Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som kan anbefale meg en bærbar PC til bruk på skole, forelesninger og med muligheten til å surfe. Vil ha med trådløst nettverkskort.

Skal helst ikke være så veldig dyr heller da jeg allerede har en PC.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

merke betyr veldig lite. Det som betyr noe er det som er inni, og de fleste merkene bruker mange av de samme komponentene....

Man burde se på hvor kraftig den er, hva slags prosessorer som brukes, viftene og programvare som følger med.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Til ditt bruk trenger man ikke noe spesielt. Finn den billigste med Centrino-pakka. Centrino innholder Mobile-prosessor (gjør at maskinen lager mindre støy) og innebygd trådløst nettverkort.

Skrevet (endret)
Til ditt bruk trenger man ikke noe spesielt. Finn den billigste med Centrino-pakka. Centrino innholder Mobile-prosessor (gjør at maskinen lager mindre støy) og innebygd trådløst nettverkort.

Og hvor finner jeg den billigste da? ;)

Endret av Baby
Gjest Devil's Spawn
Skrevet
Og hvor finner jeg den billigste da?  ;)

Vet ikke.

Skrevet

www.hardware.no

Gå inn på "forum" og underkategorien "bærebare datamaskiner". Her kan du få ekspertråd. ;)

Skrevet

Eg skal og kjøpe meg bærbar PC som eg skal bruke til skule og surfing.

Har satt datakompis og databror på saken og dei har funne den her (i midten) til meg.

Skrevet

Har ikke Elkjøp en ganske bra en til 6990,- akkurat nå? 512 minne, 15-tommer skjerm og 50 gig harddisk. Så bare raskt på tilbudet, men det så jo greit ut.

Skrevet

ibook, da får du den programvaren du trenger inkludert + at den har mye bedre batteritid en en widows pc. På mac1.no får du mange gode råd

Gjest gjesten
Skrevet

Et lite tips om du skal bruke pc'n på forelesning: sørg for at den har en prosessor som er beregnet for en bærbar pc. Har selv en Hp pavilion (fire år gammel så modellnr er urelevant) hvor vifta går konstant pga dette. Veldig plagsomt for andre f. eks på en lesesal, forelesning etc. Men har nå skrevet hovedoppgaven min på denne maskinen og bedre tastatur har jeg enda til gode å finne.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
ibook, da får du den programvaren du trenger inkludert + at den har mye bedre batteritid en en widows pc. På mac1.no får du mange gode råd

En såkalt "Windows-PC" kommer i mange varianter, prosessorer og batterier. De beste leveres vel med 4-5 timer batterilevetid.

Skrevet

Jeg jobber i et firma som selger datautstyr, og med jevne mellomrom (ca. en gang i måneden) får vi tilsendt spesialtilbud på bærbare PC'er fra importørene. De billigste har hatt en innpris på 3990,- eks.mva, noe som vil si at vi kan selge dem for 5500,- inkl.mva. og likevel tjene litt penger på det.

Maskinene er typisk utstyrt med XP Home (bortsett fra det konkrete eksempelet jeg nettopp nevnte; den var faktisk med XP Professional), har en prosessor på like under 2 GHz, 256 Mb minne, 40 Gb harddisk, kombinert DVD-leser/CD-brenner, og både trådløst og "vanlig" nettverkkskort. Merkene har vært HP, Fujitsu-Siemens og Acer.

Du bør m.a.o. kunne få en veldig OK PC til godt under 6000 kroner, hvis du venter til det kommer et godt tilbud.

Skrevet
Jeg jobber i et firma som selger datautstyr, og med jevne mellomrom (ca. en gang i måneden) får vi tilsendt spesialtilbud på bærbare PC'er fra importørene. De billigste har hatt en innpris på 3990,- eks.mva, noe som vil si at vi kan selge dem for 5500,- inkl.mva. og likevel tjene litt penger på det.

Maskinene er typisk utstyrt med XP Home (bortsett fra det konkrete eksempelet jeg nettopp nevnte; den var faktisk med XP Professional), har en prosessor på like under 2 GHz, 256 Mb minne, 40 Gb harddisk, kombinert DVD-leser/CD-brenner, og både trådløst og "vanlig" nettverkkskort. Merkene har vært HP, Fujitsu-Siemens og Acer.

Du bør m.a.o. kunne få en veldig OK PC til godt under 6000 kroner, hvis du venter til det kommer et godt tilbud.

Hvor jobber du??

:sjenert:

Skrevet

Centrinomaskin.

IKKE celleron prosessor.

Jeg hadde en som var veldig bra. veldig bra batteri, alt av nettverkskort, trådløst, dvd-brenner, og mye annet rart jeg ikke husker. Husker ikke hva den heter engang. Masse ram og greier . *savne*

Skrevet

Gjest: nå kom jeg på det. Det var en Acer, men mye større prosessor og mer minne. Og så var det noe "fire"-greier på den (engelsk)

At jeg skal være så sløv...

Skrevet
merke betyr veldig lite. Det som betyr noe er det som er inni, og de fleste merkene bruker mange av de samme komponentene....

Man burde se på hvor kraftig den er, hva slags prosessorer som brukes, viftene og programvare som følger med.

hahhaha! Dette viser bare hvor skummelt det kan være å følge råd på forum. Man vet ingenting om bakgrunnen til de som svarer... Irriterende med folk som svarer bare for å svare :roll:

Merke betyr absolutt noe, da komponentene er satt sammen forskjellig slik at f.eks. komponentene kan utnytte hverandre bedre, levetid osv.

Dessuten er det gjort mange tester på laptopmerker i forhold til feilrate, og dette viser stor forskjell fra merke til merke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...