Gå til innhold

Spekepølse er smittekilden


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Problemet med dagbladet, er jo at dem ikke klarer å formulere ting lengre. Sist uke skrev dagbladet "kast _ALL_ kjøttmat du har i kjøleskapet, sier mattilsynet", mens alle andre klarte å formulere det til "kast all farsemat".

Nå skriver dagbladet at spekepølse _ER_ smittekilden, mens alle andre sier "mulig smittekilde".. Vet ikke helt om jeg stoler på dagbladets uttalelser lengre, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nei, du sier absolutt noe der. Media må definitivt ta sin del av skylda for dette hysteriet. Skulle ikke forundre meg om Gilde planlegger endel søksmål når dette er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 2

Et av poengene er vel uansett at det var dumt å kaste all kjøttdeigmat i forrige uke. Denne uka kaster vi spekepølse, til neste uke blir det kanskje youghurt og hvem vet om påsken må feires uten egg :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Nei, du sier absolutt noe der. Media må definitivt ta sin del av skylda for dette hysteriet. Skulle ikke forundre meg om Gilde planlegger endel søksmål når dette er over.

Helt enig, og håper faktisk at Gilde på en eller annen måte finner grunnlag for søksmål.

Kanskje vi i fremtiden kan få en mer ansvarlig og etterrettelig presse her til lands. Nei, glem forresten det siste jeg skrev - det vil jo være helt utopi. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med dagbladet, er jo at dem ikke klarer å formulere ting lengre. Sist uke skrev dagbladet "kast _ALL_ kjøttmat du har i kjøleskapet, sier mattilsynet", mens alle andre klarte å formulere det til "kast all farsemat".

Nå skriver dagbladet at spekepølse _ER_ smittekilden, mens alle andre sier "mulig smittekilde".. Vet ikke helt om jeg stoler på dagbladets uttalelser lengre, jeg.

Jeg vet ikke om jeg stoler på Mattilsynets uttalelser lengre, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du sier absolutt noe der. Media må definitivt ta sin del av skylda for dette hysteriet. Skulle ikke forundre meg om Gilde planlegger endel søksmål når dette er over.

Ja, det er helt ufattelig at Gilde har fått kjeltringstempelet når man ikke har hatt et fnugg av bevis!! Utrolig lite gjennomtenkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om Mattilsynet vil være like skråsikre på at det er spekepølsa som de var på kjøttdeigen? En eller annen derfra uttalte jo at de var skråsikre på at det var Gildes 103 fra Rudshøgda, på det grunnlag at de ikke hadde andre kilder å mistenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Synes det høres litt merkelig ut at det plutselig er spekepølse som er synderen.

Det er jo små barn, helt ned til ett års alderen som har blitt syke.

De spiser vel heller sjelden spekepølse. Alt for salt for små mager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg er bonde med fulle fjøset av storfe.....dette er jo bare tragisk.....godt å høre at dere ikke har mista tilliten til Gilde.... :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liten Tapir
Lurer på om Mattilsynet vil være like skråsikre på at det er spekepølsa som de var på kjøttdeigen? En eller annen derfra uttalte jo at de var skråsikre på at det var Gildes 103 fra Rudshøgda, på det grunnlag at de ikke hadde andre kilder å mistenke.

Mattilsynet har vel vært skeptiske hele tida, de...? Det er Folkehelseinstituttet som har vært så inni hampen skråsikre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Synes det høres litt merkelig ut at det plutselig er spekepølse som er synderen.

Det er jo små barn, helt ned til ett års alderen som har blitt syke.

De spiser vel heller sjelden spekepølse.  Alt for salt for små mager.

Mulig foreldre nå til dags er mer fornuftige enn mine var, men da jeg liten var spekepølse yndlingsmaten min.. Masse bilder der jeg sitter i barnevogna og spiser spekepølse. Kan umulig ha vært mer enn 1,5 - 2 år gammel iallefall.

Uansett, virkelig på tide at de begynner å vurdere andre smittekilder enn kjøttdeig!

(selv om disse spekepølseproduktene var lagd av en underavdeling av Gilde de også..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, mulig jeg blander Folkehelseinstituttet og Mattilsynet.

Jeg syns uansett det er litt rart at en eller annen kunne si seg så sikker på at det var Gildes kjøttdeig (selv om det var sannsynlig), at de ikke ville vurdere annet akkurat da.

Kjøttdeig er jo noe folk flest spiser ofte, og har endel av i fryseren, så det er i og for seg ikke så unaturlig at det ville være en fellesnevner uansett om det var smittekilden eller ei.

Nå vet ikke jeg hvor mye media har vrenget på dette, bare så det er sagt.

Endret av Jane How
Lenke til kommentar
Del på andre sider

E.coli, fugleinfluensa, salmonella, kugalskap, sprøytemidler, musekadavre i brød... Jeg tror vi blir nødt til å leve på sjokolade. Alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
E.coli, fugleinfluensa, salmonella, kugalskap, sprøytemidler, musekadavre i brød... Jeg tror vi blir nødt til å leve på sjokolade. Alle sammen.

:ler: Fått mail i dag du også skjønner jeg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...