Gjest gjesta Skrevet 15. mars 2006 #1 Skrevet 15. mars 2006 To av de sa gratulerer, da jeg møtte de igår. De andre kom etterpå og nevnte ikke et pip om det... De som kom etterpå visste om det fra før, men har bare snakket med hun ene på e-mail. Jeg vet hun ene ønsker seg sårt barn. Uansett, hadde det vert MEG hadde jeg spurt masse og gledet meg på andre sine vegne.. Rart. Ble litt lei meg.... Er så lykkelig.. Men syns noen av gleden forsvinner når de ikke kan glede seg på mine vegne..
Gjest Gjesta Skrevet 15. mars 2006 #2 Skrevet 15. mars 2006 Du kan jo ikke kreve utvalgte reaksjoner fra andre... Hvis det også er slik at hun ønsker seg barn så veldig så kan det jo være sårt for henne at du skal ha. Veldig mange av mine venninner er gravide, og jeg gleder meg selvsagt på deres vegne, ringer, er engasjert osv., men er jo litt rart at alle snart har barn utenom meg
Missbumblebee Skrevet 15. mars 2006 #3 Skrevet 15. mars 2006 Kan hende de syns det er litt tidlig å snakke åpent om det? Tror hvertfall ikke at de mente noe vondt med det, men jeg skjønner at det er litt sårt for deg.
Blackjack Skrevet 15. mars 2006 #4 Skrevet 15. mars 2006 Du kan jo ikke kreve utvalgte reaksjoner fra andre... ← Men synes absolutt du hadde rett i å forvente et "gratulerer". Det er jo bare normal høflighet!
Gjest gjesta Skrevet 15. mars 2006 #5 Skrevet 15. mars 2006 Mener ikke de skal reagere sånn eller sånn.. Men jeg hadde fått dårlig samvittighet om ei venninne satt der og var gravid og ingen sa noe... Må vel gå an å glede seg på andre sine vegne uansett. Ei av de sa ingening, hun gratulerte meg ikke engang. men ok, hvis DET er normalt...
salsera Skrevet 15. mars 2006 #6 Skrevet 15. mars 2006 Jeg hadde gratulert, men jeg hadde vært tilbakeholden ellers siden det er så tidlig. Gratulerer!!
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #7 Skrevet 15. mars 2006 Men synes absolutt du hadde rett i å forvente et "gratulerer". Det er jo bare normal høflighet! ← Enig, det er på en måte normal høflighet.
Gjest Gamle Alex Skrevet 15. mars 2006 #8 Skrevet 15. mars 2006 Jeg er litt enig med Fjompe jeg. Man kan ikke forvente deg noe som helst og det kan være at dette er så kjempe sårt for henne at hun ikke orket å gratulerere deg fordi hun da er redd for at praten da kun skal handle om gravidiet. Gravide kvinner har en tendens til å tro at verden KUN handler om de.
Gjest Gjesta Skrevet 15. mars 2006 #9 Skrevet 15. mars 2006 Jeg hadde selvsagt gratulert ja, men du er vel fire-fem uker på vei, så mulig de er redde for å glede seg for tidlig
Gjest gjesta Skrevet 15. mars 2006 #10 Skrevet 15. mars 2006 Jeg er litt enig med Fjompe jeg. Man kan ikke forvente deg noe som helst og det kan være at dette er så kjempe sårt for henne at hun ikke orket å gratulerere deg fordi hun da er redd for at praten da kun skal handle om gravidiet. Gravide kvinner har en tendens til å tro at verden KUN handler om de. ← Jeg tror da for H ikke at verden kun handler om meg fordi jeg er gravid! Høres jo ut som DU er dritsur. Herregud! det er da normalt å gratulere uansett...
Gjest Gamle Alex Skrevet 15. mars 2006 #11 Skrevet 15. mars 2006 Du spurte om meninger. jeg er ikke sur men har vært gravid og har venninner som er / harvært gravide. i utgangspunket er jeg enig med deg at det er vanlig høfflighet og gratulerere men så var det det å tenke lenger enn sin egen nese og tenke på at det kanskje er en grunn bak spesilet hvis du vet at de prøver å få barn. Og det er veldig mange som glemmer at ikke alle synes det er like spennende med gravidiet, i men det er kanskje ikke du er sånn
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #12 Skrevet 15. mars 2006 Mener ikke de skal reagere sånn eller sånn.. Men jeg hadde fått dårlig samvittighet om ei venninne satt der og var gravid og ingen sa noe... Må vel gå an å glede seg på andre sine vegne uansett. Ei av de sa ingening, hun gratulerte meg ikke engang. men ok, hvis DET er normalt... ← Jeg har prøvd lenge selv, og jeg synes det er litt sårt når folk rundt meg bare blir gravide så lett som bare det. Kanskje du skal være litt forståelsesfull ovenfor henne? Det er ikke så lett å skulle prate graviditet 24/7 når man selv ønsker så sterkt å få oppleve det. Hun gratulerer deg nok når hun blir vant til tanken. Hva med å være litt generøs ovenfor henne? Du sier jo selv at du vet hun ønsker seg veldig sterkt barn.. Veldig enig med Gammel-Alex. Utrolig mange gravide føler at hele verden dreier seg rundt dem og mister ofte interessen i allt annet rundt dem. Ikke for å være kritisk nå, men det kan være litt slitsomt og sårt for oss andre. Jeg har nylig giftet meg, men når jeg traff et par av mine gravide venninder både før og etter bryllupet så nevnte de det knapt med et eneste ord. Deres graviditet føltes for eksempel så mye mer viktig en mine bryllupstanker...
Trampe Skrevet 15. mars 2006 #13 Skrevet 15. mars 2006 Jeg har ei venninne som kun prater om hvordan hennes graviditet var, alle andres graviditeter og datteren hennes. Om og om og om igjen. Såklart er datteren et veldig viktig tema for henne, men jeg kunne godt tenke meg å snakke om noe annet også... Det stemmer det gamle Alex sier, at enkelte gravide lever i sin egen lille boble, og at de ikke er stort interessert i annet enn sin egen livmor. Men når det er sagt påstår jeg slettes ikke at du er slik, epica. Jeg skjønner veldig godt at du ble skuffet, jeg hadde nok også forventet en gratulasjon når jeg fortalte det til venninnene mine. Det kan jo hende de synes det er tidlig. Jeg tror nok jeg hadde gratulert om jeg var i din venninnes situasjon, men jeg skjønner det om de ikke hopper av glede ennå. Og om du tror hun er sår på grunn av at hun selv ønsker barn så sterkt, pass på å ikke prat henne rundt om din baby...
Gjest gjesta Skrevet 15. mars 2006 #14 Skrevet 15. mars 2006 Du spurte om meninger. jeg er ikke sur men har vært gravid og har venninner som er / harvært gravide. i utgangspunket er jeg enig med deg at det er vanlig høfflighet og gratulerere men så var det det å tenke lenger enn sin egen nese og tenke på at det kanskje er en grunn bak spesilet hvis du vet at de prøver å få barn. Og det er veldig mange som glemmer at ikke alle synes det er like spennende med gravidiet, i men det er kanskje ikke du er sånn ← Fikk bare bakoversveis av det du skrev. Som om jeg er SÅÅÅ opptatt av graviditet og kun meg selv. Ok, jeg er gravid og forventer gratulasjoner og at de kan smile på mine vegne, Da jeg er lik tilbake.
Gjest gjesta Skrevet 15. mars 2006 #15 Skrevet 15. mars 2006 Jeg har prøvd lenge selv, og jeg synes det er litt sårt når folk rundt meg bare blir gravide så lett som bare det. Kanskje du skal være litt forståelsesfull ovenfor henne? Det er ikke så lett å skulle prate graviditet 24/7 når man selv ønsker så sterkt å få oppleve det. Hun gratulerer deg nok når hun blir vant til tanken. Hva med å være litt generøs ovenfor henne? Du sier jo selv at du vet hun ønsker seg veldig sterkt barn.. Veldig enig med Gammel-Alex. Utrolig mange gravide føler at hele verden dreier seg rundt dem og mister ofte interessen i allt annet rundt dem. Ikke for å være kritisk nå, men det kan være litt slitsomt og sårt for oss andre. Jeg har nylig giftet meg, men når jeg traff et par av mine gravide venninder både før og etter bryllupet så nevnte de det knapt med et eneste ord. Deres graviditet føltes for eksempel så mye mer viktig en mine bryllupstanker... ← Forventet INGENITNG. Men kunne hun ikke sagt Gratulerer? Vi trengte ikke snakke om det hele kvelden. Men skal det være sånn at jeg skal aldri snakke om det mer, itilfelle det er sårt for venninner. Ingen som tenker at det er sårt for meg, å ikke ha noen å dele gleden med??
Gjest gjesta Skrevet 15. mars 2006 #16 Skrevet 15. mars 2006 Jeg har ei venninne som kun prater om hvordan hennes graviditet var, alle andres graviditeter og datteren hennes. Om og om og om igjen. Såklart er datteren et veldig viktig tema for henne, men jeg kunne godt tenke meg å snakke om noe annet også... Det stemmer det gamle Alex sier, at enkelte gravide lever i sin egen lille boble, og at de ikke er stort interessert i annet enn sin egen livmor. Men når det er sagt påstår jeg slettes ikke at du er slik, epica. Jeg skjønner veldig godt at du ble skuffet, jeg hadde nok også forventet en gratulasjon når jeg fortalte det til venninnene mine. Det kan jo hende de synes det er tidlig. Jeg tror nok jeg hadde gratulert om jeg var i din venninnes situasjon, men jeg skjønner det om de ikke hopper av glede ennå. Og om du tror hun er sår på grunn av at hun selv ønsker barn så sterkt, pass på å ikke prat henne rundt om din baby... ← Forstår det kan bli kjedelig med graviditetssnakk, babysnakk heeele tiden. men jeg har akkuratt blitt gravid og forventet bare en gratulasjon.. Og at jeg kunne dele denne gleden med mine venninner. Men tror ikke jeg tør å si et ord mer om det til de. Så får de heller spør om de er interesserte.. Blir redd for å kjede de..
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #17 Skrevet 15. mars 2006 Ingen som tenker at det er sårt for meg, å ikke ha noen å dele gleden med?? ← Uff da - "alle andre tenker bare på se selv - det er bare jeg som tenker på meg". Kanskje hun hadde viktigere ting å tenke på. I tillegg til at verden dreier seg om litt andre ting enn din graviditet også.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #18 Skrevet 15. mars 2006 Forventet INGENITNG. Neivel. forventet bare en gratulasjon.. Javel.
Gjest gjesta Skrevet 15. mars 2006 #19 Skrevet 15. mars 2006 Uff da - "alle andre tenker bare på se selv - det er bare jeg som tenker på meg". Kanskje hun hadde viktigere ting å tenke på. I tillegg til at verden dreier seg om litt andre ting enn din graviditet også. ← :klø: Herregud.. Har jeg SAGT at verden dreier seg om KUN min graviditet?..
Cathie Skrevet 15. mars 2006 #20 Skrevet 15. mars 2006 Uff da - "alle andre tenker bare på se selv - det er bare jeg som tenker på meg". Kanskje hun hadde viktigere ting å tenke på. I tillegg til at verden dreier seg om litt andre ting enn din graviditet også. ← Det syns jeg var stygt sakt! Hun har jo ikke akkurat sitti og pratet om det i en time heller da!! Når en person opplever noe stort i livet sitt vil man jo dele det med vennene sine! Hva prater man ellers med vennene sine om?? Jeg prater med mine venner om de og meg... Ellers hadde det blitt utrolig kjedelig om man ikke kunne prate om ting som opptok en!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå