Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2006 #1 Skrevet 17. februar 2006 Okei dette er et egentelig ganske patetisk spm.men jeg har mine gruner til det Hvordan kan jeg få omgangsyke!?/ er ingen i min nermeste omgasngkrets som kan smitte meg nå men det må da finnes en måte å få det på uten og bli smittet av andre eller er det bare sånn det fungerer!? takk for svar
Malama Skrevet 17. februar 2006 #2 Skrevet 17. februar 2006 Og hvorfor i all verden vil du ha omgangssyke? Uansett, det er jo noe man somregel får fordi man er blitt smittet da... en omgangsyke "går på omgang"....
Gjest Hilde K S Skrevet 17. februar 2006 #3 Skrevet 17. februar 2006 Du kan stikke på helsekosten og kjøpe en renselseskur. Mange kaster opp og får diarré av disse kurene. Lykke til! (Din lille selvplager)
Gjest Rødtoppen Skrevet 17. februar 2006 #4 Skrevet 17. februar 2006 En skikkelig omganssyke kan du bare få fra andre. Mitt beste råd for å få det er å oppsøke steder med mye mennesker og håndhilse på mange, ta på dørhåndtak osv. For så å sutte på fingrene uten å vaske deg først. Er ikke mer enn et par bakterier eller virus som skal til for å få magesjau. Men HVORFOR du vil av egen fri vilje har jeg INGEN forståelse for
Gjest Hilde K S Skrevet 17. februar 2006 #5 Skrevet 17. februar 2006 Man kan jo, dersom man har veldig, veldig lyst på en slik sykdom, oppsøke nærmeste handlesenter og sleike litt på toalettene der.
Fru Fomle Skrevet 17. februar 2006 #6 Skrevet 17. februar 2006 Man kan jo, dersom man har veldig, veldig lyst på en slik sykdom, oppsøke nærmeste handlesenter og sleike litt på toalettene der. ← Fy flate!! Du gjest kan komme på besøk til meg, vi har en særs smittsom variant.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2006 #7 Skrevet 17. februar 2006 har du planer om å skulke skolen/jobben? eller ønsker du at noen du kjenner blir syk? hva med å drikke toalettvann? rett etter at noen har lagt igjen en beskjed i do....
Gjest Hilde K S Skrevet 17. februar 2006 #9 Skrevet 17. februar 2006 Fy flate!! ← Det var liksom en kommentar jeg bare måtte legge ut. Ingen ting kunne ha stoppet meg. Ikke engang en real omgangssyke.
Leo Skrevet 17. februar 2006 #10 Skrevet 17. februar 2006 Bløtkake skal, etter det jeg har hørt, gi tilnærmet ideelle veksvilkår for den typen bakterier du er på jakt etter. Kjøp et stykke på nærmeste kjøpesenter, ta en tur innom toalettene og ta litt rundt omkring uten å vaske deg på fingrene etterpå. Når du kommer hjem, "klisser" du litt på kakestykket med fingrene og lar det stå på kjøkkenbenken i 24 timer før du spiser det.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2006 #11 Skrevet 17. februar 2006 Foreslår du driter i det prosjektet, for å si det litt direkte. Ingen er vel syk nok til å ville ha omgangssyke. Da er det bedre å juge på seg litt sykdom....
Gjest jamsi Skrevet 17. februar 2006 #12 Skrevet 17. februar 2006 Herregud, skjønner ikke at noen frivillig ønsker å pådra seg omgangssyke. Det er definitivt det verste jeg vet, å sitte på do med løs mage samtidig som man spyr i en bøtte er ikke det morsomste jeg vet. Æssj!
Hu i Svingen Skrevet 17. februar 2006 #13 Skrevet 17. februar 2006 Det var liksom en kommentar jeg bare måtte legge ut. Ingen ting kunne ha stoppet meg. Ikke engang en real omgangssyke. ←
Gjest Gjesta Skrevet 18. februar 2006 #14 Skrevet 18. februar 2006 Man kan jo, dersom man har veldig, veldig lyst på en slik sykdom, oppsøke nærmeste handlesenter og sleike litt på toalettene der. ←
Elanor Skrevet 18. februar 2006 #15 Skrevet 18. februar 2006 Jeg sitter her midt på natta og lurer på en ting. En del av dere sier at en skikkelig omgangssyke må komme fra noen. Det vil si at du må bli smittet av noen andre, og det er vel også på den måte jeg alltid har blitt syk. Men omgangssyken må komme fra et sted. En må være den første som får omgangssyke. Hvor kom omgangsyken fra? Hvordan starter man en omgangssykeepidemi?
Gjest Virvel Skrevet 19. februar 2006 #16 Skrevet 19. februar 2006 Det er fekal-oral smitte, eller på godt norsk: Fra bæsj til munn. (Og da mener jeg ikke at man spiser bæsj. Som regel er det dårlig håndhygiene som fører til at f.eks. mat blir infisert, og dersom den ikke blir varmet godt nok opp før den blir spist, så kan det lett bli bråk.) Mange av våre vanlige tarmbakterier kan gi den typen infeksjoner. Du kan vel i grunnen godt klare å smitte deg selv, faktisk.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2006 #17 Skrevet 19. februar 2006 Jeg sitter her midt på natta og lurer på en ting. En del av dere sier at en skikkelig omgangssyke må komme fra noen. Det vil si at du må bli smittet av noen andre, og det er vel også på den måte jeg alltid har blitt syk. Men omgangssyken må komme fra et sted. En må være den første som får omgangssyke. Hvor kom omgangsyken fra? Hvordan starter man en omgangssykeepidemi? ← Er mange som ikke forstår dette med "hvor kommer sykdommen opprinnelig fra, hva kom først av hønda og egget?". Ingenting dukker opp helt av segselv, ingenting dukker opp helt plutselig for første gang, det er snakk om tilpassning, mutering og evoluasjon, både når det gjelder høna&egget og når det gjelder sykdommer og bakterier. Det er et konstant våpenkappløp mellom alle bakterier, viruser og alt annet levende, som gjør at samtidig som mennesker utvikler bedre mostandsdyktighet så blir også bakteriene mer aggressive og tar ibruk nye metoder for å oppnå sine mål. Gradvis har da omgangssyken dukket opp, ved at flere forskjellige slemme bakterier utvikler seg til å angripe mennesker og dyr på en måte som får oss til å kaste opp gjentatte ganger helt til bakteriene er få nok til at immunforsvaret klarer å drepe de siste. Det at man kaster opp betyr bare at bakteriene enten er rett og slett giftige for kroppen, eller at de gjør skade, slik at kroppen prøver å tømme dem ut ved å kaste opp og få diarè samtidig som immunforsvaret jobber for fullt. Samme som skjer om man spiser noe kroppen ikke klarer å fordøye, da prøver den å bli kvitt det for å unngå at det gjør skade i tarmsystemet. Hvis man faktisk av en eller annen uforståelig grunn ønsker å få omgangssyke, så tror jeg den mest effektive metoden er å spise andres bæsj... Egen funker også, men andres bæsj er mer effektivt, siden alle mennesker har litt forskjellig immunforsvar.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2006 #18 Skrevet 19. februar 2006 Drikk tran! Det hjalp visse idrettsutøvere vertfall
Gjest Gjest_jenta_* Skrevet 20. februar 2006 #19 Skrevet 20. februar 2006 æsj spise bæsj det hadde jeg ikke gjort om jeg fikk betalt..jæk...
Gjest Aloha Skrevet 21. februar 2006 #20 Skrevet 21. februar 2006 æsj spise bæsj det hadde jeg ikke gjort om jeg fikk betalt..jæk... ← Hadde du ikke? Ikke for litt penger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå