Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte vi skulle ha torsk til middag i morgen (har sånne froske blokker fra frysedisken...)! Noen som har en god, og barnevennlig oppskrift å anbefale? Gjerne noe gryteaktig... :)

Har forresten sett flere steder på nettet, bl.a Godfisk.no uten å finne noe som fristet.... :sjenert:

Skrevet

Du kan gjerne få to av mine hverdagsvarianter. :) Så veldig spennende er de nok ikke, men helt ok. Mengdene er omtrentlige fordi oppskriftene er litt hjemmelagde. ;)

Fiskegryte: Surr hakket løk, paprika, stangselleri, timian og hvitløk i olivenolje. Tilsett herm. tomater (1 boks til 2 pers) og ca. 1 dl vann, salt, pepper og en liten knivsodd cayenne, og la koke 10 før du tilsetter squash i skiver, 2 ss crème fraîche og fiskestykker som saltes og pepres. La koke/trekke ca. 10 min til under lokk, snu fisken underveis. Jeg pleier å bruke fersk fiskefilet (som ofte er ferdig på 5-6 min), frossen vil nok trenge noen min ekstra. Godt med ris til, gjerne en blanding av brun basmati og villris. Fungerer også bra som suppe med brød til, faktisk (det hadde jeg til lunsj i dag, rester fra i går ;) ).

Fisk i form: Ha litt olivenolje i ildfast form, legg i fiskestykker, salte og pepre. Hell over fløte og presset sitronsaft. Ha så over finhakket vårløk, hvitløk og bladpersille, og dekk alt med hakkede friske tomater (gjerne klasetomater) og mozzarella, eller annen reven ost. Stek ved 225 grader i 20 min for fersk filet, 25-30 for frossen (?). Også godt med ris, helst hvit. :)

Skrevet

Høres kjempegodt ut Piaf!!! :)

Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Panert fisk er jo godt og enkelt. Skær blokken i passe biter, tørk godt (jeg bruker ofte å press lett på slik blokker for å få ut litt vann og gjøre den litt fastere) og rull først i mel, så i egg og tilslutt i sånne smulegreier (husker ikke hva det heter..). Stek gylne i pannen med smør eller olje og server med f.eks potetmos og grønnsaker, ris, søt chilisaus, remulade etc. Sitronbåter er uansett godt ved siden av.:)

Jeg skal innrømme at det er enklere å bruke fersk fisk til panering siden den henger bedre sammen enn en presset fiskeblokk, men det går bra bare du er foriktig. ;)

Endret av onyx
Skrevet

Gå inn på www.godfisk.no og slå deg løs!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...