Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har ikke plass til stellekommode, fodi vi har et trangt, lite bad.

Har tenkt å ha stellematte oppå vaskemaskinen, og en hylle/skap på veggen rett over til kremer,kluter, bleier osv.

Vasken er knøttliten, så der får vi ikke badet babyen.

Går det greit å kjøpe et vaskevannsfat/badebalje til badinga?

Eller burde jeg kjøpt stellekommode med balje som kan stå på kjøkkenet?

(kommer ikke til å stå oppi matlaginga med det, hvis noen lurte...)

Badet er trangt, men resten av leiligheten grei, derfor har vi ikke tenkt å flytte ennå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har heller ikke verdens største bad men har funnet en enkel stellebenk på ikea hvor vi tar hovedstellet. Kjøper vare en matte og under er det plass til bleier osv. Vi har kun dusj, men tenkte å kjøpe en badebalje til tassen. Sånne man får kjøpt der hvor man har barneutstyr.

Fungerer ikke vaskemaskinen greit da? En venninne av meg skal gjøre det samme som du nevner :Nikke:

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg ble badet i balje da jeg var liten. Er ofte lettere det hvis vasken er liten, for et badekar får man liksom ikke justert høyden på heller ;)

En balje kan man jo sette mer der hvor det passer seg

Skrevet

Balje i dusjen er veldig greit å bade babyen i!

Hvis du kjøper en med litt størrelse på, varer den i noen år.

Jeg badet selv i balje til jeg var et par-tre år gammel, og har badet barn i balje opp til ca samme alder.

Funker fett! :)

Skrevet

Blir nok stellematte oppå vaskemaskinen + en badebalje tenker jeg.

Hvor stor skal en sånn være? (ok, ok, jeg skal ta en tur på barneutstyrsbutikk en dag og kikke ;) )

Gjest Binna
Skrevet

De babyene jeg har kjent har bare badet i balje iallefall! Høres ikke ut som om du trenger egen stellekommode.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har dårlig plass på badet. La en gammel benkeplate oppå vaskemaskinen og stellematten på den, og vips så har man en stellekommode. Har kluter og sånn i en kurv hengende fra taket. Bruker en balje kjøpt på rema 1000 til bading. Når den ikke er i bruk står den på høykant mellom vaskemaskinen og veggen på siden...

Skrevet

Vi har og knøttebad, men vi fikk heldigvis plass til et sammenleggbart stellebord. Flere venninner av meg bruker stellematte på vaskemaskin, og det funker kjempebra. Jeg hadde bodyer og klær på en hylle på badet i begynnelsen, og det gikk veldig bra. Gutten min har badet i Tummy Tub og balje hele sitt korte liv. Trives godt i balja si han.

Gjest allium
Skrevet

Når de er helt små, kan de godt bade i vasken.

Balje kan dere kjøpe når vasken blir for liten.

Skrevet

Vi skal også ha enten sammenleggbart stellebord med badekar, eller så skal vi ha stellekommde på barnerommet med balje som vi tar inn på badegulvet når det er badetid.

Skrevet (endret)

På vårt knøttebad er det eneste stedet det er mulig å ha stelleplass inne i dusjen... Så vi kommer nok til å satse på et sammenleggbart stellebord med sånt "badekar" under. De er ikke fine akkurat, men det er jo viktigst at det fungerer greit.

Endret av Missbumblebee
Skrevet

Vi har knøttlite bad og vask,så vi har brukt stellematte på vaskemaskina og kjøpte et ekstra skap til å ha bleier osv i, og brukt badebalje.Dette har vi gjort nå til 2 barn.Eldstemann på 2 nekter fortsatt å dusje og vil bade slik brore blir i balja.....

En lærer seg fort å tenke praktisk og holde det ryddig....Nå legger jeg alltid frem klær på forhånd slik at jeg slipper å ha masse liggende å flyte.

Skrevet

Vi hadde også hylle på veggen og en treplate med kanter og stellematte på vaskemaskinen. Matten sydde jeg av "tisselaken" i metervare fra Jysk og puttet inni en halv skumgummimadrass fra Ikea. Da passet den til vaskemaskinen (de fleste kjøpte er for lange).

Det er supert med løs balje, jeg anbefaler den størrelsen de har på Ikea. De som er mindre blir fort litt knotete å komme til oppi siden man gjerne legger hele underarmen ned på bunnen av baljen under babyen. Vår lille balje funket ikke til det...

Gjest Embla s
Skrevet
Har ikke plass til stellekommode, fodi vi har et trangt, lite bad.

Har tenkt å ha stellematte oppå vaskemaskinen, og en hylle/skap på veggen rett over til kremer,kluter, bleier osv.

Vasken er knøttliten, så der får vi ikke badet babyen.

Går det greit å kjøpe et vaskevannsfat/badebalje til badinga?

Eller burde jeg kjøpt stellekommode med balje som kan stå på kjøkkenet?

(kommer ikke til å stå oppi matlaginga med det, hvis noen lurte...)

Badet er trangt, men resten av leiligheten grei, derfor har vi ikke tenkt å flytte ennå.

Stellematte (kjøp en litt tykk en, med kanter) er supert! Den kan du ha på vaskemaskinen og den kan også brukes andre steder (f.eks på gulvet ved behov). Skylle rumpe kan du gjøre i vasken (selv om den er liten) og vaskevannsfat og senere badebalje er supert å bade i. Den kan du jo bruke til andre ting og (klesvask etc).

Min erfaring er i allefall at det meste går, så lenge det er grei arbeidsstilling for deg. Babyen har det gullegodt bare den blir skiftet på. Om det skjer på stellematte på gulvet, på vaskemaskinen, eller på et stort og eget stellebord med integrert badekar, har ikke noe å si for babyen! Har du dusjnisje er det jo veldig enkelt å ha badebalje der. :)

Skrevet

Vi badade sonen i en vanlig barnbalja. Den hade vi på golvet i duschen eller till och med på golvet i vardagsrummet när han var riktigt liten.

Blöjbytet gjorde vi faktiskt på köksbordet som var ett barbord. Bra arbetshöjd och enkelt att städa undan när vi fick besök eller skulle äta.

Skrevet

Stellematte på vakemaskinen går kjempefint, det! Og det går helt fint, om ikke bedre, å bade i en badebalje, mye bedre plass. Stellekommodens badekar blir uansett fort for lite, og når han begynner å sprelle og sprute, renner vannet ned og inn i skuffene. Kjøp en stor og god balje, du! Babyen blir like fornøyd med det, han, og du også!

Skrevet

Vi har også et knøttlite bad og noe stellebord får iallefall ikke plass!

Kjøpte et slik vegghengt stellebord til junior, du vet slike som er på stellerommene på kjøpestender o.l.

Dette er helt supert. Tar ingen plass når det er oppslått og det er masse plass inne i det til bleier, kremer, undertøy o.l. Alt "rotet" blir da helt borte inne i veggen når bordet er oppslått....... :sjarmor: Anbefaler slike bord til alle!

Kjøpte i tillegg en liten vaskebalje som jeg satte oppå bordet når den lille skulle bade.

Nå er han over to år og bader fotsatt i baljen, men nå setter vi den heller inn i dusjen.

Skrevet

stellebord til å ha på veggen er helt knall !!!!!!!

Gjest allium
Skrevet
stellebord til å ha på veggen er helt knall !!!!!!!

Enig, men det løser ikke badeproblemet.

Gjest cecilia
Skrevet

Et lite spørsmål ang. det å ha stellematten oppå vaskemaskinen... Tenkte også på det først, men synes den virker alt for kort for en baby...? :klø: Mulig det er jeg som tar feil, men..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...