Gå til innhold

Line dance

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hallo.

ja jeg danser linedance, har danset i ca fire-fem år.

om det er harry kommer helt an på hvor du begynner og hva den klubben/dansestedet lærer av danser.

starter du på en klubb litt utti distriktet så er det større sjans for at det er harry, starter du på en større klubb som er mer sentral, så er sjansen større for at det ikke er harry.

jeg kjenner klubber der danserne har 70% country, danser i boots, jeans og hatt og stumper rundt slik det var når det startet.

selv danser jeg i en klubb der kanskje maks 20% av det vi danser etter er country, resten er alt fra celin dion til hitmusikk av typen som blir spilt på alt av radiokanaler og mtv.

noen fokuserer på å beholde countrypreget (som for meg blir litt harry, ikke negativt, men mer harry en jeg ønsker), mens andre blåser i country og ønsker bare å danse en dans som man ikke trenger partner med på.

hos oss er det mye konkurransedansere, og vi har teknikk og styling to-tre ganger i uka for de som vil, så har vi vanlig sosialtrening to ganger i uka, og street en gang i uka.

det er alle slags mennesker i alle slags aldere, fra 14 til over 60. selv om nok de fleste av oss er rundt 30-40 pluss minus.

du vil nok uansett møte en cowboyhatt om du danser, og boots. for det inngår til en viss grad nesten uansett hvor lite harry det er, men det er fullt mulig å velge selv hvor harry man vil ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 måneder senere...

Annonse

nope, synes det var blitt for dyrt og for få konkurrenter i klassen min.

var på europeiske i nederland og skal satse på å komme meg på svenske og danske, billigere + flere konkurrenter og høyere nivå.

har ikke råd til å betale det nm krever når det er lite igjen for å stille.

hadde planer om å komme en tur på lørdagen uansett, men skyssen min fikk plutselig besøk, så det ble ikke noe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg danser line dance og der er kjempegøy. Mange i min by synes det er litt harry men på fester vil alle lære... og så er det god trim som man også kan gjøre hjemme når man er i humør. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om de synes det er harry, har de SETT noen danse linedance i det siste?

hos oss danser vi knapt en dans etter country lenger, og ingen har tomlene i lomma og hatt og slikt.

mange mener noe om linedance uten å ha den ringeste anelse om hva de KAN oppleve dersom de i det minste hadde sett på litt forskjellig.

men supergøy er det, og vanvittig god trening ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lipstick i.i.

Danser ikke Line Dance, men har lært litt på skolen for mange år siden, og det var veldig gøy! Kunne tenkt meg å danse mer. Liker country musikk også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...