Anglofil Skrevet 17. januar 2006 #1 Del Skrevet 17. januar 2006 Hva er dine favorittdikt? Mine er; Arethusa av Percy Bysshe Shelley The wall within av Steve Mason Sjøfuglen av Johan Sebastian Welhaven Rolig mellomspill av Inger Hagerup Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 17. januar 2006 #2 Del Skrevet 17. januar 2006 "Jeg holder ditt hode" av Stein Mehren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagnepiken Skrevet 17. januar 2006 #3 Del Skrevet 17. januar 2006 "The road not taken" av Robert Frost. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Amalie_* Skrevet 17. januar 2006 #4 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) THE STOLEN CHILD William Butler Yeats (irsk dikter) WHERE dips the rocky highland Of Sleuth Wood in the lake, There lies a leafy island Where flapping herons wake The drowsy water-rats; There we've hid our faery vats, Full of berries And of reddest stolen cherries. i{Come away, O human child! To the waters and the wild With a faery, hand in hand, For the world's more full of weeping than you can understand.} Innlegget er redigert. I henhold til Kvinneguidens regler er det ikke tillatt å gjengi dikt og annet materiale med kopirett. Se også Kopinors regler. - lillesky (mod) Endret 18. januar 2006 av lillesky Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Betty Boop Skrevet 17. januar 2006 #5 Del Skrevet 17. januar 2006 Jeg har aldri vært noe diktmenneske inntil jeg for 6 år siden oppdaget Ernst Orvil. Wow, jeg elsker den mannen. Hittil har jeg bare lånt bøkene på biblioteket, men jeg må forsøke å finne de bøkene for salg et sted. Kanskje på et antikvariat? Umulig å velge noen få av diktene hans. Han er bare så super. Men kanskje for spesielt interesserte? Jeg vet ikke. Piet Hein, med halvannet hundre Gruk, er heller ikke dum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 17. januar 2006 #6 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Natt av Inger Hagerup Endret 17. januar 2006 av Gitte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 17. januar 2006 #7 Del Skrevet 17. januar 2006 En hustavle av Arnulf Øverland. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydukke Anna Skrevet 17. januar 2006 #8 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Oj, det er mange... Er veldig glad i Sonettene til Shakespeare Metope av Olaf Bull Do Not Stand at my Grave and Weep Episode av Inger Hagerup er noen av dem. Endret 17. januar 2006 av tøydukke Anna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 17. januar 2006 Forfatter #9 Del Skrevet 17. januar 2006 Er veldig glad i Sonettene til Shakespeare Samme her. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marililja Skrevet 17. januar 2006 #10 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Sonnet 18 William Shakespeare Shall I compare thee to a summer’s day? Thou art more lovely and more temperate: Rough winds do shake the darling buds of May, And summer’s lease hath all too short a date: Innlegget er redigert. I henhold til Kvinneguidens regler er det ikke tillatt å gjengi dikt og annet materiale med kopirett. Se også Kopinors regler. - lillesky (mod) Endret 18. januar 2006 av lillesky Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 17. januar 2006 #11 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Jeg har to absolutte favorittdikt. Det ene er "Ord Over Grind" av Halldis Moren Vesaas, det andre er "Så Tag Mit Hjerte" av Tove Ditlevsen. Ellers har jeg mange favorittdiktere utenom disse to, Rolf Jakobsen, Rudolf Nilsen og Nordahl Grieg er noen av dem. Ellers er jeg enig med den som nevnte Piet Hein og hans gruk... "Den som mister sin ene hanske er heldig i forhold til den som mister den ene og kaster den andre og finner den første igjen..." Kumbel Gruk Endret 17. januar 2006 av Brunhilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 17. januar 2006 #12 Del Skrevet 17. januar 2006 Åtte Roser av André Bjerke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2006 #13 Del Skrevet 17. januar 2006 Samuel Taylor Coleridges Kuubla Kahn http://etext.virginia.edu/stc/Coleridge/po...Kubla_Khan.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 17. januar 2006 #14 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Det er mange... Av de klassiske diktene er noen av mine favoritter Emily Dickinson's Heart, We Will Forget Him! og... I Held A Jewel In My Fingers The Road Not Taken av Robert Frost, som jeg ser er nevnt før her, er jeg også veldig glad i... Åh... og selvsagt Invictus av William Ernest Henley... Det er bare helt nydelig!! Ellers er Ingri Egebergs "Rommet Og Tiden Mellom" ~ En diktsyklus i ord og bilder... det diktet/diktsamlingen som ligger mitt hjerte nærmest, og som har inspirert og "snakket" til meg mest opp igjennom årene... Endret 17. januar 2006 av nostalgia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 18. januar 2006 #15 Del Skrevet 18. januar 2006 Husk! I henhold til Kvinneguidens regler er det ikke tillatt å gjengi dikt og annet materiale med kopirett. Se også Kopinors regler. Legg heller en link til diktet/sangteksten. - lillesky (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2006 #16 Del Skrevet 18. januar 2006 Husk! I henhold til Kvinneguidens regler er det ikke tillatt å gjengi dikt og annet materiale med kopirett. Se også Kopinors regler. Legg heller en link til diktet/sangteksten. - lillesky (mod) ← Når moderator føst tar seg bryet, så kunne man kanskje også være behjelpelig med linken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montezuma Skrevet 18. januar 2006 #17 Del Skrevet 18. januar 2006 Du kysset mine øine av Nordahl Grieg http://www.odont.uib.no/fakadm/fakultetsst...ll_00_01_25.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 18. januar 2006 #18 Del Skrevet 18. januar 2006 Når moderator føst tar seg bryet, så kunne man kanskje også være behjelpelig med linken? ← Skal virkelig modereator lete rundt etter et sted diktet er publisert - det synes jeg er i overkant av hva vi kan forlange av dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Within my guitar Skrevet 18. januar 2006 #19 Del Skrevet 18. januar 2006 En god og gammel og trist og vakker en, som får hjertet mitt til å stoppe, er denne: Funeral Blues av W.H Auden. http://www.egr.unlv.edu/~rho/interests/oth...eral.blues.html b. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 19. januar 2006 #20 Del Skrevet 19. januar 2006 En god og gammel og trist og vakker en, som får hjertet mitt til å stoppe, er denne: Funeral Blues av W.H Auden. http://www.egr.unlv.edu/~rho/interests/oth...eral.blues.html b. ← Åh... det leitet jeg etter også, når jeg skulle legge inn favorittdiktene mine her, men jeg fant det ikke... Det er så utrolig nydelig og så ufattelig trist... Hørte det for første gang i talen i begravelsen i "Four weddings and a funeral" og synes det var helt enormt rørende... Men, jeg må innrømme at jeg alltid har trodd at det var Oscar Wilde som hadde skrevet det diktet, så derfor har jeg også alltid lett gjennom hans dikt for å finne det igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå