Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2005 #1 Skrevet 4. oktober 2005 Ser at mange her betegner seg selv som pene. Men hva er det som har fått dere til å trekke en slik konklusjon egentlig? (dette er ikke ment som kritikk altså!) Jeg har ofte lurt på dette. Ta meg som eksempel: -Jeg føler ikke at jeg får noe spesielt med oppmerksomhet på gata, og har aldri opplevd å bli sjekket opp av en ukjent, edru (norsk) gutt. -Jeg har aldri hatt en gjeng med beundrere som henger rundt meg hele tiden -Når jeg ser meg selv i speilet blir jeg noen ganger i dårlig humør og tenker at "her må det gjøres noe drastisk", mens andre dager føler jeg meg som verdens vakreste. -Jeg får ofte høre at jeg er søt/pen, både av gutter, jenter og foreldre av folk jeg kjenner og jeg har blitt forsøkt sjekket opp av mange av de fineste guttene fra hjembygda. Hva skal jeg kategorisere meg som da? Dette var bare et eksempel, det jeg egentlig lurer på er altså hvilke grunnlag dere som ser på dere selv som pene har for å kalle dere det? Er det basert på det dere selv ser i speilet? Eller er det komplimenter fra andre? Reaksjoner fra folk på gata? Hadde vært interessant med svar både fra dere som ser på dere selv som mindre pene (samme spørsmål gjelder for dere) og dere som kategoriserer dere selv som over gjennomsnittlig pene.
Gjest 1111 Skrevet 4. oktober 2005 #2 Skrevet 4. oktober 2005 (endret) Jeg kategoriserer meg selv som mindre pen. Ja, jeg har blitt sjekket opp. Ja, jeg får komplimenter om at jeg er pen. Men disse tingene klarer likevel ikke å "overbevise" meg til å tro jeg er pen, for det mener jeg at jeg ikke er. Jeg liker ikke det jeg ser i speilet og derfor kan jeg si at jeg ikke er pen. Endret 4. oktober 2005 av Rhiakath
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2005 #3 Skrevet 4. oktober 2005 Akkurat sånn føler jeg meg også Er vi ikke ganske normale da??? Folk som sier de er pene er ofte bitchy, sorry utrykket, men dere er veldig selvopptatte. Ingen er like, men alle er normale. Ingen kan noe for utseende sitt, vi har fått det i gave. Faktisk. Vi er født sånn.
vixen Skrevet 4. oktober 2005 #4 Skrevet 4. oktober 2005 Overlater den vurderinga til andre. Får jeg tilbakemeldinger om at jeg er pen, så syns sikkert noen jeg er det. Andre kan selvfølgelig mene noe helt annet. Om jeg selv føler meg pen eller ikke kommer det an på selvfølelsen den dagen. Men det er viktig. Føler jeg meg bra blir nok utstrålingen der etter og da kommer tilbakemeldingene...
Lisemor Skrevet 4. oktober 2005 #5 Skrevet 4. oktober 2005 Smaken er jo som baken, så noen synes jeg er pen andre ikke. Det viktigste er at mannen min synes jeg er pen og tiltrekkes av meg.
hecuba Skrevet 4. oktober 2005 #6 Skrevet 4. oktober 2005 Jeg en veldig delt mening samenliknet med andre når det kommer til hvem som er pen og ikke. Meg, derimot, har jeg aldri klart å bestemme med for.. Jeg takler hvertfall ikke de fleste bilder av meg selv.. Bare de der hvor du ikke ser at det er meg..
Gjest sexysadie Skrevet 4. oktober 2005 #7 Skrevet 4. oktober 2005 Jeg synes ikke jeg er spesielt pen.
BAMBI<3 Skrevet 4. oktober 2005 #8 Skrevet 4. oktober 2005 Tror det er litt opp og ned. en dag kan jeg se meg i speilet å tenke, uff som jeg ser ut og andre dager si hey jeg ser godt ut i dag.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2005 #9 Skrevet 4. oktober 2005 JEG syns jeg er pen. Men det er bare fordi jeg ikke orker å gå rundt og synes jeg er stygg. Å synes jeg er stygg gjør meg nedfor, og det har jeg ikke behov for. Det å synes at en selv er pen kalles "et positivt selvbilde". Å ha et negativt selvbilde er slitsomt, ergo velger jeg det bort. Og jeg sammenligner meg ikke med andre, kun meg selv. Selvtillit er å TRO PÅ SEG SELV, og det er noe helt annet igjen.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2005 #10 Skrevet 4. oktober 2005 Hvorfor i alle dager skulle noen har interesse av å "vite at jeg er pen"? "what`s the point" for å si det sånn... Merkelige ting folk finner på å bry det lille hodet sitt med..
Gjest Milah Skrevet 4. oktober 2005 #11 Skrevet 4. oktober 2005 Jeg synes ikke jeg er spesielt pen. ← Jeg synes heller ikke at jeg er spesielt pen. Men jeg er fornøyd med meg selv alikevel! Jeg er gjennomsnittlig pen, og det holder for meg!
Gjest Embla s Skrevet 4. oktober 2005 #12 Skrevet 4. oktober 2005 Jeg synes heller ikke at jeg er spesielt pen. Men jeg er fornøyd med meg selv alikevel! Jeg er gjennomsnittlig pen, og det holder for meg! ← Sånn tenker jeg og. Jeg er ikke billedskjønn eller oppsiktsvekkende pen, men ser normalt ok ut, og har særpreg som noen liker mer enn andre. Da jeg var yngre ønsket jeg at jeg var kjempepen, men i dag er jeg faktisk glad for at jeg ikke er penere enn jeg er. Tror ikke mer skjønnhet hadde gitt meg bedre liv!
aline Skrevet 4. oktober 2005 #13 Skrevet 4. oktober 2005 jeg lurer også litt på hva som gjør at folk klarer å gå rundt å spre det glade budskap at de selv er over normalen pen. hva bygger de det på? ser de seg selv i speilet og faktisk SER at de selv synes de er penere en de fleste de ser på gata? eller kommer det at av man har hørt det så mange ganger at man regner med at det da må være sant? flott at man klarer det om man klarer å ha ett slikt syn på seg selv uten at det går over i arroganse altså, skulle gjerne hatt litt av det selv jeg. ser på meg selv som normalt søt til kjedelig når det kommer til utseendet, kan se meg selv i speilet og ha lyst til å gråte noen dager, mens andre dager kan jeg se meg i speilet og tenke "jaggu, du ser jo ikke værst ut aline!" ender sånn generellt opp med å innse at jeg ikke aner om jeg er pen, søt, kjedelig, grå eller hva. tror vel ikke jeg oppfattes som stygg, verken av meg selv eller andre, særlig ofte, men utover det varierer det. og det til tross for at jeg får høre at jeg har ett pent ansikt/søtt ansikt.
Gjest sexysadie Skrevet 4. oktober 2005 #14 Skrevet 4. oktober 2005 Jeg synes det er helt greit at pene mennesker synes de er pene. Det er ikke dermed sagt at de er dårlige mennesker for det.
aline Skrevet 4. oktober 2005 #16 Skrevet 4. oktober 2005 Jeg synes det er helt greit at pene mennesker synes de er pene. Det er ikke dermed sagt at de er dårlige mennesker for det. ← det synes jeg og, så lenge det ikke blir arroganse. altså type; "jeg synes jeg er pen jeg!" er da helt flott! mens ting som: "jeg er penere en de fleste her ihvertfall!" ikke er like flatterende. mest fordi hvor pen man er, er smak og behag og individuellt hva man liker, og om man er pen eller penere en de fleste, oftest ikke er en sannhet/fakta, men en personlig synsing.
hecuba Skrevet 4. oktober 2005 #17 Skrevet 4. oktober 2005 det synes jeg og, så lenge det ikke blir arroganse. altså type; "jeg synes jeg er pen jeg!" er da helt flott! mens ting som: "jeg er penere en de fleste her ihvertfall!" ikke er like flatterende. mest fordi hvor pen man er, er smak og behag og individuellt hva man liker, og om man er pen eller penere en de fleste, oftest ikke er en sannhet/fakta, men en personlig synsing. ← Man kan synes at man er pen uten å mene at man er overlegen andre.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2005 #18 Skrevet 4. oktober 2005 Man kan synes at man er pen uten å mene at man er overlegen andre. ←
kristianna Skrevet 4. oktober 2005 #19 Skrevet 4. oktober 2005 Jeg syntes ikke jeg er vakker eller stygg...Syntes jeg har et pent ansikt, for lang hals og overkropp, for store klumpete bein, flat rumpe, greie pupper....etc etc. Sluttpakken er så som så...jeg trener som en gærning, spiser sunt og godt, har en samboer som elsker meg og syntes jeg er den vakreste i verden... Poenget mitt er vel; alle har sine vakre ting og alle har sine "skavanker"...Men det viktigste for meg er faktisk det indre(nei...jeg har ikke vært miss ) Skjønnhet kommer an på øyet som ser...har blitt sjekket opp, spandert middag på, har fått de gutta jeg ville ha, men det betyr ikke at jeg er penere enn noen andre. Jeg utlyser at jeg aksepterer meg selv og liker meg selv som jeg er, og det faktisk det gutta som oftest faller for, uansett utseende
Gjest sexysadie Skrevet 4. oktober 2005 #20 Skrevet 4. oktober 2005 mens ting som: "jeg er penere en de fleste her ihvertfall!" ikke er like flatterende. mest fordi hvor pen man er, er smak og behag og individuellt hva man liker, og om man er pen eller penere en de fleste, oftest ikke er en sannhet/fakta, men en personlig synsing. ← Er det ikke slik at folk som føler seg "mindre pene" kan tolke folk som er fornøyde med sitt utseende på den måte av mindreverdighetskomplekser?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå