Impala Skrevet 25. mars 2006 #1 Del Skrevet 25. mars 2006 Raspakaker 4 litt store poteter 2 egg ca 4 dl melk ca 5 dl byggmel 1 løk, finhakket salt og pepper ca 250 g bacon smør tyttebærsyltetøy Jeg pleier å begynne med baconet som jeg skjærer i terninger og steker. Har i smør også slik at det blir litt mer "saus". Dette får stå og godgjøre seg mens jeg lager resten. Rasper potene, og har egg, melk, mel, løk og salt og pepper. Konsistensen på røra er litt tykkere enn vaffelrøre. Steker kaker i steikepanna (min er ca 25 cm i diameter, så da blir det to i slengen) ca 2 min på hver side. Spises med "baconsaus" over kaken, tyttebærsyltetøy over der igjen. Baconterningene ved siden av, og vi drikker melk til. Denne oppskriften er nok til ca 8 kaker, og det holder fint til 2 persjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 25. mars 2006 #2 Del Skrevet 25. mars 2006 Nam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 27. mars 2006 #3 Del Skrevet 27. mars 2006 Tusen takk Yamaha! Gleder meg til å prøve, det hørtes kjempegodt ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Impala Skrevet 27. mars 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 27. mars 2006 Bare hyggelig Og ja, det er kjempegodt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå