Gå til innhold

Hårfjernig - Hva bruker dere?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Sitter her med mine hårete legger og skulle ønske det kom en vidundermetode som gjorde leggene hårfrie for evig og alltid.

Siden jeg ikke regner med at det skal skje i dag eller i morra tenkte jeg at jeg kunne høre med dere om hva slags hårfjerning dere bruker og hvor fornøyd dere er.

Har brukt høvel i mange år, men det kjipe er at da må man gjøre det hele tiden!! :roll:

Hadde vært så deilig med noen hårfrie uker av gangen.

Har oxo prøvd noen vokser, men syns det er vanskelig å få til et bra resultat.

Hva gjør dere?

Klem fra Hårek :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg drar høvelen jeg! :) siden jeg ikke har type eller noen jeg måå barbere leggene for så gjør jeg det ikke så ofte!

Voks må man ha så lange hår, for at de skal bli dratt av, og det er dessuten vondt! :evil:

Men barberer dere låra? :o Det gjør ikke jeg.. har ikke så mye hår der heller da!

Skrevet

Bruker høvl på leggene(og knærne, men ikke låra..) ca en gang i uka/kanskje annenhver uke om vinteren. Litt oftere om sommeren når jeg går i skjørt. Bruker også høvl under armene, ca annenhver dag. Bruker hårfjerningskrem på bikinilinjen når jeg orker å gjøre det. (har liksom ikke tid til det om morgenen før jeg dusjer...)

Tør ikke å prøve voks, selv om det høres bra ut å slippe å barbere seg så ofte...

Skrevet

Jeg får ikke til å bruke voks, og hårfjerningskrem svir litt, så holder meg til høvel jeg også, både på bena, under armene og bikinilinjen. Jeg hater å være hårete så barberer meg nokså ofte. Og ja, barberer lårene også, men ikke så ofte som leggene fordi det trengs ikke. Hårene på låra mine er mye tynnere og lysere enn de på leggene, men likevel så er det ekkelt med hår der syns jeg! Tenker ofte hvor deilig det hadde vært å bli kvitt disse håra for alltid...

Skrevet

Jeg bruker også høvel, men vil ikke påstå at jeg er fornøyd... Jeg har prøvd voks, men jeg har ikke funnet teknikken helt ennå, så resultatet blir ikke riktig så fantastisk som pakningen lover... :roll:

Jeg barberer stort sett leggene og armhulene, men er mye slappere med det om vinteren enn om sommeren, selv om jeg har kjæreste. :oops:

På bikinilinjen bruker jeg voks, og så bruker jeg pinsetten på de hårene som måtte bli igjen. Det er ikke på langt nær så forferdelig som det høres ut, og det er verdt det når man kan være hårløs i ukevis etterpå! :D

Et lite tips for dem som sverger til høvel: Bruk olje! Smør inn f.eks leggene med helt vanlig soyaolje før du barberer. Mye bedre enn skum og såpe. (Høvelen blir litt grisete etterpå da men...det er jo bare å skylle litt ekstra.)

Jeg bruker massasjeolje fra BodyShop jeg...den som er i en klar plastflaske, og som ikke er tilsatt noe parfyme eller farge...det er bare soyaolje liksom. Den funker finfint til både massasje og barbering. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg bruker høvel... har prøvd voks og kremer men voks er vanskelig og fjerner ikke alle håra! og krem fjerner iallefall ikke alle håra.... hadde jeg vært rik hadde jeg hver måned(?) gått til en salong og fått en proff til å fjerne alle legg, lår og bikinihår :)

jeg barberer leggene ca 1.5 ganger i uka og lårene en gang i uka... lårene er vanskelige å barbere for hårene der vokser i alle retninger! typen min vil også at jeg barberer hårene på rumpa mi også >:) de er visst litt lange de også men det er vanskelig å komme til i dusjen....

Skrevet

Du har sikkert hørt det 1000 ganger før: IKKE bruk Veet hårfjerningsskum!!! Jeg prøvde det i armhulene og på bikinilinja, og jeg fikk hårrotsbetennelse. Måtte til legen og få henne til å skjære hull på byllene under arma og ved bikinilinja og skvise ut gørra... UTEN bedøvelse... Dritvondt!!! :sur: Og jeg har ikke noe sensitiv hud eller noe, så det anbefales ikke!

Det tryggeste er nok høvel, tror jeg... Har ikke lært meg å bruke voks ennå, men vil gjerne gjøre det for å slippe å dra med meg høvelen flere ganger i uka! Noen forslag til milde vokser, forresten? Mest mulig smertefrie... Eller epilator, kanskje... Uansett: for øyeblikket er det høvelen jeg holder meg til! Kremer og skum tør jeg ikke mer av!

Er det forresten vanlig å barbere armene..? Jeg har en sinnssyk hårvekst der, så nå har jeg begynt å barbere dem, men jeg har fått noen rare blikk etter det... :-?

Klemmer, Mamamia :)

Gjest Anonymous
Skrevet

vidundermiddelet er VOKS utført av en proff i en salong :D

jeg barberer også armene fordi jeg syns det ser penere ut men jeg har til og med sett berømte filmstjernedamer med hår på armene. da blir jeg alltid glad :)

Skrevet

Jeg bruker høvel, barberskum og typen min :sjarmor:

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Jeg sverger til min epilator som er en Philips Satin Ice. Den bruker jeg til armene, har lyse hår men synes det er masse av dem så epilatoren røsker de ut med roten og holde de borte i ukevis. Høvel under armene, drar over det annenhver dag sommer som vinter. Leggene mine trenger jeg ikke å tenke på, begynte med laserfjerning i fjor og etter 5 behandlinger med en ukes mellomrom var alt håret borte og jeg har silkemyke legger året rundt.

Milla

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei,

Hvor mye koster laserbehandling da ,og hvor kan man få det?

Bruker høvel og må slite med dette HVER DAG for å ha glatte legger. Skulle jeg hatt perfekt resultat burde jeg har barbert leggene to ganger daglig!!

Har mørke hår på leggene...ikke noe særlig gøy:-)

Synne

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Gå til www.gulesider.no og søk på hårfjerning i ditt lokale distrikt. Jeg brukte Laserklinikken i Oslo og hele regningen kom vel på ca 6000 kroner. Men legg sammen alt du vil bruke på høvler og skum opp gjennom årene så vil du nok se at det lønner seg.

Milla

Skrevet

Bruker høvvel jeg..

Har prøvd voks, men voksen var igjen på leggen når jeg skulle dra av. Noen som har et tips eller?????

Hårfjerningskrem er bra. Men høvvel er snarest :)

Skrevet

Jeg har en maskin som napper ut hårene på leggene. Kostet ca. 500 kr. Har brukt den i mange år, og jeg er veldig fornøyd med den. Under armene bruker jeg høvel.

Gjest pulverheksa
Skrevet

Sverger til høvel og skum :P

Det er raskest og smertefritt :wink:, Viktig for meg.

Synes barberblad(fra kjent merke) for menn er bedre enn de til damer.

Ha en hårfri dag. :ler:

• 2 uker senere...
Gjest Dolphina
Skrevet

Jeg bruker høvel som regel, men blir hårene på leggene for lange tyr jeg til hårfjerningskrem!

Skrevet

Hei

Jeg fikk silkepil epilator i gave og det funker som bare det på leggene! Det er vondt som bare det de første gangene, men man blir herdet etterhvert, og leggene holder seg hårfrie lengre enn ved barbering + at hårene som vokser ut er myke. Synes det er greiere enn voksing, mindre kliss :)

Under armene: Barbering!

:wink:

Skrevet

Bruker kun høvel og skum jeg.. Hver dag på legger, under armene og nedentil. Hater å være hårete, så jeg bruker mye tid på det.. Prøvde en stund hårfjerningskrem men det syntes jeg funka dårlig.. Har lyst til å prøve sånn epilator, så jeg kjøper vel en sånn etterhvert..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...