Gå til innhold

Hvor går grensen for utroskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

-Hvor går grensen? Hva er fysisk utroskap, og hva er psykisk? Og er det mulig å tilgi? Kan man glemme og gå videre?

Selv har jeg aldri vært utro, og tar avstand fra utroskap!

Har ikke opplevd det heller (ikke som jeg vet om)

Jeg er samboer med en fantastisk mann, som virkelig elsker meg - og han er fantastisk ovenfor min sønn på 14 år.

Selv er jeg 35

Har diskutert dette med venner og veninner.

Men hvor går grensen for utroskap???

Jeg mener at hvis man ofte har seksuelle tanker om en annen person, er man da psykisk utro?

Med psykisk utro mener jeg å skjule at du har sterke følelser, enten seksuelt eller følelsesmessig for en annen. Er det utroskap?

Jeg mener grensen er overtrådt så snart du gjør noe du ikke vil eller tør fortelle partneren din. For meg er klining utroskap.

Hadde aldri tilgitt han om han hadde hatt sex, eller "nesten sex" med en annen.

Det er nok helt sikkert mulig for noen å tilgi utroskap og etterpå leve videre med han/henne.

Men jeg kjenner meg selv så godt at jeg VET at jeg aldri hadde tilgitt en så grusom hendelse. Aldri. Da hadde det vært over og ut med vårt forhold. :frustrert:

Endret av Miloine
Videoannonse
Annonse
Gjest brent barn...
Skrevet

Xen min var utro da lille gutt var 2 1/2 år, kom hjem fra skolen og fant xen og bestevenninna mi i het omfavnelse i VÅR seng og lillegutt var på rommet sitt.

Har aldri tilgitt det. Tok med lillegutt å flytta til mamma. Så meg Aldri tilbake. Sex, kyssing og flørting på høyt plan med en annen er utroskap i mine øyne. :grine:

Gjest King James II
Skrevet

Litt sex på si kan vel ikke skade ?

Gjest anti utro
Skrevet

Jeg hadde aldri klart å være UTRO eller tilgitt om mannen min hadde vært det.Jeg mener ogsp at klining med enn annen person enn meg er Utroskap,en klem er greit.

Om han har fantasier om noen kan jeg ikke nekte han det...jeg har jo også mine.om det er utroskap vet jeg ikke så lenge det bare er drømmer og fantasier og ikke blir testet ut i virkeligheten.

Skrevet
Litt sex på si kan vel ikke skade ?

Du kommer nok sannsynligvis til å føle deg kjip etterhvert som du modner. Utroskap er utrolig sårende for motparten.

Skrevet

Jeg vil ikke definere seksuelle tanker om andre som utroskap. Så lenge det blir med tanker, og ikke kommunikasjon på sms om nettopp det f eks. Det hender jeg fantaserer om min tidligere erfaringer, men det betyr ikke at jeg ville gjort det igjen med den/de. Og anser da ikke meg selv som utro.

Psykisk utroskap må være om han utvikler et nært forhold til ei anna jente enn meg, som er mer enn vennskap.

Fysisk utroskap, der er grensa veldig lav for min del...

Skrevet

Jeg er også 35, men jeg støtter ikke dine tanker om hva som er utroskap. Hvis du tror at det går an å leve i et livslangt samliv med et annet menneske uten at hverken du eller dette mennesket har seksuelle tanker om en annen person, så er du i beste fall naiv!

Hadde samboeren min ramlet inn døra en lørdagsnatt i dritfylla og sagt at han hadde klint med en tilfeldig dame på byen, hadde jeg naturligvis blitt sint, men jeg hadde ikke sett på det som utroskap. Utroskap hadde det vært dersom de hadde vært tiltrukket av hverandre i lang tid og benyttet nettopp denne anledningen (Evt. "trikset og mikset" for å finne anledningen) for å være alene.

Utroskap i mine øyne er når man foretar seg noe man ikke kan fortelle parteren sin. Det være seg seksuelle aktiviteter eller andre ting.

Skrevet
Utroskap i mine øyne er når man foretar seg noe man ikke kan fortelle parteren sin. Det være seg seksuelle aktiviteter eller andre ting.

Så hvis samboeren din har sex med en annen, er det ikke utroskap sålenge han forteller deg det?

Skrevet

Det kommer veldig an på situasjonen. Jeg sier som Ingvar Ambjørnsen; Et tilfeldig kvarter på et tilfeldig hotellrom skal ikke få ødelegge livet mitt!

Tilfeldig sex er ikke nødvendigvis utroskap i mine øyne, nei...

Skrevet
Jeg er også 35, men jeg støtter ikke dine tanker om hva som er utroskap. Hvis du tror at det går an å leve i et livslangt samliv med et annet menneske uten at hverken du eller dette mennesket har seksuelle tanker om en annen person, så er du i beste fall naiv!

Vel, jeg mener ikke at sekuelle tanker om andre er utroskap, men jeg satte spørsmålstegn(dvs. spørsmålstegnet glemte jeg - er rettet opp nå) på om DET KAN KALLES for utroskap?

Skrevet

deg om det LEO, tror det er du som er frisinnet eller naiv her da...

Uansett om det var i fylla, vist man ikke har kontroll når man drikker, bør man ikke drikke så mye, og de fleste som har drukket litt før, vet hvor mye de tåler.

Tror ikke jeg kunne tilgitt det, ville tenkt på det hver dag sikkert.

Psykisk utroskap? Hmm.. Man vet jo aldri hvem eller hva den andre tenker på, vist en ikke forteller absolutt alt. Men det er jo gjerne ikke noe man forteller, vist man tenker på andre? Vet ikke jeg..

Skrevet
Tilfeldig sex er ikke nødvendigvis utroskap i mine øyne, nei...

bruk i det minste kondom da, ellers kan livet muligens bli ødelagt :sjarmor:

foresten, har du opplevd utroskap på kroppen noen gang, siden du tar så jævla lett på det? :forvirret:

Skrevet
Utroskap hadde det vært dersom de hadde vært tiltrukket av hverandre i lang tid og benyttet nettopp denne anledningen (Evt. "trikset og mikset" for å finne anledningen) for å være alene.

Bra sagt. Enig. også enig med sitatet fra Ambjørnsen i Leo sitt innlegg, men fikk ikke til å

det. :)
Skrevet
bruk i det minste kondom da, ellers kan livet muligens bli ødelagt :sjarmor:

foresten, har du opplevd utroskap på kroppen noen gang, siden du tar så jævla lett på det? :forvirret:

Ja, bruk av kondom er uansett viktig!

Jeg er hverken spesielt frisinnet eller naiv. Jeg har opplevd utroskap og selv vært utro, så jeg tar ikke lett på det! Poenget mitt at det er løgnene og fortielsen rundt utroskapen som tar knekken på forholdet, ikke selve handlingen.

Gjest Gjestoptreder på høyt plan
Skrevet
Hadde samboeren min ramlet inn døra en lørdagsnatt i dritfylla og sagt at han hadde klint med en tilfeldig dame på byen, hadde jeg naturligvis blitt sint, men jeg hadde ikke sett på det som utroskap.

Ok, så du mener at det å kline med en annen enn partneren din IKKE kan kalles utroskap!?

jada, kall det tilfeldig sex med en annen enn partneren din - men det er like fordømt utroskap!

er det ikke det da?Hæ... :tristbla:

Gjest gjesteoptreder på høyt plan
Skrevet
Poenget mitt at det er løgnene og fortielsen rundt utroskapen som tar knekken på forholdet, ikke selve handlingen.

Jammen, hadde det ikke vært for handlingen, hadde man jo ikke trengt å juge eller tie om det dersom handlingen i utgangspunktet ikke hadde funnet sted!?

Da er det jo til syvende å sist handlingen som er roten til fortielsen....hmmm

eller har jeg misforstått deg feil? :tristbla:

Skrevet (endret)

I løpet av et liv sammen vil det sannsynligvis skje at den en eller den andre av forskjellige grunner ikke ønsker fysisk nærhet. Har man da valgt å leve sammen med et menneske med normale fysiske behov vil vedkommende søke dette andre steder selv om det hverken er spesielt "godt eller moro" (Sitat; Samboeren min).

Treffer jeg en gammel elsker på byen en sen lørdagskveld og vi begge er dritings, kan det godt hende vi kliner litt, men vi går da hvert til vårt og er hjertelig enige om det er det beste og at det hele var bare for nostalgiens skyld.

Ingen av oss har da vært utro i mine øyne, men meg om det...

Endret av Leo
Skrevet
I løpet av et liv sammen vil det sannsynligvis skje at den en eller den andre av forskjellige grunner ikke ønske fysisk nærhet. Har man da valgt å leve sammen med et menneske med normale fysiske behov vil vedkommende søke dette andre steder selv om det hverken er spesielt "godt eller moro" (Sitat; Samboeren min).

DEN tror jeg kan bli hard for mange å svelge..

Sannsynligheten for at det kan skje er der, men om det gjelder alle, det vet jeg ikke, og jeg velger å være naiv til det motsatte er bevist...

Når det gjelder utroskap er jeg lite tolerant mtp det fysiske. Jeg vet det er mange som synes det er ¨greit¨ med klining, for meg er det ikke det. Hvorvidt jeg hadde valgt å kaste han ut eller ei, det vet jeg ikke, men jeg vet at jeg ville reagert, blitt såret, sjalu, usikker m.m. som igjen kanskje kunne skapt vansker for et videre forhold.

Psykisk utroskap, det er vanskelig å definere, men det er vel litt som gitte sier, dette med et nært forhold, mer enn vennskap.

Det eneste jeg vet er at jeg kan ikke kontrollere tankene, ei heller se de, så det han har inni seg får være der, så får det heller komme ut hvis det blir så alvorlig at det kan få konsekvenser for vårt forhold. Gjennom et langt forhold tror jeg nesten ikke det finnes noen som med hånden på hjertet kan si at de ikke har ¨hatt et godt øye¨ til en eller annen, utenom partneren sin. Inkludert meg selv.

Skrevet

Mulig den er hard å svelge, men i følge statistkken er en stor prosentandel menn impotente etter fyllte 40. Mange kvinner føler dessuten manglende lyst under svangerskap og amming. Uansett kjønn blir mange av oss utsatt for ulykker og sykdom som gjør at sex noen ganger er det siste vi tenker på. Egentlig er det mer sannsynlig at vi havner i den situasjonen i løpet av et livsangt samliv enn at vi ikke gjør det.

Mange av de som frekventerer KG er unge kvinner som tar sex som en selvfølge. Det er det imidlertid ikke slik verden er og det er nok mye omkring fenomenet utroskap vi aldri får kjennskap til.

Skrevet

Jeg er helt enig med Leo - livet blir slitsomt og vanskelig dersom man har nulltoleranse på slike ting som kan skje helt tilfeldig. Jeg nekter også å la mitt liv og forhold bli ødelagt pga et kvarters galskap, - om så skulle skje (har ikke skjedd pr i dag, men jeg er ikke så naiv at jeg ikke tror det kan skje noe, enten med meg eller min kjære en eller annen gang i fremtiden).

Og ja - jeg har også opplevd utroskap, har blitt bedratt så det sto etter (riktignok i et tidligere forhold), men det har uansett ikke fått meg til å forandre mening vedrørende dette temaet. - Tilfeldig klining uten at det skjer noe mer klarer jeg faktisk ikke å se på som utroskap. Og skulle det gå lenger enn det, at det faktisk blir sex ut av det må det være mulig å vurdere omstendighetene før man pakker snippesken og bare går sin vei. Det må være lov å drite seg ut, så lenge man angrer i ettertid, og man selvsagt ikke gjentar "bedriften" med samme person. Da blir det noe annet, og mye mer alvorlig.

Når det gjelder psykisk utroskap er jeg noe usikker på om det faktisk finnes. Fantasier klarer jeg ihvertfall ikke å kalle utroskap, men dersom partneren eller en selv går rundt og tenker på en bestemt 3. person konstant, og rett og slett er forelsket - hva skal man kalle det...vil fortsatt ikke kalle det utroskap, for følelser er det vanskelig å kunne noe for, men det er ihvertfall hva jeg ser på som det ultimate marerittet å oppleve..Håper jeg slipper det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...