Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #1 Skrevet 13. juni 2006 Hva er middagen i det fin været hos dere, jeg har ikke mer ide enn salat....
Arkana Skrevet 13. juni 2006 #2 Skrevet 13. juni 2006 Pai er kjempegodt, kan varieres i det uendelige, og de fleste kan fint spises kalde. Grillmat er jo typisk sommermat. Ellers hva med diverse god spekemat server med salat (gjerne en hjemmelaget potetsalat) og godt brød til. Reker og annet skalldyr?
Nella Skrevet 13. juni 2006 #3 Skrevet 13. juni 2006 laks eller makrell med agurksalat og en klatt rømme. + grillmat og reker med tilbehør som nevnt over. Og salat kan jo varieres i det uendelige omtrent.
Krista83 Skrevet 13. juni 2006 #4 Skrevet 13. juni 2006 Nå fikk jeg lyst på kokt makrell med poteter rømme og agurksalat. Det er sommer det. Tror jeg må reise hjem til pappa og få fisk snart.
Gjest piaf Skrevet 14. juni 2006 #5 Skrevet 14. juni 2006 Noen flere idéer: -Gazpacho (kald suppe med friske tomater etc). Kan lages klar i god tid, og er friskt å spise i varmen. Andre lette supper med sommergrønnsaker er også raskt og lett. -Couscoussalat (jeg liker den best med friske tomater, rødløk, bladpersille, frisk mynte og sitron/olivenoljedressing) eller pastasalat. Kan spises som egen rett eller som tilbehør til grillmat. Også praktisk fordi den tåler å stå en stund uten å bli slapp som grønn salat lett blir - fint til niste på tur feks. -Retter med nypoteter. Feks tunfisksalat med nypoteter, kokt egg, oliven og div. sommergrønnsaker. Eller en rett jeg er glad i, selv om den ikke er særlig trendy: Kald spekesild/kryddersildfilet, kokte nypoteter, rødbeter, rå løk og rømme. -Lette pastaretter er også rask og lett mat når det er varmt. Noen av mine sommerfavoritter her: Sommerkål/bacon/pinjekjerner/parmesan, reker/hvitløk/chili og tomatsaus/ruccola/oliven/chèvre. Ellers er jeg enig i det med makrell - jeg hadde stekt makrell til middag i går.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå