Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2006 #1 Skrevet 25. januar 2006 Hadde en MA i midten av desember og testet positivt (en tydelig blå strek) i dag morges. Har ikke fått tilbake mensen etter MA og de siste dagene har jeg vært veldig sliten (akkurat som under forrige svangerskap) så jeg tenkte det kunne være greit å teste, men hadde jo aldri trodde den skulle være positiv. Hvor stor er sjansen for at dette kan være rester av HCG fra forrige svangerskap?
Gjest Helene1 Skrevet 25. januar 2006 #2 Skrevet 25. januar 2006 Jeg hadde en MA i slutten av desember, med blødninger som startet 26 desember. For 2 uker siden hadde jeg enda hcg på over 2000. Men den faller etterhvert. Har du hatt utskraping? Jeg tipper du er gravid på nytt jeg . Og det er jo fantastisk i såfall at det går så fort!
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2006 #3 Skrevet 25. januar 2006 Har vært hos legen i dag, tok positiv graviditetstest, men for å være helt sikre må de måle om HCG stiger eller synker. Tok en prøve i dag og skal ta en ny om en uke... da e det vel bare å smøre seg med tålmodighet. Nå skal det sies at jeg også testet forrige torsdag og at testen da var negativ, men denne tok jeg på ettermiddagen så det kan jo også ha noe med saken å gjøre.
Gjest Hilde K S Skrevet 25. januar 2006 #4 Skrevet 25. januar 2006 Har vært hos legen i dag, tok positiv graviditetstest, men for å være helt sikre må de måle om HCG stiger eller synker. Tok en prøve i dag og skal ta en ny om en uke... da e det vel bare å smøre seg med tålmodighet. Nå skal det sies at jeg også testet forrige torsdag og at testen da var negativ, men denne tok jeg på ettermiddagen så det kan jo også ha noe med saken å gjøre. ← Dersom testen var negativ forrige torsdag, er det bare en ting å si; Gratulerer!
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2006 #5 Skrevet 25. januar 2006 Tør liksom ikke helt å tro på det, er veldig redd for å bli skuffa. Men jeg tok nettopp en ny test for å sjekke hvordan den ble på kvelden og den var og tydelig positiv. Jeg er nok gravid ja! Men skal ikke slippe jubelen helt løs før jeg får bekreftet at nivået stiger.
Soul Skrevet 25. januar 2006 #7 Skrevet 25. januar 2006 Litt utenfor tråden...men det er et ganske vanlig råd du har fått Sissan, så vidt jeg har skjønt i hvert fall. Ikke alle leger mener det er viktig å vente, men endel sier min. en syklus (det sa de jeg møtte da jeg hadde MA med utskrapning) og noen sier 2-3 sykluser. Og det er av de årsakene du nevner, ny slimhinne i livmoren, lettere å fastsette termin pluss det mentale selvsagt. Men skulle man bli gravid før så går det jo som regel bra. Så gratulerer trådstarter!
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 25. januar 2006 #8 Skrevet 25. januar 2006 De gir veldig forskjellige råd. Jeg fikk beskjed om å vente minimum 1, helst 2 sykluser før vi prøvde igjen. Men mange sier at dette er hovedsaklig for å fastslå termin lettere. Har også hørt fra mange kilder at kroppen ikke blir gravid igjen før den er klar og jeg velger vel å tro på det. Så får vi krysse fingrene og håpe på det beste!
Soul Skrevet 25. januar 2006 #9 Skrevet 25. januar 2006 De gir veldig forskjellige råd. Jeg fikk beskjed om å vente minimum 1, helst 2 sykluser før vi prøvde igjen. Men mange sier at dette er hovedsaklig for å fastslå termin lettere. Har også hørt fra mange kilder at kroppen ikke blir gravid igjen før den er klar og jeg velger vel å tro på det. Så får vi krysse fingrene og håpe på det beste! ← Ja mest sannsynlig går det nok bra!
Gjest Miss.Chanel Skrevet 26. januar 2006 #10 Skrevet 26. januar 2006 jeg hadde SA i desember og er gravid igjen, ble gravid 14 dager etter SA`en. dette med venting og fastsette termin, TØYS! hva er vel sikrere en en spontanabort dato? da er det jo ivertfall skjedd etter den datoen! GRATULERER!
Imax Skrevet 27. januar 2006 #11 Skrevet 27. januar 2006 Dessuten settes jo termin på UL i uke 17-19, så det må jo være noe gammelt vås, så vidt jeg kan forstå...
Gjest Hilde K S Skrevet 28. januar 2006 #13 Skrevet 28. januar 2006 MA? SA? hva betyr det... ← MA: Missed Abortion. Når fosteret slutter å vokse, men ikke bir støtt ut med en gang. Ofte føler man seg gravid selv om fosteret er dødt. SA: Spontan Abort.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 28. januar 2006 #14 Skrevet 28. januar 2006 Ved MA (missed abortion) dør fosteret, men kroppen kvitter seg ikke med det og fortsetter å produsere HCG slik at man fortsetter å ha gaviditetssymptomer. Jeg hadde lette blødninger i uke 12, det visste seg ved UL at spiren hadde sluppet taket allerede i uke 7-8.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 31. januar 2006 #16 Skrevet 31. januar 2006 Har fått svar på første HCG-prøve, tatt forrige onsdag, den var på 420. Nå venter jeg bare i spenning på resultatet på testen jeg tok i dag, får vite i løpet av uka. Går gjennom en bølgedal av følelser, fra å være lykkelig overbevist om at jeg mot alle odds har blitt gravid igjen så fort, til å tenke at jeg umulig kan være så heldig og grue meg til skuffelsen som kommer. Blir bra utålmodig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå