Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Synes jeg sitter/ligger med beina opp hele dagen nå jeg, men det sprenger i dem igjen så fort jeg begynner å gå litt eller sitter vanlig med beina ned...

Noe jeg kan gjøre annet enn å ha dem opp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd støttestrømper? Jeg hadde god effekt av å bruke det da jeg var gravid.

Skrevet

dusj dem med kaldt vann, da trekker blodårene seg sammen (sikkert fordi det er varmt du har det vondt nå om dagen)

ispose? isbiter i plastikkpose med oppvaskhåndkle rundt, eventuelt iskalde baderomsfliser, avkjølende krem, ice gel..

Skrevet

Har prøvd støttestrømper ja, det funker sånn passe til midt på dagen da blir det bare ekkelt å gå med dem og.

Men kaldt vann har jeg ikke prøvd, skal prøve nå vet jeg! Takk!

Gjest Gjest
Skrevet

Legg på kalde omslag.. det hjelper!

Skrevet

Ikke spis salt. Prøv å bevege deg, for sirkulasjon er viktig. Jeg hadde aldri så hovne føtter som rett etter fødselen, da jeg stort sett satt og lå på sykehuset.

Skrevet

Har prøvd å holde meg unna salt i det siste ja.

Men det er jo nettopp etter at jeg har vært ute og gått/jobbet etc at beina blir hovne! Hm..

Har hatt dem i kaldt vann en stund nå, føler at det hjelper der og da men når jeg tar dem opp igjen blir det kjapt det samme. *sukk*

Gjest minnimy ii
Skrevet

kan være varmen også,jeg har først merket det i dag,og da har jeg gått mye og det har vært varmt,noe drit......

Skrevet

Kok deg vann og ha en tepose (eller løsvektte) i en kort stund. Kiropraktoren min anbefalte meg å drikke dette når føttene er hovne. Har hjulpet meg sammen med bena høyt og støttestrømper.

Lykke til :Nikke:

Skrevet

Mm.. vil tro at te, kaffe eller cola-lignende drikker kan hjelpe litt.. Vanndrivende. Er vel viktig å huske på mengde koffein da:)

Skrevet

Har samme problem for tiden. Har prøvd støttestråmper uten at det hjelper så mye. Må si jeg er nesten mer overrasket over forandringene på føttene enn magen min. :smile:

Skal prøve kalt vann.

Skrevet

Noe som kanskje hjelper litt, og som er utrolig deilig, er å ta en time hos en fotpleier. Få skikkelig stell nemlig bort med alle gammle hud, liktorner og tørre negler. Det er det deiligste jeg vet. (Ok, det hjelper sikkert ikke mot hovne føtter, men det er så utrolig DIGG)

Skrevet

Dior har en gele som lindrer hovne ben- den er avkjølende og utrolig behagelig. Var helt avhengig i forrige svangerskap.

Ellers finnes tilsvarende produkter på helsekosten- jeg mener det er et slags kastanjebarkuttrekk(?), men den lukter ikke godt.

Skrevet
Noe som kanskje hjelper litt, og som er utrolig deilig, er å ta en time hos en fotpleier. Få skikkelig stell nemlig bort med alle gammle hud, liktorner og tørre negler. Det er det deiligste jeg vet. (Ok, det hjelper sikkert ikke mot hovne føtter, men det er så utrolig DIGG)

Ja det tror jeg nok. Skal å ta fotpleie i neste uke. Når det gjelder coolingkrem, vet jeg at bodyshop har en virkelig god en. Skal innom der og kjøpe meg en.

Skrevet

Helsekostbutikken har midt vanndrivende middel som heter "Uvalette". Usikker på om det fungerer i svangerskap, så det må dere undersøke. Fant ikke så mye info på nett. Orket ikke lete så mye heller.

Skrevet

Takk gjest :)

Uansett er det viktig å drikke mye vann! Huske på, jenter!

Gjest Gjest
Skrevet
http://www.legemiddelsiden.no/default.aspx...=2&languageid=0

Uvaletten. Mener løvetann er ok, så jeg antar grunnen til at det er frarådd gravide er åkersnellens virkning på nyrene. Uvarlig for friske, men KAN være en potensiell fare for gravide.

Åkersnelle/kjerringrokk inneholder giftstoffer som ungen ikke har godt av, i tillegg til at den er for hard for gravide nyrer.

Nype/hibiscuste i normale doser virker mildt vanndrivende og er fullstendig trygt. (også godt som iste :))

http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter.htm

Skrevet

-Drikk vann, utrolig nok!

-Beina høyt

-Kalde omslag

-Når du sitter stille: "rull" med anklene og gjør bevegelser med føttene.

-Ikke stå hvis du kan sitte, og ikke sitt hvis du kan ligge.

-TRøst deg med at det snart går over! ;)

Skrevet

Går vel over ja, men fy filler så lei jeg er! Takk for forslag folkens!

Spurte på helsekosten for et par uker siden, men de hadde ikke noe å anbefale. Skal til legen igjen på onsdag, får høre med ham også om han har noen gode tips.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...