Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet

Jeg har alltid hatt masse kompiser (altså guttevenner). Jeg trives generelt bedre sammen med gutter. Har et par gode venninner som jeg digger og synes er helt knall, men de er en sjelden type blant jenter :) Jentevorspiel har jeg aldri likt. Men nok om det...

Svært ofte når en av mine guttevenner får seg kjæreste så blir det problemer... Jenta hans blir sjalu på meg, og vi kan ikke lenger gå sammen. Jeg vet ikke hvor mange ganger det har skjedd. Husker en av mine beste kompiser fikk seg ny kjæreste og var kjempeforelska i henne, men jeg var lei meg... Han: er du ikke glad på mine vegne? Jeg: jooo... men jeg vil ikke miste deg som venn :( han: slapp av, jeg vil aldri la en jente nekte meg å ha kontakt med deg! Og han holdt det han lovte også. Såklart kunne vi ikke være like close som før, det skjønner jo jeg også. ikke mer filmkveld bare oss 2, ikke mer overnatte hos han. men no pes... det der er helt greit! så lenge vi fortsatt hadde kontakt, og at jeg kunne besøke både han og dama :) Men han ene bestekompisen min har jeg ikke hatt kontakt med på 3 år pga kontrollerende dame. Jeg tror hun hata meg jeg altså, hun tålte ikke at han hadde kontakt med meg. Jeg var kjempeskuffa over han som godtok det der, og det var såvidt jeg gadd å "ta han tilbake" når forholdet skar seg. Men nå har vi det knall igjen. det er akkurat som i gamledager!

Anyway, det som nå har skjedd er at jeg jeg nå har fått litt kontakt med en kompis fra videregående. jeg har flytta tilbake til barndomsstedet etter mange år borte, og har blitt nabo med en gammel venn. kjempekos å se han igjen, men ting er vanskelig. han har sjalu dame så klart... han inviterte meg over på besøk en dag, og det var kjempekoselig, men på slutten av kvelden spurte jeg om hun visste at jeg var her. det måtte han innrømme at hun ikke gjorde, og jeg måtte forte meg og gå nå siden hun kom snart. Jeg sa at jeg trodde ikke dette var måten å gjøre det på, vi burde inkludere henne sånn at vi ikke gikk bak ryggen hennes liksom. ja, han skulle snakke med henne... hm, tenkte jeg. Men så møtte jeg henne dagen etter da, gikk nesten rett på henne rundt et hjørne, og jeg visste ikke hvor jeg skulle se. sendte melding til kompisen om at jeg ble nervøs av situasjonen, og om hvordan status var der i gården. fikk en melding tilbake om at jeg ikke trengte å være nervøs, hun var ikke farlig, han hadde ikke snakket med henne enda bla bla... men så ringte han meg etterpå, og fortalte at han hadde sendt den meldingen feil, og sendt den til henne.... :overrasket: nei og nei, sier jeg, det der var ingen bra melding å sende feil. det virka jo som det var noe liksom. jeg hadde blitt mistenksom selv jeg... og rett etter fikk han beskjed om at han måtte bare kutte all kontakt med meg, ellers skulle hun flytte ut :( shit!! det her tar jo helt av... han sa han skulle prøve å snakke med henne. jeg sa han ikke skulle stresse mer med dette nå, føler ikke det er smart. føler alt er kjørt nå jeg. dette ble jo bare kjempedumt :(

men det er et par ting jeg lurer på da... hva er det som får folk til å godta sånne ting i et forhold?? herregud jeg kunne da aldri nekta typen min å ha venner/venninner, og jeg måtte jo stole mer på han enn som så. typen min har venninner han, og jeg har aldri sagt han måtte kutte kontakten med de. (det hadde i så fall vært å kaste stein i glasshus for meg da, med tanke på alle guttevennene mine) har reagert litt hvis de inviterer han på besøk, og ikke meg, og hvis de sender sånn glad i deg, vennen-meldinger da. man må omstille vennskapet litt når den ene parten får seg kjæreste for å si det sånn,

Jeg er ingen flørtete jente, og jeg kunne aldri flørta med kompisene mine. Det har hendt at en av gutta mine har blitt forelska i meg da, og det har bare vært kjempekjipt og ødelagt vennskapet, det er ikke noe jeg vil skal skje liksom. derfor føler jeg at jeg er helt uskyldig også i en sånn situasjon.

hvorfor er så mange gutter damestyrt?? og hvorfor skal det være så vanskelig å ha guttevenner? :grine: jeg som var så glad fordi vi fikk så god kontakt også...

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Hvis gutta holder deg skjult og damene får vite det gjennom en "jeg-har-ikke-sagt-noe-melding" så legger vel gutten opp til det også da.

Gjest Lilleulv
Skrevet
Hvis gutta holder deg skjult og damene får vite det gjennom en "jeg-har-ikke-sagt-noe-melding" så legger vel gutten opp til det også da.

Ja jeg vet!! dette som skjedde nå var jo noe spesielt da... vet ikke helt hvordan det noen gang skal blir bra igjen jeg. er jo et tillitsbrudd...

Skrevet

jentevenner er jo jenter, og jenter er konkurrenter. spesielt når den andre jenta kjenner typen din mye bedre enn du selv gjør.

Når jeg ble sammen med typen var jeg også sjalu på ei av venninnene hans, Monica. Jeg nekta han aldri å møte hu, men jeg ble dritsur.. vi løste problemet med at jeg møtte hu, hu inviterte oss over på filmkvelder med hun og samboern, vi var ute å spiste sammen alle fire osv.

Tror grunnen til at de fleste jenter ikke takler jentevenninner er fordi de er redde for typen sin. Jenter er jo ille nok mot hverandre uten en gutt involvert, så da blir det rabalder når det er det ;)

Skrevet

Det var kanskje ikke så smart av din kamerat å liksom treffe deg i hemmelighet, for så å feilsende en SMS.... Du skjønner kanskje at dama reagerte. Hadde han åpent og ærlig fortalt henne at i dag kommer en gammel venninde på besøk, så hadde det nok føltes litt anderledes for henne. Når han går bak ryggen hennes, så legger han opp til sjalusien selv.

Ellers skal man selvfølgelig ikke nekte kjæresten sin venner av et annet kjønn. Både samboeren min og meg har det, og det er helt uproblematisk. Cluet er vel å være helt åpen og ærlig på at man skal møte sine gamle venner, og ikke drive med hemmeligholdelse. Det virker bare umodent.

Skrevet

Hm..

Jeg har vel også mest guttevenner..

Men ikke sånn kjempe gode at jeg er sammen med de alene og sånt..

de var venner med typen min først, og nå er de vennene mine og!

Men jeg må innrømme at jeg hadde blitt sjalu selv om det var typen min du var så god venn med! Men det hadde vært veldig rart og da.. for han mekker hele tiden, og er nesten ikke sammen med kameratene sine en gang.. untatt i helgen..

det er IKKE for at jeg ikke stoler på han, men man føler seg liksom ikke helt trygg når typen er sammen med en singel jente alene da..

vanskelig situasjon du er oppi, hadde sikkert vært lettere om du hadde type for da hadde nok disse jentene stolt litt mer på deg..

siden de ikke kjenner deg vet de jo ikke hva du er i stand til.. ikke sant :)

Håper i allefall det ordner seg for deg da..

Skrevet

Hvorfor skal man på død og liv ha venner av det motsatte kjønn som man må treffe alene? Og hvis vennskapet endrer seg, altså blir mindre close når den ene for kjæreste så tyder det vel på at det er noe mer enn vennskap der i utgangspunket? Ellers hadde vel ikke noe blitt endret?? Jeg synes det er naturlig at manmøtes som par jeg, og ikke at jeg møter mine guttevenner alene, det hadde blitt helt unaturlig selv om jeg liker de og trives med de.

Men kjæresten min er jo min bestevenn, det er han jeg har som guttevenn og da trenger jeg heller ikke flere veldig nære guttevenner, hvorfor skulle jeg det??

Skrevet

Det virker som du har en inkluderende og fin holdning til disse damene, og det er flott.

Det er vel gutta som ødelegger her, ved å holde vennskapet med deg litt hemmelig, fordi de har en forutinntatt mening om at dama ikke kommer til å like det.

Det er ihvertfall oppskriften på å få en mistenksom dame!

Damen er vel redd for at det er noen følelser fra hans side der, selv om det ikke er det fra din side. At han liker deg litt for godt, eller kan komme til å utvikle følelser for deg hvis dere to er mye sammen.

Hvis du er nabo med dem, kan du enten ta en prat med henne når du treffer henne, eller du kan jo invitere dem begge til deg en kveld.

Skrevet

Enig.

Jeg hadde nok reagert på akkurat samme måte hvis jeg fikk en slik melding som var feilsendt av min kjæreste, og jeg hadde reagert slik uten at jeg normalt nekter min kjæreste å være sammen med hans venner, uansett kjønn.

Du ser jo hvor mange tråder det er i uka, bare her på KG, om feilsendte meldinger, tegn som kan tolkes som utroskap, osv. Og hver eneste gang en slik tråd dukker opp, så blir jenta rådet til å ta affære og ikke høre på gutten som blånekter om det ene og det andre.

Jeg ville aldri nektet min kjæreste å gå sammen med jentevenner, men jeg må innrømme at jeg hadde nok blitt en smule sjalu hvis han hadde et veldig godt forhold til ei jente og nesten var nærmere henne enn meg. Det er en naturlig reaksjon, og jeg syns ikke du skal være så hard mot jenter som er usikre og har en tendens til å bli lett sjalue.

Dessuten, så har en gutt fri vilje, og hvis han mener det er 100% greit at han går sammen med deg, så gjør han det, uten å gå bak ryggen på kjæresten sin. Det kan derimot være at noen gutter setter forholdene sine høyt og er villig til å ofre en del ting for at kjæresten ikke skal bli såret/lei seg/sjalu osv, hvis det kan unngås. Jeg tror virkelig ikke at gutter er så "damestyrte" som du hevder.

Gjest Lilleulv
Skrevet

nei, jeg har ikke noe behov for å være alene med han. har spurt om jeg ikke kan møte henne også, og om vi kanskje skulle prøve en dobbel date. men tror ikke han tør å snakke om meg til henne jeg, virker sånn...

Skrevet
har spurt om jeg ikke kan møte henne også, og om vi kanskje skulle prøve en dobbel date.

:klappe:

Gjest Lilleulv
Skrevet

Håper dere har fått med dere at jeg også ville reagert på en sånn melding som det, det var absolutt ikke heldig i det hele tatt, og jeg skjønner godt at hun er pissed nå! Jeg ville jo ikke at vi skulle gå bak ryggen hennes!! :( sier jo det selv, at dette var ikke måten å gjøre det på....

Skrevet

Såklart vi forstår det, det eneste vi gjør er å ytre vår egen mening om saken.

Gjest Lilleulv
Skrevet
:klappe:

Jei, takk for den du :) men nå er det nok for sent, tror du ikke? urk, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre neste gang jeg treffer henne...

Skrevet

Det er han som har gjort noe galt i dette tilfellet, og ikke du. Det er han som har kludret til forholdet mellom deg og henne, han og hun, deg og han. Kanskje du bare skal avvente situasjonen litt og se hva som skjer, og når litt tid er gått, invitere de begge med på middag hos deg?

Gjest Lilleulv
Skrevet
Det er han som har gjort noe galt i dette tilfellet, og ikke du. Det er han som har kludret til forholdet mellom deg og henne, han og hun, deg og han. Kanskje du bare skal avvente situasjonen litt og se hva som skjer, og når litt tid er gått, invitere de begge med på middag hos deg?

oki, det høres smart ut :) jeg sa til han at han ikke skulle stresse mer med dette akkurat nå, men håper han får overbevist henne om at det ikke er noe da.

Skrevet

Neste gang du møter henne, blir det virkelig ille hvis du ikke vet hva du skal si eller gjøre. Da kan hun begynne å lure for alvor.

Snakk med henne, si du er lei deg for hvordan dette ble, og at du har hatt lyst til å bli kjent med henne. Vær litt åpen mot henne.

Gjest Lilleulv
Skrevet
Neste gang du møter henne, blir det virkelig ille hvis du ikke vet hva du skal si eller gjøre. Da kan hun begynne å lure for alvor.

Snakk med henne, si du er lei deg for hvordan dette ble, og at du har hatt lyst til å bli kjent med henne. Vær litt åpen mot henne.

Tør ikke... :rodme:

Skrevet

Det beste er kanskje å prøve å snakke med henne, hvis du kjenner henne litt. Beklage det som skjedde, og at det var veldig uheldig at dere gikk bak ryggen på henne. Du var ikke klar over at hun ikke viste om besøket på forhånd heller.

Inviter dem på dobbeldate, det høres ut som en god ide...

Skrevet

Joda, det kommer til å gå bra!

Du høres ut til å være ei trivelig jente, og det merker hun helt sikkert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...