meget uappetittelig.

Nå har jeg bestilt Elasto curl conditioner og creme. For man skal bruke cremen metter man har vasket håret og la den være i ikke sant? Man skal bruke balsam først? eller...? ;) Blir dyrt dette...jeg som nesten aldri har hatt en frisørshampoo har snart skapet fullt. Og jeg som bare skulle unne meg en for en gangs skyld, så skjedde dette her med håret mitt, så nå MÅ jeg jo bare kjøpe nytt som passer til håret sik det er nå :frustrert:

men takk for hjelp altså ;)

Gjest Fruktfat
Skrevet

hehe, bare hyggelig, og det ER faktisk verdt det!

kerastase er i tillegg noen av de drøyeste produktene jeg har brukt (spesielt shampoene). er litt fanesak for meg dette, å få folk til å bruke skikkelige saker når de først har brukt så mye på håret i utgangspunktet.

for ja; det ER dyrt å gå til frisør, og det er ihvertfall ikke noen god opplevelse om håret set ut som en høysåte etterpå... ;)

Skrevet (endret)
hehe, bare hyggelig, og det ER faktisk verdt det!

kerastase er i tillegg noen av de drøyeste produktene jeg har brukt (spesielt shampoene). er litt fanesak for meg dette, å få folk til å bruke skikkelige saker når de først har brukt så mye på håret i utgangspunktet.

for ja; det ER dyrt å gå til frisør, og det er ihvertfall ikke noen god opplevelse om håret set ut som en høysåte etterpå...  ;)

Nei det skal jeg love deg! Skulle bli fin ogbrukte 1700 kr. hos frisøren. jeg går aldri til frisør. så skjedde dette. Nå har de tynnet håret mitt så det ikek skulle bli så stort, så når stålullebn går ut får jeg vel DET tynne håret da...også jeg som har så tynt hår fra før-. veldig lei meg for dette. aldri mer.

Nok engang - tusen takk for hjjelp. håpr produktene kommer snart (bestilte fra lookfantastic) og at det hjelper. Vil jo ha BØLGENE, men akkurat nå er håret krusete og tørt i underhåret og stritt og tørt og står rett ut i overhåret. Makan.

Og jeg som hadde langt fint hår til midt på ryggen. det var bare litt for flatt. nå har jeg denne høysåten som rekker til skuldrne som i tillegg er tynnet masse og gradert en hel haug. Må nok klippe det ganske kort hvis krøllene faller helt ut og dette ikke hjelper.

Endret av kitekatt
Gjest Fruktfat
Skrevet

uff, høres ikke bra ut... :tristbla:

men det med at det er kruste og tørt under og stritt og tørt på overhåret sier meg at fuktighet er tingen! :kgblunk:

overhåret er nemlig tørrere og det er derfor det er stritt. når det er vått kommer du til å se at det er krøller i hele, og det er fordi det er vått=fuktighet. :)

etter at du har vasket det, brukt balsam og håndkletørret det, klem det opp med kremen du kjøpte. da blir det bra! :tommelsmil:

(og blir det ikke det går du tilbake og klager)

Skrevet
uff, høres ikke bra ut...  :tristbla:

men det med at det er kruste og tørt under og stritt og tørt på overhåret sier meg at fuktighet er tingen!  :kgblunk: 

overhåret er nemlig tørrere og det er derfor det er stritt. når det er vått kommer du til å se at det er krøller i hele, og det er fordi det er vått=fuktighet. :)

etter at du har vasket det, brukt balsam og håndkletørret det, klem det opp med kremen du kjøpte. da blir det bra!  :tommelsmil:

(og blir det ikke det går du tilbake og klager)

Jepp, bare at da får jeg krusekrøller i hele håret, og det skulle jeg heller ikke ha ...hehehe...sånne ordentlig små spretne krøller. jaja, er liten vits i å gå tilbake, de har gjort det dee kan nå tenker jeg. Nå må jeg vel bare ta tiden til hjelp og håpe produktene både glatter ut og fukter håret og at det strie over blir pene bølger slik jeg ønsket når det har gått litt tid ;)

Gjest Gjesta
Skrevet

Og bruk gjerne en hårkur i stedet for balsam ca. annenhver dag. Leave-in i tuppene er også et must.

Skrevet

slettetang!!!

Jeg tok permanent en gang for 2 år siden. Jeg ba om store krøller, sånne som legger seg pent. Jeg så ut som en sau som hadde vært på sommerbeite....

Løsningen ble slettetang....

Gjest Gjesta
Skrevet
slettetang!!!

Jeg tok permanent en gang for 2 år siden. Jeg ba om store krøller, sånne som legger seg pent. Jeg så ut som en sau som hadde vært på sommerbeite....

Løsningen ble slettetang....

I hvertfall supert hvis du vil ødelegge håret fullstendig. Permanenten i seg selv er påkjenning nok, og rettetang sliter ufattelig på håret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...