Gå til innhold

Magen min er en eneste stor fettklump

adiva

Anbefalte innlegg

Okej. Magen min er bare helt gedigen, og jeg er ikke gravid, men skulle nesten se sånn ut!

Så, hva er best å gjøre for å få den mindre? Er ikke så kult å ha en mage som bare henger utover buksa. Resten av kroppen er ganske slank (178 høy, 62KG). Virker som om absolutt alt setter seg på magen. burde jeg spise mer healthy? Er helt utrolig hvor stor denne magen faktisk kan bli altså. Så alle tips, tusen takk på forhånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får trene mage og rygg øvelser da, selv om jeg syns det høres helt utrolig ut av det kan bli noe som helst fett som henger ut hvis du er neten 180 og bare 62 kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får trene mage og rygg øvelser da, selv om jeg syns det høres helt utrolig ut av det kan bli noe som helst fett som henger ut hvis du er neten 180 og bare 62 kg :)

Enig her.

Og kutt ut raske karbohydrater som sukker og hvetemel (boller, baguetter, vanlig pasta,ris). Inntak av dette har av en eller annen grunn en tendens til å sette seg på magen på oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper faktisk ikke å trene mage/rygg dersom det er pga fett og ikke slappe muskler. Det eneste du oppnår da er jo at musklene blir større og magen likeså....

Du må vel rett og slett satse på en vektreduksjon selv om du i utgangspunktet er tynn. Treningen som da hjelper er kondisjonstrening.

Spiser du mye søtt? Hørte nettopp på radioen at det slike ting går rett på magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser du mye søtt? Hørte nettopp på radioen at  det slike ting går rett på magen...

Stemmer dette. Særlig de som har svingende blodsukker (og også diabetikere) har problemer med at alt legger seg på magen. Kjenner en som har omtrent de målene trådstarter beskriver: resten av kroppen hennes er slank, men alt av fett har lagt seg rundt magen. Hun blir dessuten ofte spurt om hun er gravid :overrasket: Så det er mulig å ha en slik mage selv om man er slank.

Jeg vil råde trådstarter til å bli bevisst på kostholdet, dvs redusere inntak av raske karbohydrater. (a la Fedon Lindberg, selv om han ikke var den første med disse ideene). Ellers er det ikke dumt å starte med kondisjonstrening, både for helse og fettforbrenning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Ja, jeg er vaffal et levende eksempel på at det er mulig å bare ha fett rundt magen men ingen steder ellers....

Er nå ganske flink til å ta i meg sukkerholdige varer, så er vel på tide å kutte ut det. har vært slik i over et år nå, vet ikke om det kanskje kan ha noe med å gjøre at jeg tok abort etter 9 uker i fjor sommer, eller at jeg bare har spist godt. fettet er nå der vaffal!

Får vel sette igang med litt kondisjon da, takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...