Leo Skrevet 18. februar 2006 #1 Del Skrevet 18. februar 2006 Jeg har alltid tenkt at min mor skal være der, men jeg har egentlig aldri tenkt på at han som var med på å lage barnet skulle være der... Hva tenker dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 18. februar 2006 #2 Del Skrevet 18. februar 2006 Mannen var med meg. Da jeg var høygravid med minsten reiste mannen endel, og jeg tenkte litt på hva jeg ville gjøre dersom han ikke kom til å nå fødselen - og konklusjonen var helt klar, da hadde jeg valgt å være alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 18. februar 2006 #3 Del Skrevet 18. februar 2006 Jeg vil ikke føde, vi ha keisersnitt. Tenker vel at faren kanskje er der, men tror ikke det er noe must for min del. Tror også jeg vil ha med mamma. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 18. februar 2006 #4 Del Skrevet 18. februar 2006 Første gangen hadde jeg med mamma i tillegg til mannen min, det føltes veldig trygt for oss begge. Den siste gangen hadde jeg med ei venninne som så gjerne ville, ja, i tillegg til mannen da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 18. februar 2006 #5 Del Skrevet 18. februar 2006 Hvis jeg skal føde må jeg ha med meg mannen min, men helst vil jeg slippe det og ta keisersnitt. Jeg føler meg ikke som noen urkvinne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Gjest Skrevet 19. februar 2006 #6 Del Skrevet 19. februar 2006 Uff, tror ikke jeg ville ha hatt med andre enn mannen min. I allefall ikke moren min!!!! Da hadde jeg heller valgt en veninne. Men nå har sikkert mange et annet forhold til moren sn enn jeg har da.. Ikke dårlig forhold nei, men vi er ikke som besteveninner heller akkurat.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 19. februar 2006 #7 Del Skrevet 19. februar 2006 Jeg var med mamma da hun fødte min yngste søster, og mamma har fulgt meg gjennom alle operasjoner osv. Pappa har jo også det, men han tåler ikke blod, svimer av og sånn, dessuten er en fødsel/keisersnitt litt for mye for meg til at jeg synes pappa trenger å se på det. Mulig jeg er rar, men underlivet mitt er mitt liksom Mamma har jo sånt selv, er ikke så sjenert ovenfor henne. Men jeg er pappajente da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 19. februar 2006 #8 Del Skrevet 19. februar 2006 Første gang var mor med meg - da jeg fødte nestemann var mannen min med på fødselen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 19. februar 2006 #9 Del Skrevet 19. februar 2006 Ved min side er det bare mannen som skal være. Ingen andre som føles naturlig å ha i denne settingen for meg/oss. Det er for privat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 19. februar 2006 Forfatter #10 Del Skrevet 19. februar 2006 (endret) Flotte svar! Jeg provoserer jo sikkert noe fryktelig nå, men alle menn jeg har snakket med sier at å være med på en fødsel er flott, men å skulle ha sex med den kvinnen etterpå er grusomt.... Det er jo ikke grenser for hvor "flott og naturlig" alt er i våre dager og noen samliv er nettopp så gode, men hva med de andre? De som ryker etter synet av alt blodet og "gørra"? Vi drømmer om den evige kjærligheten og de søte små babyene, men vi diskuterer sjelden livets blodige realiteter... Endret 19. februar 2006 av Leo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 19. februar 2006 #11 Del Skrevet 19. februar 2006 Mannen - utan tvil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 19. februar 2006 #12 Del Skrevet 19. februar 2006 Flotte svar! Jeg provoserer jo sikkert noe fryktelig nå, men alle menn jeg har snakket med sier at å være med på en fødsel er flott, men å skulle ha sex med den kvinnen etterpå er grusomt.... Det er jo ikke grenser for hvor "flott og naturlig" alt er i våre dager og noen samliv er nettopp så gode, men hva med de andre? De som ryker etter synet av alt blodet og "gørra"? ← Nemlig. En venninne av meg hat termin i juni, og hun fikk høre om noen hvis mann ikke fikset tanken på sex etterpå, han stod der nede og så på han! Så hun har gitt streng beskjed til sin samboer om at han har å holde seg ved hodeenden HELE tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 19. februar 2006 Forfatter #13 Del Skrevet 19. februar 2006 Godt å se at synspuktene mine møter litt forsåelse Har nettopp snakket med en mann (Ikke min!) som alltid har hatt et voldsomt libido, men som sliter litt med å putte sin sin stolhet inn der han har sett sin sønns hode komme ut... Han er i tillegg fremdeles voldsomt betatt av sin kone, men... Bør menn alltid være med på fødsler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 19. februar 2006 #14 Del Skrevet 19. februar 2006 Godt å se at synspuktene mine møter litt forsåelse Har nettopp snakket med en mann (Ikke min!) som alltid har hatt et voldsomt libido, men som sliter litt med å putte sin sin stolhet inn der han har sett sin sønns hode komme ut... Han er i tillegg fremdeles voldsomt betatt av sin kone, men... Bør menn alltid være med på fødsler? ← Nei, overhodet ikke. Jeg ville aldri presset mannen til å være med. Det må være opp til han, og til den fødende om hun vil ha han der. Pappa har aldri vært med når noen av hans barn har blitt født. Da jeg kom var han ute og kjøpte bil, med nummer to satt han på gangen og passet sønnen til mors legevenninne som var med mamma, og med nr. tre var jeg og mors bestevenninne med, han var delvis hjemme med mellomste barnet og delvis på gangen. Han er veldig pysete, så det var nok klokest at han holdt seg unna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimse Skrevet 19. februar 2006 #15 Del Skrevet 19. februar 2006 Jeg ønsker meg mannen og søs min med meg, hvis jeg skulle føde. Men fullstendig forståelse hvis de opplevde det som vanskelig/ubehagelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 19. februar 2006 Forfatter #16 Del Skrevet 19. februar 2006 Nei, overhodet ikke. Jeg ville aldri presset mannen til å være med. Det må være opp til han, og til den fødende om hun vil ha han der. Pappa har aldri vært med når noen av hans barn har blitt født. Da jeg kom var han ute og kjøpte bil, med nummer to satt han på gangen og passet sønnen til mors legevenninne som var med mamma, og med nr. tre var jeg og mors bestevenninne med, han var delvis hjemme med mellomste barnet og delvis på gangen. Han er veldig pysete, så det var nok klokest at han holdt seg unna ← Helt sikkert lurt! Du ble vel imidlertid født for ca. 25 år siden, men i våre dager er man vel umiddelbart definert som en dårlig far hvis man ikke stiller under hele prosessen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 19. februar 2006 #17 Del Skrevet 19. februar 2006 Helt sikkert lurt! Du ble vel imidlertid født for ca. 25 år siden, men i våre dager er man vel umiddelbart definert som en dårlig far hvis man ikke stiller under hele prosessen? ← Å jada. Folk skjønner ikke at mamma "godtok" det og sånn... Men hun mener at så lenge han åpenbart vil slite kraftig med å være til stede, og han vil ei heller gjøre noen nytte for seg, hvorfor skal han da presses til å være der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 19. februar 2006 Forfatter #18 Del Skrevet 19. februar 2006 Men hun mener at så lenge han åpenbart vil slite kraftig med å være til stede, og han vil ei heller gjøre noen nytte for seg, hvorfor skal han da presses til å være der? ← Det er mitt spørsmål også? Min og din far var ikke tilstede da vi ble født, men de har vært og er flotte fedre! Hvorfor skal de som ikke har lyst nå plutselig "tvinges" til å stå der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2006 #19 Del Skrevet 19. februar 2006 jeg skal ha mannen med denne gangen også,han var så god støtte forrige gang,ingen problemer med sex etterpå heller..... jeg hadde ikke presset han,men jeg syntes det hører med at han er der,det syntes han også,forskjellig for alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 19. februar 2006 #20 Del Skrevet 19. februar 2006 Ved min side er det bare mannen som skal være. Ingen andre som føles naturlig å ha i denne settingen for meg/oss. Det er for privat ← Akkurat slik føler jeg det også... Mannen elller ingen....og det kan bli ingen etterhvert ut i fødselen da mannen ikke tåler blod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå