Gjest gjesta Skrevet 21. mars 2006 #1 Skrevet 21. mars 2006 Og jeg har slutta og røyke og merker jeg får litt vondt i hodet av denne lukta.. Jeg har blitt gravid, og stumpa røyken på dagen. Da jeg røyka la jeg ikke merke til hvordan det plager meg... Men uff, hvordan kan jeg si ifra? Han har røykt på kontoret sitt i over ti år! ... Men kan han ikke i det minste ha døren igjen?.. Aner ikke hva jeg skal gjøre.. Har snart jobbet her et år bare.
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2006 #2 Skrevet 21. mars 2006 Vel, sjefen har jo ikke lov til å røyke på kontoret sitt, så egentlig kan du bare si fra... men skjønner at det kan være vanskelig. Vet han at du er gravid? I såfall kan du si fra om at lukta plager deg, mange blir mer følsomme for lukter under svangerskapet, dessuten er det jo ikke bra for fosteret selv om det sikkert kan diskuteres hvor skadelig passiv avstandsrøyking er. ...Egentlig mener jeg det bør gå an å si fra at lukta er plagsom og forstyrrende uansett.. For det ER ubehagelig med røyklukt inne!
Gjest Gamle Alex Skrevet 21. mars 2006 #3 Skrevet 21. mars 2006 Si at du er gravid og spør pent om det er mulig å lukke døren
Gjest gjesta Skrevet 21. mars 2006 #4 Skrevet 21. mars 2006 Det er bare det at det har vert ei annen jente her, som har sagt ifra hun ikke liker det, og hun har aldri røykt... Og han brydde seg ikke om det! Og hun er datteren! Hun gikk gravid her mens han røykte... Har ikke sagt jeg er gravid enda, siden jeg bare er 5 uker på vei.. Aner ikke hvordan JEG skal overbevise han, når ikke datteren klarte det.. Men kanskje jeg kan be han om å lukke døra når han røyker.. Evt se om jeg kan få sykmelding, hvis jeg kan, så jeg kan vise han, om han ikke slutter å røyke inne eller i det minste røyker med lukket dør..?
Gjest gjest1 Skrevet 21. mars 2006 #5 Skrevet 21. mars 2006 Er dette en privat bedrift? Gjelder ikke røykeloven i private bedrifter?
Gjest gjesta Skrevet 21. mars 2006 #6 Skrevet 21. mars 2006 Er glad jeg skal på ferie om en mnd.. Kanskje jeg får be ham lukke døren i det minste når jeg kommer tilbake, da er jeg 3 mnd på vei.. For jeg kommer aldri til å få han til å slutte å røyke på kontoret..
Gjest Gamle Alex Skrevet 21. mars 2006 #7 Skrevet 21. mars 2006 Det er bare det at det har vert ei annen jente her, som har sagt ifra hun ikke liker det, og hun har aldri røykt... Og han brydde seg ikke om det! Og hun er datteren! Hun gikk gravid her mens han røykte... ← Hjelpes meg , det var ikke en veldig hensynsfull mann. Finnes det ikke noe røykepoliti man kan ringe
Gjest 2324 Skrevet 21. mars 2006 #8 Skrevet 21. mars 2006 Er det mulig å melde fra om slike ting til arbeidstilsynet eller noe slik? For det han gjør er jo ulovlig.
Gjest gjesta Skrevet 21. mars 2006 #9 Skrevet 21. mars 2006 Er dette en privat bedrift? Gjelder ikke røykeloven i private bedrifter? ← Det er privat bedrift ja, og røykeloven gjelder nok helt sikkert her også. MEN.. han er sjefen, og tror ikke han bryr seg om røykeloven..
Gjest gjesta Skrevet 21. mars 2006 #10 Skrevet 21. mars 2006 Er det mulig å melde fra om slike ting til arbeidstilsynet eller noe slik? For det han gjør er jo ulovlig. ← Men er redd for han skal sparke meg, eller mislike meg.. Er dumt om jeg sier ifra, og så blir det helt utrivelig på jobb. Han røyker vel uansett minuttet arb.tilsynet er gått---
Gjest 2324 Skrevet 21. mars 2006 #11 Skrevet 21. mars 2006 Men er redd for han skal sparke meg, eller mislike meg.. Er dumt om jeg sier ifra, og så blir det helt utrivelig på jobb. Han røyker vel uansett minuttet arb.tilsynet er gått--- ← Ja, det skjønner jeg. Men kanskje det er mulig å melde fra anonymt?
Gjest gjesta Skrevet 21. mars 2006 #12 Skrevet 21. mars 2006 Ja, det skjønner jeg. Men kanskje det er mulig å melde fra anonymt? ← Kanskje.. Men lurer på om det har noe å si.. At de feks kommer hit, og sjekker, også begynner han å røyke igjen minuttet de går igjen..? Vi er ganske få i bedriften, og siden jeg er ganske ny så mistenker han sikker meg.. Og hvis det ikke hjelper, og jeg sier ifra senere, så VET han det var jeg som ga beskjed. Ikke lett dette her... Glad jeg skal i perm i oktober!! Men er jo lenge til...
Gjest 2324 Skrevet 21. mars 2006 #13 Skrevet 21. mars 2006 Veldig vanskelig. Huff.. For en hensynsløs fyr.
Gjest gjesta Skrevet 21. mars 2006 #14 Skrevet 21. mars 2006 Ja... Helt umulig situasjon dette.. Syns det er så egoistisk, vertfall når DATTEREN gikk gravid.. OG ellers er han jo en helt ok fyr..
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2006 #15 Skrevet 21. mars 2006 Be tillitsvalgt eller verneombud om hjelp.
Gjest gjesta Skrevet 21. mars 2006 #16 Skrevet 21. mars 2006 Jeg kan det.. Men vil ikke de skal si det er jeg som har sagt det, og det må jeg vel?...
Gjest milo Skrevet 21. mars 2006 #17 Skrevet 21. mars 2006 Men er redd for han skal sparke meg, eller mislike meg.. Er dumt om jeg sier ifra, og så blir det helt utrivelig på jobb. Han røyker vel uansett minuttet arb.tilsynet er gått--- ← Han kan ikke sparke deg på så tynne grunnlag, så det kan du ta helt med ro.
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2006 #18 Skrevet 21. mars 2006 Nei, de må ikke si at det er du som klager. Det er det fine med disse ordningene, verneombud og tillitsvalgte representerer de ansatte og hvis du ber om det skal de ikke nevne navn. Har vært tillitsvalgt selv og tatt opp ting med sjefen på vegne av noen andre. Det er mye lettere enn å være privatperson. Lykke til!
Gjest gjesta Skrevet 21. mars 2006 #19 Skrevet 21. mars 2006 Nei, de må ikke si at det er du som klager. Det er det fine med disse ordningene, verneombud og tillitsvalgte representerer de ansatte og hvis du ber om det skal de ikke nevne navn. Har vært tillitsvalgt selv og tatt opp ting med sjefen på vegne av noen andre. Det er mye lettere enn å være privatperson. Lykke til! ← Må jeg være organisert for å snakke med de? Tror ikke jeg vet hvem som er verneombud/tillitsvalgt.. Og hvis jeg spør noen vet de nok at det er meg.. Ooops...
Gjest gjesta Skrevet 21. mars 2006 #20 Skrevet 21. mars 2006 Han kan ikke sparke deg på så tynne grunnlag, så det kan du ta helt med ro. ← Kanskje ikke. Men det blir veldig utrivelig på jobb hvis han vet det var jeg som sa det.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå