Gå til innhold

Fingermat

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Skal ha sommerfest til helgen. Skal ikke servere middag eller noe stort måltid, men tenkte å ha litt fingermat.

Hva jeg har planlagt er: marinerte scampi, råstekte mandelpotetbåter, oppskårede grønnsaker i staver, aioli, salsa og nachoschips til å legge scampi og sauser på.

Vil gjerne ha flere tips, men det bør være mat som kan spises med fingrene; altså ikke for klissete og komplisert!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Fylte sjampinjonger! Kjøp store sjampinjonger, ta bort stilken, og legg en liten teskje pesto i hullet. Topp med cheddar og gratiner. Nyyydelig!

Tortillaruller med fyll av Snøfrisk/Kesam og røkt laks:

Fyll (mengdene er ca, jeg har diktet den selv)

1 boks Snøfrisk

1/2 boks Kesam

1 stk røkt laks, ca 300 gram

1 bunt vårløk

Krydder (jeg bruker kvernet pepper, koriander og litt timian)

Bland sammen Snøfrisk og Kesam. Skjær røkt laks i små biter og rør inn, sammen med vårløk. Smør røren tynt på tortillas, og rull sammen. Sett kaldt i kjøleskap en stund med bretten ned. Skjær i 2 cm brede stykker med en skarp kniv, og bruk en tannpirker til å holde dem sammen.

Skrevet

Små kjøttboller på spidd, deviled eggs, minipaier, bruschetta, minipizza, fylte cherrytomater (f.eks. krabbekjøtt, majones og dill eller oliven, kapers og aïoli).

Skrevet

Pitatrekanter med hummus, og oliven ved siden av.

Gjest Gitte
Skrevet

Røstipoteter med revet ost og baconterninger. nammm :D

Skrevet

Har laget nesten det samme som Lilith, bare at jeg har brukt potetlefser. Smurte lefsene med naturell smøreost, la på spekeskinke og drysset på litt hakket rødløk. Rullet sammen og skar opp i passende biter. Fest med tannpirker (uten smak).

Ellers er jo spekemat fingermat i seg selv.

Gjest gjest1
Skrevet

Takk for tips! Jeg plusser på med fylte champignon, bruchetta og røkelaksruller :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...