Gå til innhold

Etter vielsen - før middag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tenker å ha vielse kl fire. Arrangementet på restauranten begynner halv seks (ti min unna kirken, alle fraktes med buss).

Synes det er greit at det ikke er tid til stort mer enn litt gratulasjoner, bildetaking og sånn før festen begynner :).

Dere som skal ha tidlig vielse - hva gjør dere frem til festen, egentlig? Eller kanskje rettere sagt - hva slags opplegg har dere for gjestene i den perioden?

Blir det ikke rart med denne "død-tiden" imellom?

Bare nysgjerrig.. Trenger vi mer tid, liksom?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Julibrud_*
Skrevet

Vi har vielse 14.00. Middag starter 18.00.

Gjestene drar fra kirken 15.00 til stedet der festlighetene skal være (30 min. med bil) Der blir de tatt i mot med drikke og snacks. De skal da sjekke inn i hotellet. (Alle gjestene skal bo på samme sted, der også festen er) Alle møtes i for-rommet til festsalen klokka 17.30, (da kommer brudeparet fra fotografering) til champagne og en liten velkomstale fra min far.

Sånn gjør vi det:) Godt for gjestene å få litt tid på hotellrommet til avslapning o.l. mellom vielse og festen.

Skrevet

Vi skal ha vielse 13.00, og har invitert til middag ca 15.00. Tiden i mellom får gjestene til å komme seg fra kirken til lokalet. (ca 30min å gå, max 5 min med bil) Regner emd at folk ordner seg selv i denne perioden.

(Noen skal kanskje hjemom med små barn o.s.v.)

Regner vel egentlig ikke med at middagen blir før ca 16.00, så folk får "mingle" fram til det.

Vi har vel bestemt oss for å styre minst mulig, og ta det som det kommer. Gjestene får en velkomstdrink når de ankommer lokalet, og må muligens signere "gjesteboka".

Skrevet

Vi har vielse kl 13, og skal til fotograf etterpå. Gjestene er invitert til selskapslokalet etter vielsen (ferdig ca kl 14), og der blir det servering av kaffe, mineralvann og frukt frem til vår ankomst ca kl 16. Regner også med at en del gjester tar turen hjemom, men for de som ikke har anledning til det får i alle fall mulighet til å sitte ned og slappe av og mingle litt og bli kjent. Middag ca kl 17.

Skrevet

Jeg var i bryllup i sommer, og var kaffegjest, da hadde de satt opp bord i hagen med vin og noe å bite i, også snakket vi med hverandre. Gikk fint det :)

Skrevet
Jeg var i bryllup i sommer, og var kaffegjest, da hadde de satt opp bord i hagen med vin og noe å bite i, også snakket vi med hverandre. Gikk fint det :)

Jeg har litt problemer med dette konseptet med kaffegjester. Mens noen av gjestene sitter inne og spiser tre-retters middag, så sitter andre i hagen med "noe å bite i". Føler det som første- og annen-rangs gjester... Men det er en helt annen diskusjon!

Skrevet
Jeg har litt problemer med dette konseptet med kaffegjester. Mens noen av gjestene sitter inne og spiser tre-retters middag, så sitter andre i hagen med "noe å bite i". Føler det som første- og annen-rangs gjester... Men det er en helt annen diskusjon!

Denne diskusjonen kan vi gjerne ta for min del!

Jeg er enig med deg, synes ikke noe om det med kaffegjester.

Hos oss kommer alle til middag, vi må riktignok holde oss til ca 60 pga budsjettet, da, men jeg synes det er bedre enn å invitere noen "annenrangs" til kaffe etterpå. Ville ikke likt å bli invitert til det selv heller, da ville jeg foretrukket å ikke bli invitert, heller. Alt, eller ingenting!

Og de som kommer til kaffe, nå kommer de, egentlig? Kl elleve om kvelden, liksom? Ikke særlig stas..

Skrevet
Denne diskusjonen kan vi gjerne ta for min del!

Jeg er enig med deg, synes ikke noe om det med kaffegjester.

Hos oss kommer alle til middag, vi må riktignok holde oss til ca 60 pga budsjettet, da, men jeg synes det er bedre enn å invitere noen "annenrangs" til kaffe etterpå. Ville ikke likt å bli invitert til det selv heller, da ville jeg foretrukket å ikke bli invitert, heller. Alt, eller ingenting!

Og de som kommer til kaffe, nå kommer de, egentlig? Kl elleve om kvelden, liksom? Ikke særlig stas..

Har opprettet en nyd tråd for denne diskusjonen jeg, så kan vi holde oss til å snakke om hva man gjør etter vielsen her...

Gjest Gjest_Linda_*
Skrevet

Enig med dere her angående kaffegjester. Var kaffegjest i et bryllup en gang, og vi ble invitert til klokken ni. Vi var vel ca. 20 som dukka opp klokka ni, og middagen var ikke på langt nær ferdig. Masse taler og sanger igjen. Vi fikk beskjed om å vente i et annet rom, og satt vel der en time før vi "slapp til". Brudeparet syntes dette var veldig pinlig, og beklaget seg. De angret på at de ikke hadde invitert alle til middagen. Dette unner jeg ingen andre!!

Skrevet

Vi kom sju eller åtte og ventet en halvtimes tid. Kunne ventet tre timer for min del, jeg gledet meg sånn :)

Skrevet

Vi skal ha vielsen i kirken klokken 15, og middagen starter kl 18. Det tar en halvtime omtrentlig å reise fra kirken og til lokalet. Så det blir en del tid til overs for gjestene å vente, men vi har tenkt å prøve å finne ut noen sightseeing-greier til dem som de kan gjøre imens. Men vi har ikke bestemt oss enda. Vi skal fotograferes, så vi er avhengige av at det blir såpass mellomrom mellom vielsen og middagen. Hvis gratulasjoner og sånt er ferdig ca. 16, så skal vi fotograferes, fotografen anbefalte ca. halvannen time - så skal vi rekke inn til byen. Derfor trenger vi denne tiden..

Synes det er vanskelig å finne på noe for gjestene imens, jeg...

Skrevet

Vi har vielse kl 1500 og har invitert til den og middag "etterpå", vielsen er samme sted som middagen og festen. Etter vielsen drar vi til fotograf, gjestene tibys ca en halvtimes guidet rundtur til fots i gamlebyen Fredrikstad der vi gifter oss. Ingen av gjestene har noen som helst tilknytning til området, alle er tilreisende og jeg har fått veldig positive tilbakemeldinger fra familien på det opplegget. Vi leier en proff guide, som skal showe litt og lage god stemning og fortelle noen historier fra gamlebyen. Tror det blir bra jeg. De gjestene som ikke ønsker å delta på denne turen blir tilbudt en kopp kaffe mens de venter. Når vi kommer tilbake fra fotografen blir det velkomstdrink og mingling før vi setter oss til bords.

Skrevet

Vi skal ha vielse 13.30 og middag enten 17.30 eller 18.00. Blir en del tid i mellom så vi tenkte og ordne canapeer og frukt og drikke og så lager vi en quiz for de som ønsker å ha noe å gjøre, med f.eks en vinflake som premie. Ellers gir det oss brudeparet god tid til å få snakket med gjestene før middagen, da denne blir formell og med litt over femti gjester, vil det ta litt tid..

Skrevet
Vi skal ha vielse 13.30 og middag enten 17.30 eller 18.00. Blir en del tid i mellom så vi tenkte og ordne canapeer og frukt og drikke og så lager vi en quiz for de som ønsker å ha noe å gjøre, med f.eks en vinflake som premie. Ellers gir det oss brudeparet god tid til å få snakket med gjestene før middagen, da denne blir  formell og med litt over femti gjester, vil det ta litt tid..

Oj, quiz var ein skikkeleg god idè!!!!! Det er jo sånn "i tiden"! Hihi... Korleis har de tenkt å arrangere det? Og kva slags spørsmål har de tenkt å ha på quiz-en?

Aldri laga quiz før eg... Hehe...

Skrevet

Jeg tar også gjerne imot tips! Quiz er nok ikke noe som passer helt for våre gjester, men ett eller annet som de kan finne på i ca. halvannen time...

Skrevet

Angående quiz. Skriver som gjest så ikke andre som skal i bryllupet skal få vite noe...

Vi har ikke helt bestemt ennå, men det må være mulig å finne noen gode spørsmål fra geni eller kanskje noen morsomme påstander fra fleip eller fakta spillet... Skrive noen spørsmål og kopiere opp og så ha en som samler inn og ser hvem som har vunnet. Kanskje ha en vinflaske som premie. Kan jo dele opp i lag eller at de som vil kan være med og ta det litt sånn en og en.

Gjest Gjest_Anki_*
Skrevet

Vi skal vies kl 15 og middag kl 17... Vi har 130 stk til middag, og ingen ekstra til kaffen. Mens vi blir fotografert, får gjestene tapas og drikke-skriver i gjesteboken og vi skal kjøre linedance kurs... Adopterer gjerne ideen med litt quis.... Gjesten våre får en fullbooket kveld, med forhåpentligvis ikkeno døtid.... Skal skje noe hele tiden, for jeg har vært i nok av dritkjedelige bryllup der folk blir dritingse for så å dra hjem!!

• 2 uker senere...
Skrevet

:ler::ler:

Oj, quiz var ein skikkeleg god idè!!!!! Det er jo sånn "i tiden"! Hihi... Korleis har de tenkt å arrangere det? Og kva slags spørsmål har de tenkt å ha på quiz-en?

Aldri laga quiz før eg... Hehe...

Vi har tenkt å henge opp lapper med spørsmål litt rundt omkring, slik at gjestene kan bevege seg og sirkulere. Spørsmål vil være personlige om brudeparet, en slags gjettelek med 3 svar alternativer.

F. eks. Hvor møttes Tilda og Lassemann første gang?

A: -en sen nattetime på karaokebar?

B: - over frysedisken på Rimi?

C: - på jobben?

Eller, Hvem snorker høyest hjemme hos Tilda og Lassemann?

A: - Lassemann

B: - Tilda

C: - Kattepus?

Svarene kommer til å gå fram et eller annet sted i bryllupsheftet (som inneholder sanger, meny, noen ord om gjestene, brudeparet osv.)

Dette er morsomt syns vi :ler::ler::ler:

Gjestene skal selvfølgelig også få noe snacks, frukt og noe og drikke!

• 2 uker senere...
Skrevet

*Jakter....*

*Bang*

Fant den..... Men tror jeg har skutt den nå...

Er den død?

Skrevet
:ler:  :ler:

Vi har tenkt å henge opp lapper med spørsmål litt rundt omkring, slik at gjestene kan bevege seg og sirkulere. Spørsmål vil være personlige om brudeparet, en slags gjettelek med 3 svar alternativer.

F. eks. Hvor møttes Tilda og Lassemann første gang? 

A:  -en sen nattetime på karaokebar?

B:  - over frysedisken på Rimi?

C:  - på jobben?

Eller, Hvem snorker høyest hjemme hos Tilda og Lassemann?

A: - Lassemann

B: - Tilda

C: - Kattepus?

Svarene kommer til å gå fram et eller annet sted i bryllupsheftet (som inneholder sanger, meny, noen ord om gjestene, brudeparet osv.)

Dette er morsomt syns vi  :ler:  :ler:  :ler:

Gjestene skal selvfølgelig også få noe snacks, frukt og noe og drikke!

dinne va no kjempe arti da.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...