Gå til innhold

Kondens på fliser


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Vi har akkurat skrudd av varmekablene på et lide toalett vi har. Etter at vi skrudde de av ser jeg at det er litt vann på flisene av og til, noen sier at dette er kondes som samler seg. Stemmer dette?? Har aldri skjedd mens varmekablene var på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være kondens som smaler seg på vanninntaket til toalettet og som renner ned på gulvet. Antar at det er på gulvflisene vannet er? Når varmekablene står på vil de fordampe vannet slik at dere ikke oppdager det. Har ikke så mye tips å komme med annet enn å prøve å få ut den fuktige luften i rommet.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dingo

Ville nok ha satt på litt varme igjen, for varm luft tar opp mer fuktighet, enn kald luft. Derfor øk temperaturen litt, og luft ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Takker for svar. Er dette vanlig at slikt skjer? Det kan nok stemme at det kan komme fra rundt toalettet eller noe sånt, for vårt toalett "renner" altså inni i selve skåler så renner det litt hvis du skjønner hva jeg mener. Vi har tenkt til å legge nye fliser oppå de gamle, har denne kondensen noe å si for dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dingo
Takker for svar. Er dette vanlig at slikt skjer? Det kan nok stemme at det kan komme fra rundt toalettet eller noe sånt, for vårt toalett "renner" altså inni i selve skåler så renner det litt hvis du skjønner hva jeg mener. Vi har tenkt til å legge nye fliser oppå de gamle, har denne kondensen noe å si for dette?

Hvis det renner konstant i toalettet så ville jeg sjekket pakninger o.l. Og evt. skiftet ut toalettet med ett nytt.

Skal dere legge nye fliser så må det selvsagt være tørt og rent. Vask med salmiakk eller kraftvask og skyll. Legg en primer for å sikre vedheft.

Og sett på plass ett nytt toalett hvis det lekker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...