Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sminker meg nesten aldri, og når jeg gjør er det øyenskygge, mascara og lipgloss stort sett. :sjenert:

På fredag skal jeg i bryllup og trenger derfor hjelp fra dere som har greie på dette.

Jeg digger femtitallsstilen og skal ha en rød femtitallskjole med hvite prikker. Derfor vil jeg også ha sminke som passer til den stilen. Svart eyeliner må jeg jo da ha. Og da trenger jeg tips til en som er enkel å legge og sitter godt.

Bør jeg gå til innkjøp av foundation? Huden min er ganske normal tror jeg. Litt ujevnheter. Litt rødlig ved nesevingene f.eks. Kanskje det er concealer jeg må bruke da...? :klø:

Og hvordan finner jeg ut hvilken nyanse jeg skal velge isåfall?

Huff. Føler meg hjelpesløs og håpløs når det gjelder sminke. :forvirret:

Kanskje jeg burde gå et sted og bli sminket i stedet... Noen som vet hvor kan man få gjort det og hva det koster eventuelt?

Men hvertfall, som dere skjønner: her trengs det hjelp! :ler:

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)

Fra Det nyes make up og hår om 50 talls- stilen:

- Sort flytende eyeliner. Prøv å legge på litt og litt av gangen mens du holder eyelineren horisontalt.Støtt gjerne albuen slik at hånden blir stødig.

- Rouge gir høye kinnben om du legger den under(brune toner), og sunn, friske kinnben på smilekinnet(friske toner).

- (Knall) røde lepper. Lettest å få til med leppepensel. Bruk lipliner for at leppestiften ikke skal flyte ut.

- Kost lett over ansiktet med et pudder for å få matt, delikat hud.

Dette er fra den nyeste utgaven, så hvis du lurer på hvordan det kan se ut ville jeg kanskje ha kjøpt det.. Utgave nr2, side 40, kr 54,-

Ut i fra "typisk" 50talls sminke ville jeg lagt lyst skimrende øyeskygge særlig i krokene inn mot nesen. Og lagt et tynt lag med sort mascara.

Siden du har såpass fin hud holder det nok med pudder. Du kan evt bruke en concealer for å dekke ujevnhetene.

Lykke til :)

Endret av Binna
Gjest Gjest
Skrevet

Du trenger jo ikke å oversminke deg akkurat, det er jo et bryllup! Men bortfra det som allerede er sagt ville jeg bare si hvor viktig det er med rouge! Det frisker opp så veldig, så ikke glem rougen!!

Skrevet

Takk for raske svar begge to. :smilyblomst:

Skal ut å kjøpe det bladet i morgen ja.

Så må jeg bare prøve å få orden på håret. Hehe. Ikke lett dette.

Gjest Gjesta
Skrevet
Takk for raske svar begge to. :smilyblomst:

Skal ut å kjøpe det bladet i morgen ja.

Så må jeg bare prøve å få orden på håret. Hehe. Ikke lett dette.

I denne utgaven var det faktisk en del nyttige tips angående å sminke seg i forskjellige stiler. Jeg vil forresten si at JEG ikke anbefaler deg å sminke deg med rouge under kinnbena, det er fort gjort å få det til å se feil ut, dessuten gjør det seg best på bilder. Rouge på kinnet(der det står ut når du smiler) i en frisk farge er alltid fint :)

Til den sminken nevnt over kan det også være fint bare med en klar rød lipgloss, trenger ikke bli så knalt. Så får du forsatt 50 talls stilen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...