Cr@sh Skrevet 14. august 2005 #1 Skrevet 14. august 2005 Noen som har en oppskrift på en skikkelig god banankake? Og som vil dele den?
Gjest Gjesta Skrevet 14. august 2005 #2 Skrevet 14. august 2005 Jeg har oppskrift på en fantastisk krydderkake med banan. Hvis du er interessert, kan jeg lete den fram til deg.
Arkana Skrevet 14. august 2005 #3 Skrevet 14. august 2005 Sjokolade-banankake 3 egg 3 dl sukker 75 g smeltet smør 1 dl melk 4,5 dl hvetemel 2 ts bakepulver 2 ts vaniljesukker 3 bananer i skiver 2 dl hakkede hasselnøttkjerner 2,5 dl hakket sjokolade Visp eggedosis. Bland i mel tilsatt bakepulver og vaniljesukker vekselvis med melk. Tilsett så smør, bananskiver, nøtter og sjokolade. Fyll røren i en godt smurt brødform. Legg gjerne et stykke bakepapir i bunnen av formen. Stek på nederste rille ved 175 grader i ca 45 minutter. (Denne er kjempegod nystekt med is!) Banankake 4 egg 4 kopper sukker 4 bananer 2 kopper smeltet smør (ca 250 g) 1,5 dl melk 6 kopper hvetemel 4 ts bakepulver 4 ts vaniljesukker 2 ts natron Visp eggene med 2 kopper sukker. Mos bananene med 2 kopper sukker. Det tørre has i vekselvis med melk og smør. Stekes i stor langpanne ved 200 grader i 30-40 minutter. Dryss melis over når kaken er lunken.
Cr@sh Skrevet 14. august 2005 Forfatter #4 Skrevet 14. august 2005 Jeg har oppskrift på en fantastisk krydderkake med banan. Hvis du er interessert, kan jeg lete den fram til deg. ← Ja, veldig interessert! Hadde du giddet??? Arkana: I skokolade-banan-kaken - kan nøttene sløyfes uten at det går for mye utover smaken? Ellers: Takk for svar begge to!
Arkana Skrevet 14. august 2005 #5 Skrevet 14. august 2005 Arkana: I skokolade-banan-kaken - kan nøttene sløyfes uten at det går for mye utover smaken? ← Går for mye ut over smaken? Tja, det smaker jo ikke nøtter lenger da. Men, nei, det går ikke ut over smaken på noen annen måte. Du kan kutte ut nøtter (du kan evt bruke andre nøtter, solsikkekjerner, mandler om du skulle det), det har ingenting å si for noe annet enn nøttesmaken.
Gjest Gjesta Skrevet 14. august 2005 #7 Skrevet 14. august 2005 Banankake med krydder 300 g hvetemel (5 dl) 200 g sukker 1 1/4 ts bakepulver 1 ts salt 1 1/4 ts natron 1 1/2 ts kanel 1 ts malt muskat 1ts kryddernellik 1 ts kardemomme 100 g smør eller margarin 2 dl kefir 3 store bananer 2 egg (1) Bland sammen i en bolle: Mel, sukker, bakepulver, salt, natron, kanel, muskat, kryddernellik og kardemomme. (2) I en annen bolle, bland sammen kefir, moste bananer, margarin og egg. Visp det godt sammen til det er som en tykk grøt. (3) Hell de tørre ingrediensene i røren og visp. (4) Sett ovnen på 200 grader og hell kakerøren i en smurt, rund kakeform som er 24x6cm. La den steke i ca. 50 minutter. Hvis den begynner å bli for godt stekt på toppen, kan du legge aluminiumsfolie løst over etter ca 30 minutter. I oppskriften foreslår de sjokoladeglasur: 1/2 kg melis 75 g smør eller margarin 2 ss kakao 2 ts vaniljeessens (eller vaniljesukker) Visp smøret hvitt, tilsett kakao, melis og vaniljeessens i smøret, og dekk kaken. Pynt med tørkede bananskiver. Mitt forslag:Philadelphiaglasur 200 g Philadelphia naturell (1 boks) 125 g margarin eller smør 200 g melis 1 ts vaniljesukker. Rør Philadelphia og smør til det blir mykt, sikt i melis og vaniljesukker, og bland. Nå fikk jeg lyst på kake
diddi Skrevet 16. august 2005 #8 Skrevet 16. august 2005 Se her kan du søke på banankake: http://www.detsoteliv.no/
Gjest Porselen Skrevet 17. august 2005 #9 Skrevet 17. august 2005 Arkanas banankake hvor oppskriften er oppgitt i kopper - ikke i dl - er kjempegod, det er den oppskriften jeg bruker hjemme. Har du bananer som har blitt brune så er de perfekte i banankake.
Catzy Skrevet 30. desember 2005 #10 Skrevet 30. desember 2005 Banankake med krydder 2 dl kefir 3 store bananer ← Går det an å bruke det som heter tjukkmjølk i stedet for kefir? Og er det noe problem å hive i mer bananer? (Kjøpte økologisk tjukkmjølk til å ha på frokostblanding, men den er bare for tjukk til å være god.) Catzy
Gjest lillelou Skrevet 30. desember 2005 #11 Skrevet 30. desember 2005 Nam-nam! Den banankaken din med krydder i ser helt vidunderlig ut ,Elphaba .GJETT om jeg skal prøve den ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå