Gå til innhold

Vi skal male stua


monja

Anbefalte innlegg

Vi har bestemt oss for å male stua i løpet av noen få uker. Sånn som den er nå har vi en vegg malt med never og tre vegger i mørk furupanel. Nå skal vi male alt lyst og flott, men hvilken farge er finest? Synes det er så mye flott å velge i at jeg ikke klarer å bestemme meg.

Noen anbefalinger?

Kan jo si at de to rommene som går direkte inn til stua er malt i lys toscana (entreen) og bast (kjøkkenet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er strålende fornøyd med lys antikk. En varm hvitfarge, faktisk.

Fru Nitha

Må si meg enig i at lys antikk er fin - vi har den på alle soverommene i annen etage. Noen syntes kanskje den er FOR lys for stue.... :sjenert: Dun er også fin... og den som heter sommer. Men sistnevnte er litt "gul"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer også for lys antikk eller eventuelt latte. De to fargene er egentlig ganske like.

Egghvit er jo også veldig fint - det var det vi tilslutt endte opp med. Men jeg tror kanskje at lys antikk eller latte vil passe bedre til de fargene dere har i gangen / på kjøkkenet. Hvis det er så at dere kan se begge disse rommene fra stuen så ville jeg nok passet på at en finner en farge som matcher disse rommene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi malte stua i en farge som heter "skygge", og ble så fornøyde at vi siden har malt to soverom i samme farge :) Den er lys, men likevel lun og varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes at lys antikk blir litt lyst i stua, jeg.

Vi har brukt Cappuchino (Ladys fargekart) til egghvite lister. Det ble lyst og fint, men jeg fikk samtidig en ønsket kontrast til listene og taket.

Dra i fargehandelen og få med deg fargekart. Det finnes masse fine, lyse farger å velge mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Romantik i stua og benhvit på soverommet. Synes begge er fine. Romantik har kanskje et bittelite grønngult skjær, men veldig lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har malt kjøkkenet i Latte, og er kjempefornøyd! Den er lys, men likevel ikke for "hvit". Ville egentlig ha cappuchino, men fikk tips om at i sammen med hvitt ville den få litt rosaskjær. (Har hvitt kjøkken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Jeg har gul sandsten mange steder - den er alltid vellykket. Nevada er noen hakk mørkere enn gul sandsten. Nord er også veldig fin. Alle disse har mye gult i seg og litt rødt.

Jeg har også hatt elfenben, men synes at den blir for syrlig - det er for mye grønt i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...