Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har en oppskrift på en skikkelig god banankake? Og som vil dele den?

:sikle:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har oppskrift på en fantastisk krydderkake med banan. Hvis du er interessert, kan jeg lete den fram til deg. :)

Skrevet

Sjokolade-banankake

3 egg

3 dl sukker

75 g smeltet smør

1 dl melk

4,5 dl hvetemel

2 ts bakepulver

2 ts vaniljesukker

3 bananer i skiver

2 dl hakkede hasselnøttkjerner

2,5 dl hakket sjokolade

Visp eggedosis. Bland i mel tilsatt bakepulver og vaniljesukker vekselvis med melk. Tilsett så smør, bananskiver, nøtter og sjokolade. Fyll røren i en godt smurt brødform. Legg gjerne et stykke bakepapir i bunnen av formen. Stek på nederste rille ved 175 grader i ca 45 minutter. (Denne er kjempegod nystekt med is!)

Banankake

4 egg

4 kopper sukker

4 bananer

2 kopper smeltet smør (ca 250 g)

1,5 dl melk

6 kopper hvetemel

4 ts bakepulver

4 ts vaniljesukker

2 ts natron

Visp eggene med 2 kopper sukker. Mos bananene med 2 kopper sukker.

Det tørre has i vekselvis med melk og smør.

Stekes i stor langpanne ved 200 grader i 30-40

minutter. Dryss melis over når kaken er lunken.

Skrevet
Jeg har oppskrift på en fantastisk krydderkake med banan. Hvis du er interessert, kan jeg lete den fram til deg. :)

Ja, veldig interessert! Hadde du giddet??? :)

Arkana: I skokolade-banan-kaken - kan nøttene sløyfes uten at det går for mye utover smaken?

Ellers: Takk for svar begge to!

Skrevet
Arkana: I skokolade-banan-kaken - kan nøttene sløyfes uten at det går for mye utover smaken?

Går for mye ut over smaken? Tja, det smaker jo ikke nøtter lenger da. ;)

Men, nei, det går ikke ut over smaken på noen annen måte. Du kan kutte ut nøtter (du kan evt bruke andre nøtter, solsikkekjerner, mandler om du skulle det), det har ingenting å si for noe annet enn nøttesmaken. :)

Skrevet

Banankake med krydder

300 g hvetemel (5 dl)

200 g sukker

1 1/4 ts bakepulver

1 ts salt

1 1/4 ts natron

1 1/2 ts kanel

1 ts malt muskat

1ts kryddernellik

1 ts kardemomme

100 g smør eller margarin

2 dl kefir

3 store bananer

2 egg

(1) Bland sammen i en bolle: Mel, sukker, bakepulver, salt, natron, kanel, muskat, kryddernellik og kardemomme.

(2) I en annen bolle, bland sammen kefir, moste bananer, margarin og egg. Visp det godt sammen til det er som en tykk grøt.

(3) Hell de tørre ingrediensene i røren og visp.

(4) Sett ovnen på 200 grader og hell kakerøren i en smurt, rund kakeform som er 24x6cm. La den steke i ca. 50 minutter. Hvis den begynner å bli for godt stekt på toppen, kan du legge aluminiumsfolie løst over etter ca 30 minutter.

I oppskriften foreslår de sjokoladeglasur:

1/2 kg melis

75 g smør eller margarin

2 ss kakao

2 ts vaniljeessens (eller vaniljesukker)

Visp smøret hvitt, tilsett kakao, melis og vaniljeessens i smøret, og dekk kaken. Pynt med tørkede bananskiver.

Mitt forslag:Philadelphiaglasur

200 g Philadelphia naturell (1 boks)

125 g margarin eller smør

200 g melis

1 ts vaniljesukker.

Rør Philadelphia og smør til det blir mykt, sikt i melis og vaniljesukker, og bland.

Nå fikk jeg lyst på kake :sjenert:

Gjest Porselen
Skrevet

Arkanas banankake hvor oppskriften er oppgitt i kopper - ikke i dl - er kjempegod, det er den oppskriften jeg bruker hjemme. Har du bananer som har blitt brune så er de perfekte i banankake.

• 4 måneder senere...
Skrevet
Banankake med krydder

2 dl kefir

3 store bananer

Går det an å bruke det som heter tjukkmjølk i stedet for kefir? Og er det noe problem å hive i mer bananer?

(Kjøpte økologisk tjukkmjølk til å ha på frokostblanding, men den er bare for tjukk til å være god.)

Catzy

Gjest lillelou
Skrevet

Nam-nam! Den banankaken din med krydder i ser helt vidunderlig ut ,Elphaba :sikle: .GJETT om jeg skal prøve den ut! :sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...