Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må innrømme at jeg skvatt litt da jeg leste i VG idag at man nå kunne gå inn på http://www.pasientjournaler.net/

å få fullt innsyn i andres private journaler.

Selv om jeg ikke helt trodde at det var mulig så gikk jeg inn på linken for å sjekke hva dette var for noe.

Etter å ha tastet inn navn og e-post, mottok jeg en mail med noen diagnoser som ikke lignet noe. Dette bekreftet bare mine anelser om at det bare var noe tull.

Etter en tid mottok jeg en ny mail der det sto:

Hei.

Tenk om journalen du nettopp fikk hadde vært ekte? Tenk om verden

hadde vært sånn at hvem som helst uten videre kunne lese

pasientjournalen din? Hva om vi sa at dette er nærmere virkeligheten

enn du tror? Ville du da sett premieren på "Arkivet", torsdag 20.april

kl 22.30 på TV3 for å se hva slags latterlig galskap som rører seg

under overflaten i Helse-Norge? Ja, det tror vi. For alt er virkelig

ikke som det skal i norsk helsevesen.

Se også: http:://www.tv3.no/arkivet/

Synes vel egentlig at dette var en litt ekstrem måte å markedsføre et program på med tanke på at det sikkert finnes noen der ute som tar den annonsen seriøst, og hvis de i tillegg har lite kunnskap om faguttrykk og latin så er det nok lett å bite på den.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det var greit jeg. vi i Norge er jo vant med så lite på de fleste fronter...vi må tåle litt!

Dessuten, det at folk ikke kan latin skal ikke ha noe med saken å gjøre...

Skrevet

Jeg såg annonsen, og sjekket ut web-adressen. Jeg skjønte hele tiden at det var noe tull, og reklame eller propaganda for noe, men skjønte ikke for hva. Synes det var lite effektfullt og bare tull.

Skrevet

Må si meg enig i at dette er en ekstrem måte og markedsføre et program på, men samtidig må jeg bare innrømme at jeg blir litt nysgjerrig på programmet.

Uansett, så er vel ikke TV3 den kanalen som har de mest troverdige dokumentarene.

Skrevet
Må si meg enig i at dette er en ekstrem måte og markedsføre et program på, men samtidig må jeg bare innrømme at jeg blir litt nysgjerrig på programmet.

Uansett, så er vel ikke TV3 den kanalen som har de mest troverdige dokumentarene.

Dette er ikke en dokumentar, det er en sit-com med betalte skuespillere. Så det har absolutt ingenting med virkeligheten å gjøre!

De som føler seg lurt av denne annonsen er vel de samme som lar seg lure av mail som lover utbyttepenger fra Nigeria, så lenge man sender nedover en sjekk først.. :roll:

Skrevet
Dette er ikke en dokumentar, det er en sit-com med betalte skuespillere. Så det har absolutt ingenting med virkeligheten å gjøre!

Hurra for meg som følger med... Takk for opplysningen

Skrevet

De som føler seg lurt av denne annonsen er vel de samme som lar seg lure av mail som lover utbyttepenger fra Nigeria, så lenge man sender nedover en sjekk først.. :roll:

Den var vel litt drøy vel.

Jeg innrømmer gjerne at jeg kan la meg lure, men å beskylde oss for å gå i baret når det gjelder svindel er å gå over streken.

Men du som aldri lar deg lure, du hører da til den gruppen som er så selvhøytidelig at det er reint vondt :overrasket:

Skrevet

Sier meg enig i at annonsene er litt drøye.. lot meg "lure" til å sjekke selv (sendte sms), kan tenke meg de har tjent inn annonsekronene på den måten. Litt halvsleip måte å reklamere for et TV-program, mener jeg.

Gjest gjest1
Skrevet

Hehe, så..tja, teit? Eller bra. Litt usikker.

Så bannere som reklamerte for pasientjournaler.net på E18 i går faktisk.. Lurer på om de var lagd av tv3 eller noen andre :ler:

Gjest gjest1
Skrevet
Fremgangsmåten TV3 brukte for å markedsføre programmet på har nå ihvertfall blitt kritisert i media, å det ser ut til at det er mange av oss som har gått fem på der :forvirret:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=113420

Vi trodde aldri reklamen ville gi en slik respons fra leserne, og hadde aldri planer om å tjene penger på dette. Nå vil vi gi beløpet på 21000 kroner til kreftforskning ved barneavdelingen til Rikshospitalet.

Selva Kosiander, informasjonssjef for Rikshospitalet-Radiumhospitalet, stiller seg negativ til TV3s reklamekampanje.

- Vi stiller oss overhodet ikke bak innholdet i denne kampanjen. Jeg synes dessuten det er underlig at TV3 ikke har informert oss om disse pengene på forhånd, sier Kosiander til VG.

:kvalm:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...