Gå til innhold

Hindre innsyn...

*Anaïs*

Anbefalte innlegg

Sukk...kjøkkenet vårt har vindu ut mot en gate. Folk synes visst det er veldig spennende å se inn på at jeg lager mat... Liker å se ut og få inn dagslys. Tenker kanskje på å ha sånn speilgardin, men kommer det til å se rart ut? Andre lure tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ett som jeg riktignok ikke har prøvd selv.

Om du monterer en rullegardin "opp ned" og lager en patent i høyre og venstre vinduskarm som rullegardinstangen (den som egentlig er nederst, men som i dette tilfelle blir toppen) kan festes til/hvile på, så har du flott gardin som slipper inn lys ovenfra men hindrer innsynet i øyenhøyde for dem utenfor. Skjønte du hva jeg mente, eller skal jeg prøve å forklare en gang til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kunne vært noe. Problemet er at det går en vei vedsiden av huset bort til inngangen til naboene, og en parallelt med denne. Den som går parallelt er det stigning i så de vil kunne se inn over gardinen når de kommer litt opp i bakken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, da blir det verre.

Hva er en speilgardin egentlig?

Det spørs vel om du må kapitulere og dekke til hele vinduet, men da blir det vel ikke så mye lys inn, og det er jo synd det. Hva med noe ala det de selger på postordre som kan klistres på vinduet, som "forvrenger" lysbrytningen slik at man igrunnen ikke ser hva som skjer på kjøkkenet (Tror det skulle være reklame for å hindre innsyn i badeværelsesvinduer egentlig).

Det er kanskje noe slikt en speilgardin gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har masse blomster! Samboer sier det ser ut som en jungel.... :forvirret: Problemet er at vinduet er så stort og høyt og at det er innsyn både oppe og nede.

Speilgardin er plast tror jeg som man kan ta opp og ned som en rullegardin. Man kan se ut, men ikke inn. Ser ut som det blir det lureste...Bare håper det ikke kommer til å se rart ut utenifra... Hehe da får forbipasserende se på seg selv istedet for meg :sjarmor: Sånn lysbrytning har jeg på badet. Funker kjempefint!

Men takk for oppfinnsomme tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kunne du jo hengt opp et lite skilt som vendte ut, med teksten "Vennligst ikke mat apene" ?

Og så ser de speilbildet av seg selv. Tror det hadde blitt perfekt, jeg! hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med frostet folie?

Så de hadde brukt det på et vindu i nyeste utgaven av Bonytt (på et bad). Ganske fint, og du får inn mye lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en tynn gjennomsiktig gardin, f.eks heklet el foran vinduet, så blir det ikke så lett å se inn på dagtid, men du kan likevel til en viss grad se ut. på kvelden kan du bruke en tettere gardin, får ikke dagslys inn da uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Jeg har sett slike vindu som du beskriver, hvor det var satt inn hyller av glass, som det sto planter på. Omtrent som en bokhylle. funker bare hvis du har en karm som går litt innover, da. Hvis ikke, kan du jo vurdere å sette opp hyller festet til selve karmen, og sette planter på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefal4e deg frostet folie fra IKEA, eller persienner... Med persienner kan du få inn lys samtidig som du kan slippe innsyn, -kjempedeilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og at det heller ikke ser så pent ut, hverken fra innsiden eller utsiden. Hvis du bryr deg om det da.

Litt innsyn blir det jo som oftest uansett hvordan man bor, men hos deg ville jeg satset på frostet folie og noen pene vanlige gardiner i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe likte den med apene :ler: . Masse lure tips! Jeg har tenkt på å sette inn hyller i vinduskarmen. Ha masse urter og fine blomster i de.*drømme seg bort*

Sånn folie er litt dumt siden jeg har lyst å ha muligheten til å trekke fra gardinen og se ut. Feks. når det ringer på og jeg vil finne ut hvem som står utenfor før jeg åpner/ikke åpner. :ler: Hmm.... Er det noen som har sett en sånn speilrullegardin? Aner ikke hvor en får kjøpt sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hehe likte den med apene :ler: . Masse lure tips! Jeg har tenkt på å sette inn hyller i vinduskarmen. Ha masse urter og fine blomster i de.*drømme seg bort*

Sånn folie er litt dumt siden jeg har lyst å ha muligheten til å trekke fra gardinen og se ut. Feks. når det ringer på og jeg vil finne ut hvem som står utenfor før jeg åpner/ikke åpner.  :ler: Hmm.... Er det noen som har sett en sånn speilrullegardin? Aner ikke hvor en får kjøpt sånn..

Jeg ville ikke frostet helt opp, bare sånn at det ikke går an å se rett inn når man går forbi. Mange her i nabolaget som har sånt. Jeg er selv fæl til å kommentere disse stakkarene som bor sånn til at de alltid må ha persienner nede, sånn vil jeg aldri ha det selv.

Jeg vet ikke hvor man har sånne rullegardiner. Husker min søster hadde det for mange år siden fordi de ikke ville ha sånn sterk sol inn, men samtidig ville se ut. Jeg synes det ble mørkt og dunkelt inne, og ikke særlig pent fra utsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil hindre innsyn men ikke nødvendigvis hele så må jo design 12 på www.vakrevinduer.no være midt i blinken for deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...