Gjest Gjest_sinnataggen_* Skrevet 3. januar 2006 #1 Skrevet 3. januar 2006 Fikk et skjerf i julegave fra HM som jeg vil bytte. Har vært syk i over to uker, og ikke hatt mulighet til å komme meg ut før i dag. Da fikk jeg bare halv pris igjen for skjerfet, siden jeg ikke hadde kvitering. Jeg syntes dette var utrolig dårlig, tilbø med til og med og vise henne sykemeldingen min, for å vise henne at jeg snakket sant. Men hun var bare sur og tverr... Er det jeg som overreagerer, eller er det dårlig? Jeg vet jo at det ikke er snakk om mye penger, men jeg syntes allikevel det er dårlig...
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2006 #2 Skrevet 3. januar 2006 Jeg kan ikke reglene for slik, men synes ikke det er dårlig nei... De driter jo i om du har vært syk, det er ikke deres problem
lillesky Skrevet 3. januar 2006 #3 Skrevet 3. januar 2006 Sur og tverr skal de ikke være, uansett. Men H&M har vært veldig snille når det gjelder bytteregler, og har strammet litt inn på det nå. Du ville nok møtt det samme i en annen butikk (kjede eller ei). Selv har jeg jobbet i H&M, og ville gitt deg tilgodelapp med fullpris, mulig det er endret på. Jeg er usikker på hvordan reglene er, men er det ikke slik at man ikke har krav på å få byttet julegaver?
Belit Skrevet 3. januar 2006 #4 Skrevet 3. januar 2006 HM har salg fom 3. juledag. Hvis du ikke har kvittering som viser hvilken pris varen ble kjøpt for så er det ikke urimelig at du får igjen varens verdi på byttedagen.
Gjest Gjest_sinnataggen_* Skrevet 3. januar 2006 #5 Skrevet 3. januar 2006 JEg skjnner at de driter i om jeg har vært syk, men hva med litt service? Hadde jeg stått der, hadde jeg definitivt vært litt grei... hadde jeg ikke vært syk, hadde jeg byttet det med en gang, og det hadde jo ikke vært noe problem!
Arwen Skrevet 3. januar 2006 #6 Skrevet 3. januar 2006 Vi gir kundene full pris tilbake for varene hvis de sier de har fått det i julegave. Hvertfall frem til 10. januar. Synes godt at man i romjula kan få full pris når man bytter, men etter bør det ikke være nødvendig. Egentlig har man ikke bytterett i det hele tatt (lovfestet) så man skal kanskje være glad til bare man får byttet?
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2006 #7 Skrevet 3. januar 2006 JEg skjnner at de driter i om jeg har vært syk, men hva med litt service? Hadde jeg stått der, hadde jeg definitivt vært litt grei... hadde jeg ikke vært syk, hadde jeg byttet det med en gang, og det hadde jo ikke vært noe problem! ← Hadde jeg stått der og sjefen min hadde sagt at reglene var strammet inn hadde ikke jeg risikert jobben min for å være grei...
Gjest rittw Skrevet 3. januar 2006 #8 Skrevet 3. januar 2006 Det skulle nå bare mangle at du bare fikk igjen det skjerfet kostet nå så lenge du ikke har kvittering. Hvordan i alle dager skal de i kassa vite at du snakker sant? Dersom de måtte ta alle på ordet kunne du jo i prinsippet bare gå innom samme dag og kjøpe det til halv pris, og komme tilbake og påstå at du hadde fått det i julegave og dermed måtte få tilbake full pris!
Gjest Gjest_sinnataggen_* Skrevet 3. januar 2006 #9 Skrevet 3. januar 2006 Jeg skjønner det også! Men å ta utgangspuntket i at jeg er en kunde som lyver, isdtedenfor å prøve å løse problemet??? Det er sikkert masse folk som gjør sånne ting,og jeg skjønner at de som står i kassen må tenke sånn. MEN jeg har jobbet i service næringen i mange år selv, og det er lov å bruke litt skjønn! Jeg tilbø meg faktisk å vise sykemeldingen min... Jeg gidder ikke å juge for noen kroner, men jeg syntes det er litt prinsipp i og ikke kaste bort penger! Men det er nå bare meg da...
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2006 #10 Skrevet 3. januar 2006 Sinnataggen: Nå er det du som er vrang! HAR man regler å forholde seg til som ekspeditør, så kan man ikke bare gjøre slik man synes best! Og hvorfor tok du ikke kontakt med giveren slik at du kunne fått kvitteringen? Du fremstår som usympatisk slik du gnåler om sykemelding og hva det nå er! En butikk har faktisk ikke noe med sykmeldinger å gjøre! Og det er Frelsesarmeen som driver med veldedighet! Andre butikker skal tjene penger, ikke være snill med en som dessverre har ligget syk!
Gjest Kålungen Skrevet 3. januar 2006 #11 Skrevet 3. januar 2006 (endret) Og hvorfor tok du ikke kontakt med giveren slik at du kunne fått kvitteringen? ← Enig. Mannen min fikk en julegave fra jobben som dessverre var ødelagt. Han fikk tak i kkvitteringen, og da var det ikke noe problem å bytte. Endret 3. januar 2006 av svampebob
Gjest Gjest_sinnataggen_* Skrevet 3. januar 2006 #12 Skrevet 3. januar 2006 Giveren er kontaktet, og kvitteringen finnes desverre ikke! Jeg VET at HM har MYE å gå på når det gjelder bytting osv. Det var vel mer damen bak kassen og hennes UVILJE jeg reagerte på, samt at jeg blir tatt for å være en som jukser og lyver og prøver å lure til meg penger! Jeg skulle ikke en gang ha igjen pengene, men finn noe annet, så de ville ikke en gang tapt på det. Men jeg skjønner nå at det er jeg som visstnok er helt på jordet her! ... Men en ting er sikkert, HM har sortsatt mye å jobbe med når det kommer til service, og et smil i ny og ne... I allefall i den butikken jeg handler i!
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2006 #13 Skrevet 3. januar 2006 Ja, jeg synes du er på jordet. Skriv klagebrev til Butikksjefen. En vanlig ansatt kan jo ikke bestemme selv, da får hun jo sparken om hun bryter regler.
Arwen Skrevet 3. januar 2006 #14 Skrevet 3. januar 2006 Ja, jeg synes du er på jordet. Skriv klagebrev til Butikksjefen. En vanlig ansatt kan jo ikke bestemme selv, da får hun jo sparken om hun bryter regler. ← Jeg ville heller sendt en klage til hovedkontoret, større sjans for å få gjennom viljen sin da faktisk...
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2006 #15 Skrevet 3. januar 2006 Jeg skulle ikke en gang ha igjen pengene, men finn noe annet, så de ville ikke en gang tapt på det. ''← Ettersom de bare kunne ha solgt skjerfet til halv pris, vil de jo tape på det hvis du fikk bytte til noe til skjerfets fulle pris... Da jeg jobbet i butikk ville jeg ha kommet i masse trøbbel om jeg ikke fulgte reglene for bytting! Synes ikke ekspeditøren var vrang.
Gjest Gjest_sinnataggen_* Skrevet 3. januar 2006 #16 Skrevet 3. januar 2006 For å si det sånn, det skjerfet er ikke verdt å gå noe videre med! Jeg gidder ikke lage store hurmulheier i butikken pga dette! Ville bare høre om noen andre var enige med meg, noe det fleste av dere ikke var. Hele poenget mitt var vel (igjen!) Dårlig service fra denne damen bak kassen (og ikke nødvendigvis fordi jeg ikke fikk viljen min, men fordi hun var frekk og sur, selvom jeg syntes kanskje at det var litt veeel vrangt!) Men jeg er den første til å bøye meg for regler, men når det er sagt, jeg jobber i samme bransjen selv, og vet at min sjef i allefall, ikke ville gitt meg sparken om jeg hadde vært litt for grei med den kunde! Sjefen min hadde vært fornøyd med at kunden var fornøyd, og kom tilbake ved en annen anledning... Hm har vel ikke dette problemet, de har vel kunder uansett hvordan service de har... (og jeg kommer helt sikkert til å handle der igjen selv...)
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2006 #17 Skrevet 3. januar 2006 Det minste du kunne gjøre når du var så misfornøyd med servicen, var å boikotte dem.
Gjest Sukkerert Skrevet 3. januar 2006 #18 Skrevet 3. januar 2006 Jeg synes det høres ut som om du behandlet ekspeditøren på en dårlig måte. Hun kan vel ikke endre på reglene.
Gjest Gjest_sinnataggen_* Skrevet 3. januar 2006 #19 Skrevet 3. januar 2006 Hvorfor høres det sånn ut???? Jeg varpå ingen måte frekk med henne, men jeg ble irritert til slutt. Jeg klarer å beherske meg når je står ansikt til ansitk med andre mennesker... Og med det, tror jeg at jeg sier takk for meg!
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2006 #20 Skrevet 3. januar 2006 Hvorfor høres det sånn ut???? Jeg varpå ingen måte frekk med henne, men jeg ble irritert til slutt. Jeg klarer å beherske meg når je står ansikt til ansitk med andre mennesker... Og med det, tror jeg at jeg sier takk for meg! ← Dakars, var ikke slemme forumet enig med deg? Kom hit du, så skal jeg stryke deg over ryggen og lage en kopp te.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå