Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor i ovnen steker dere lasagnen? Om jeg har på osten med en gang så blir den jo mørkebrun innen resten er ferdig. Jeg pleier å steke den i midterste rille, men skal den stekes i bunnen av ovnen?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Jeg steker den i midten av ovnen, har ikke hatt noe problem med det. Når osten har fått farge er den ferdig som regel likevel.

Men ovnen min er gammel, det kan ha noe med saken å gjøre.

Skrevet

Jeg steker lasagnen min midt i ovnen, og jeg har heller ikke problemer med at osten er brun før resten. Ovnen min er ny.

Steker den på 200 grader i 30-40 min.

Skrevet

Jeg steker også på midterste rille, men jeg dekker med folie de første 20 minuttene. Det gjør jeg om jeg lager fløtegratinerte poteter med ost også. Fungerer veldig greit.

Skrevet

Så smart Brunhilde. Det skal jeg gjøre også! :klem:

Skrevet

Jeg steker den også midt i ovnen, men tar på osten etter ca 15 min.

Skrevet

Steker den midt i ovnen ved 200 grader i ca 30 minutter. Har på osten med en gang og den er som regel perfekt når lasagnen er ferdig, men det hender jeg dekker den med folie de siste minuttene. Ikke noe problem. Synes det er mye greiere enn å måtte ta ut hele formen for å strø på ost halvveis i steketiden.

Gjest Gjesta
Skrevet

Steker også på midterste rille i 30 minutter, osten blir gylden og maten er ferdig inni. Folie er langt mer avansert enn jeg kunne tenkt på noen gang... :ler:

Skrevet
Jeg steker også på midterste rille, men jeg dekker med folie de første 20 minuttene. Det gjør jeg om jeg lager fløtegratinerte poteter med ost også. Fungerer veldig greit.

Det ble helt perfekt når jeg gjorde det på din måte Brunhilde. Takk skal du ha!

Skrevet
Det ble helt perfekt når jeg gjorde det på din måte Brunhilde. Takk skal du ha!

Det var hyggelig å høre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...