Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #1 Skrevet 14. mars 2006 Hvor mye er det vanlig å legge på seg under svangerskapet? Forsvinner mye av det raskt etter fødselen, eller sliter man med mesteparten av kiloene etterpå?
Seterjenta Skrevet 14. mars 2006 #2 Skrevet 14. mars 2006 Tror de sier at anbefalt er 12 kg. Men det er så uendelig personlig, og jeg bryr meg ikke om det. Mamma la på seg 21kg med meg og 32kg med lillesøstra mi, så hos oss er det vanlig å legge mye på seg. Jeg la på meg 24kg med første. 11 av de slet jeg med i 2-3 år. Men kroppen forandrer seg, og vi blir annerledes i fasongen som regel. Når jeg ble gravid nå, så var jeg 3 kg tyngre enn når jeg ble gravid første gang. Skal gjøre det jeg kan for å ikke legge på meg for mye, hvis det går.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #3 Skrevet 14. mars 2006 Jeg tror snittet er 12-18 kg. Det kommer gjerne an på vekt før graviditet.. Jeg var slank før jeg ble gravid med førstemann, og gikk opp 25 kg. (Legger litt skyld på røykeslutt og bekkenløsning) Det er ikke å anbefale, for sliter fortsatt med å få vekk de siste ti kiloene...
Fru Blå Skrevet 14. mars 2006 #4 Skrevet 14. mars 2006 I forrige svangerskap la jeg nesten på meg 30 kg, men så var jeg bare 50 kg før jeg ble gravid også. Etter ammingen hadde jeg 5-6 kilo ekstra som etterhvert forsvant. Nå 4 år senere er jeg gravid igjen og var 52 kg før jeg ble gravid, jeg er i uke 20 og har til nå lagt på meg 4 kg.
Fru Blå Skrevet 14. mars 2006 #5 Skrevet 14. mars 2006 I forrige svangerskap la jeg nesten på meg 30 kg, men så var jeg bare 50 kg før jeg ble gravid også. Etter ammingen hadde jeg 5-6 kilo ekstra som etterhvert forsvant. Nå 4 år senere er jeg gravid igjen og var 52 kg før jeg ble gravid, jeg er i uke 20 og har til nå lagt på meg 4 kg.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #6 Skrevet 14. mars 2006 i forrige svangerskap la jeg på meg 12-13 kilo og nå med nr to har jeg bare lagt på meg 1 kilo på 6 mnd,men har vært mer dårlig også.... det er veldig forskjellig ,men litt gøyt å følge med også
jordbær Skrevet 14. mars 2006 #7 Skrevet 14. mars 2006 Jeg tror det har litt med hvor mye ekstra du har i utgangspunktet. Lever som før.. Spiser som vanlig. Gått ned ett kilo, er i 23. uke.. Jeg har en del ekstra, bare så det er sagt Poeng; Slanke jenter bør legge på seg mer enn oss med litt ekstra. Vi har litt å gå på. Dem sier 12-16kg er normalt/anbefalt.. Men jeg tror ikke man skal bry seg så mye, så lenge man ikke legger på seg alt for mye eller at småttis ikke vokser.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #8 Skrevet 14. mars 2006 Jeg tror det har litt med hvor mye ekstra du har i utgangspunktet. Lever som før.. Spiser som vanlig. Gått ned ett kilo, er i 23. uke.. Jeg har en del ekstra, bare så det er sagt jeg ble veldig glad nå som jeg leste at du har gått ned,jeg ble litt beskymret over at jeg bare har gått opp 1 kilo til nå,har litt ekstra å gå på,må være noe godt vi har til de mangen som har sagt at jeg har tatt av (selv om jeg har godt opp) bra.
pondusa Skrevet 14. mars 2006 #9 Skrevet 14. mars 2006 Mellom 12-14 regnes som sunt, da du bør ha litt "ammefett" til tiden etterpå. Med lillemor la jeg på meg 19 kg og ammet av meg 35kg iløpet av 10 mnd. Gikk opp et par kg før jeg ble gravid med pondus, og la da på meg 13 kg. Nå, 8 mnd senere er 18 kg ammet bort.... På grensen til at jeg føler meg for tynn nå....
jordbær Skrevet 14. mars 2006 #10 Skrevet 14. mars 2006 jeg ble veldig glad nå som jeg leste at du har gått ned,jeg ble litt beskymret over at jeg bare har gått opp 1 kilo til nå,har litt ekstra å gå på,må være noe godt vi har til de mangen som har sagt at jeg har tatt av (selv om jeg har godt opp) bra. ← Som jeg har nevnt tidligere. JM sa at det ikke var noe problem, så lenge magen vokste etter skjema. Har også følelsen av at "alle" går opp, bare ikke meg.. Magen min er pitteliten.. Vil gjerne ha en godt synlig kul snart!
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 14. mars 2006 #11 Skrevet 14. mars 2006 Vet ikke helt hvor mye jeg gikk opp, for legen utsatte kontrollene mine hele tiden, så de siste par mnd ble jeg ikke veid (har ikke vekt hjemme for å bevare min egen mentale helse ), men jeg tipper ca 15 kg. Omtrent på normalen, altså. Ca 3 mnd etter fødselen veide jeg 4 kg mindre enn før jeg ble gravid. Så lenge du ammer, så forsvinner fettet, men det har lett for å komme tilbake når du slutter å amme, har jeg hørt
Siam Skrevet 14. mars 2006 #12 Skrevet 14. mars 2006 Jeg la på meg rundt 20 kilo, og de er nesten borte nå, mangler 1 kilo. Men så veier jeg fremdeles 10 kilo for mye, men de hadde jeg før jeg ble gravid også...
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #13 Skrevet 15. mars 2006 Med lillemor la jeg på meg 19 kg og ammet av meg 35kg iløpet av 10 mnd. Gikk opp et par kg før jeg ble gravid med pondus, og la da på meg 13 kg. Nå, 8 mnd senere er 18 kg ammet bort.... På grensen til at jeg føler meg for tynn nå.... ← Heldiggrisen! Jeg fikk ikke ammet av meg noe (men jeg måtte av ulike grunner gi meg med ammingen etter 4 måneder) Jeg følte jeg la på meg mens jeg ammet, men jeg måtte spise en del for å i det hele tatt ha melk.... Jeg vil også ha følelsen av å være på vei til å bli tynn!!!!
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #14 Skrevet 15. mars 2006 Jeg hadde 10 kilo for mye i utgangspunktet, og la på meg 16 kilo. 7 kilo raste av under fødselen. Ukene etter gikk det av 3 kilo til - var altfor gira til å tenke på snop og ammingen tar ca 600 kalorier om dagen. Nå har jeg gått ned igjen alle de 16 kiloene. De siste 10 blir tøffere er jeg redd.. mange trilleturer, styrketrening hjemme i stua og snop bare i helgene gjør jobben håper jeg;) Men når man er gravid skal man legge på seg. Det er lov å ha litt ekstra både før og etter. synes vi alle sammen er fine jeg! Gravide damer er flotte, basta bom.
Fibonacci Skrevet 15. mars 2006 #15 Skrevet 15. mars 2006 Jeg la på meg 18,5 kilo sist gang, og alt forsvant etterpå. Ikke med en gang, men etter 7-8 måneder var jeg tilbake på normalvekt, og gikk ned litt mer også faktisk. Tror ammingen var bra for å få vekk fett, og så gikk jeg bare masse turer, trente ikke, spiste det jeg hadde lyst på etc. Nå er jeg gravid igjen og har så langt lagt på meg 8,5 kilo (er i uke 25).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå