Gå til innhold

hva synes dere om dette?


Gjest anonymnåja

Anbefalte innlegg

Gjest anonymnåja

sitter her en søndagsformiddag ogprøver å bli smart på mitt eget forhold.vondt det er det ja! her er saken, håper dere kan komme med seriøse tilbakemeldinger

vi har vært sammen 5 år snart, bor ikke sammen men har et tett forhold. jeg er ganske sjalu av meg, noe han er også men kanskje ikke fult så mye som meg! jeg ernok litt eiesyk også, men begrenset ja! klart vi skal ha hver våre venner og hver vårt liv utenom hverandre, men jeg synes man kan si fra til hverandre før man drar ut med venner og slikt, istedenfor å komme å si det etterpå. ikke sant?? :roll:

nå har han gått til innkjøp av to biler, en til seg selv og en til søstern sin. (ja han har mye penger).. dette gjorde han uten å si fra til meg! plutselig stod han bare der med bilene! synes det var litt dårlig gjort at han i en uke har vært å sett på biler sammen venner og ikke meg, og uten å si et ord til meg om det! men vi har ikke felles økonomi så nok om det! synesbare dte var råtten gjort å gå bak ryggen min og ikke la meg være med på det hele....eller???? :roll:

så her for en uke siden, bestemte vi oss for å dra på hytta til foreldrene mine sammen, han var veldig medgjørlig (han gjør som oftest det jeg vil) men jeg fikk dagen før vi skulle reise vite av en kamerat av han at han hadde prøvd å finne på en unnskylding sammen med kameraten for å slippe åbli med, slik at han kunne være hjemme og kjøre litt rundt i den nye bilen....ble ganske irritert ja!!!!

men vi dro, men etter 1 dag holdt han ikke ut mer og ville hjem, så da var det skikkelig stresskjøring hjem, vi kjørte hvem hver for oss og planla at hanskulle komme til meg litt senere på kvelden for å ha en rolig kveld hjemme... siden hørte jeg ikke noe... jeg ventet og ventet... han sendte aldri sms, ringte aldri og dukket aldri opp!! så etter 6 timer ringte jeg han og det viste seg at han var med vennene ute å råna litt! jeg sa hva jeg mente om at han ikke kom, eller sa fra, og ba han dra hjem! han sa klart og tydelig at han skulle dra hjem med engang! så etter 3 timer hadde jeg ikke hørt noe mer, og jeg sendte en sms og fikk kort svar (får vanligvis lange) at han skulle bare hente noe også dra hjem!!!! 3 timer og han hadde ikke kommet seg hjem enda! jeg orket ikke vente mer, la meg og sendte noen sms men intet svar!!! så kl 3 om natten fikk jeg en sms at han hadde akkurat kommet hjem og var lei seg for at han ikke dro hjem med det samme da jeg hadde ringt han tidlig på kvelden... hvorfor han ikke kom til meg hadde han egentlig ingen unnskylding for!

så for noen dager siden, skulle vi igjen møtes, men hørte ikke et ord fra han! da var han hjemme og hadde vennebesøk! ikke ringte han, ikke sendte han sms!!! jeg ble nok en gang rasende!

så idag hadde vi en avtale (noe han ønsket å gjøre, og ville ha med meg på) men her sitter jeg, han er ute med en kamerat på besøk hos noen som har kjøpt seg nytt hus! så n¨sitter jeg igjen og venter!!!!!! :frustrert:

problemet mitt er nokj at jeg er litt eiesyk og vil ha han for meg selv hele tiden, men jeg er klar over at det ikke går! jeg lar han dra med venner og ha det gøy generelt uten meg, men han må jo kunne si fra!!!!! før han drar ut!!!!! og når han lover en ting burdte han holde det!!! og stoppe me dålyve!!!! og hvorfor drar han ut med kamerater når han skulle vært med meg, elelr kunne hatt med meg???? som sagt vi har et tett forhold, gjør alt i fellesskap. jeg personlig, utsetter alle ting pga han, venner, jobb alt! ber han meg om noe, kommer jeg løpende!!!! det vet han.. men andre veien, er det alltid jeg som venter på han!! og jeg er så dum nok til å gjøre det og!!!!!!

hva sdkaø jeg gjøre!! jeg ergrer meg grønn over det! jeg skal bli med på avtalen etterpå, hvis han gir lyd fra seg. jeg orker ikke kranglet og slikt, men jeg har lyst til å ta en pause fra det hele.. men på en annen side klarer jeg det ikke! men jeg vil ikke lbi behandlet som en bikkje som hele tiden sitter å venter på han, og som kommer i andre rekken og blir gått bak ryggen på!!!

kan nevnes at dette aldri har skjedd før, kun idet siste! er det meg som forlanger mye, eller hadde dere også reagert???

:sur::sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ærlig talt frøken! Jeg kan ikke forstå hvordan dette forholdet har vart så lenge som det har med den innstillingen du har. Hva er det som er så big deal med at han kjøper bil uten å si ifra til deg? Skulle du bestemme om han skulle få lov eller ikke? Skulle du bestemme hvilken bil han skulle kjøpe? Er du i det hele tatt intressert i biler?

Jeg kan forstå at du ble forbanna for at han hadde prøvd å komme på unnskyldninger for å ikke være med på hytta, det kan jeg, men at du blir sinna for at han velger å være sammen med vennene sine uten å spørre deg om lov først, det er for meg helt på tryne.

Jeg hadde aldri blitt forbanna dersom min sambo hadde hengt sammen med kompiser uten å spørre eller gi beskjed til meg først, så fremt det var mulig å få tak i han på telefon om det skulle være noe.

Hvorfor sitter du og venter på sms hele kvelden, det går da vel ann å ringe??

Du er nok etter mitt syn for eiesyk for ditt eget beste. La gutten styre sitt eget liv.

Endret av missluna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner heller ikke hvorfor du hisset deg opp over bilkjøpet, men jeg skjønner at du blir sur når du og han har en avtale og han ikke dukker opp - eller sender SMS/ringer og sier fra at han er blitt forsinket eller forhindret. Det er noe jeg betrakter som alminnelig folkeskikk, for det er faktisk ikke så gøy å sitte og vente i det uvisse når man har en avtale.

At han innimellom er sammen med kamerater og ikke deg, synes jeg du bør tåle. Du får telle til 10 og finne på noe selv i stedet.

Vet ikke annen råd at du får ta en prat med ham, en gang dere har det fredelig og rolig og si at du blir sint og lei deg når han ikke sier fra dersom han blir forsinket når dere har en avtale og han ikke rekker den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Synes kanskje det er litt rart at du ikke visste at han hadde tenkt å kjøpe ny bil? Akkurat det er jo ikke noe man gjør på impuls, så synes det er rart det ikke har dukket opp i en samtale? Ellers er jeg enig i at det er vanlig folkeskikk å gi beskjed når man blir forsinket etc hvis man har en avtale. Hadde jeg vært deg hadde jeg rett og slett gått ut med mine venner. Hvorfor går dere ikke ut sammen? Du kunne vel vært med å sett på hans kompis nye hus?

Helt ærlig tror jeg nesten dere må avgjøre om dere vil fortsette å være sammen, flytte sammen og få et felles liv, eller gå hver til sitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Det virker ikke som om du kommer så høyt opp på prioriteringslisten dessverre.

Tror jeg skjønner hva du mener mht det med bilen, du ble ikke inkludert i valget av bilen, dvs han brydde seg ikke om hva du mente.

En ting er jo at han er mye ute sammen med venner, men det er jo litt rart at du aldri blir invitert med da.

Det at han ikke sier ifra når han blir forhindret fra å komme, og prøver å finne på unnskyldninger osv, er rett og slett både uhøflig og et dårlig tegn.

Tror dere bør ta dere en alvorsprat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

Synes det høres ut som et merkelig forhold. Så lenge dere hverken bor sammen eller har felles økonomi må han få kjøpe det han vil uten å måtte spørre deg først.

Han burde absolutt si i fra om han ikke kommer til noe dere har avtalt. Men jeg skjønner ikke hvorfor du skal be han dra hjem når han er sammen med venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest seroxata
Synes kanskje det er litt rart at du ikke visste at han hadde tenkt å kjøpe ny bil? Akkurat det er jo ikke noe man gjør på impuls, så synes det er rart det ikke har dukket opp i en samtale? Ellers er jeg enig i at det er vanlig folkeskikk å gi beskjed når man blir forsinket etc hvis man har en avtale. Hadde jeg vært deg hadde jeg rett og slett gått ut med mine venner. Hvorfor går dere ikke ut sammen? Du kunne vel vært med å sett på hans kompis nye hus?

Helt ærlig tror jeg nesten dere må avgjøre om dere vil fortsette å være sammen, flytte sammen og få et felles liv, eller gå hver til sitt!

synes det var et godt svar jeg, har igrunnen ikke mye mer å tilføye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Sexy*Cat*

Beklager, men jeg syns ikke han virker interrisert i deg overhode. :overrasket:

Men det med at han ikke fortalte deg om bilen forstår jeg virkelig ikke at du blir sur for. Det er hans penger, dere har ikke fellesøkonomi. Så, da er det hans sak.

Endret av *Sexy*Cat*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres ut som om han har en slags plikt til å rapportere alt han gjør til deg.

Og det er slitsomt for ham hvis det er sånn han opplever det.

Hvorfor skulle du ha noe med hva slags bil han kjøper?

Hvorfor MÅTTE han dra hjem da du sa det, hvorfor bryr det deg om han er ute med kompisene tre timer lenger enn du hadde sagt han fikk lov til?

Er det ikke opp til ham å bestemme det?

Hvorfor må han si fra til deg om at han skal ut en tur med noen venner?

Har han meldeplikt?

Sorry, men noe slikt hadde ihvertfall ikke jeg funnet meg i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest porselen

Så lenge dere ikke bor sammen eller har felles økonomi så må du nesten godta at han gjør hva han vil med sine penger. Jeg synes det er ganske snilt av han å kjøpe en bil til sin søster, kanskje han ikke nevnte det for deg fordi han visste eller trodde at du ikke ville like det.

At han ikke overholder avtaler er dårlig gjort og det skjønner jeg godt at du er skuffet over, og det må han tåle tilbakemelding om. Men så lenge dere ikke bor sammen så kan han velge selv når han vil være med venner eller ikke, kanskje han hadde syntes det hadde vært hyggelig om også du hadde blitt venner med hans venner. Jeg har en eiesyk venninne, hyggelig på alle måter som venninne, men hun sliter ut og fordriver kjærligheten til de mennene hun har vært sammen for hun liker ikke deres venner og liker heller ikke at kjæresten bruker tid på sine venner. Og forventer at det skal være de to sammen hele tiden. Og gjør som deg, kaster alt annet til side for kun å være sammen med han, venner er greie å ha når det ikke er en kjæreste inne i bildet.

Og det er kanskje det som har skjedd her, du har slitt ut den kjærligheten han følte for deg og han strever kanskje med å finne en måte å si det til deg på.

Prøv å snakke med han om dette og vær åpen om hvordan du har det, og at du skal prøve å gjøre noe med det. Så får du se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Milah
Synes det høres ut som et merkelig forhold. Så lenge dere hverken bor sammen eller har felles økonomi må han få kjøpe det han vil uten å måtte spørre deg først.

Han burde absolutt si i fra om han ikke kommer til noe dere har avtalt. Men jeg skjønner ikke hvorfor du skal be han dra hjem når han er sammen med venner.

Akkurat det lurer jeg på også.. Jeg skjønner at du blir sur når han ikke holder avtaler, men utover det kan jeg ikke se hva gutten gjør galt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_bobla_*

Jeg er helt enig i at man ringer og gir beskjed! Men hva hvis disse avtalene og telefonene blir en tvangstrøye?

Innlegget ditt får meg til å lure litt.....hvordan ser livet ditt ut? Hva fyller du dagene/fritiden med? Hvis det skulle bli slutt mellom dere, hvordan ville livet ditt bli da?

Tomt? Eller som før, foruten tapet av en kjæreste da.

Jeg får et inntrykk av at du har basert mye av livet ditt på dette forholdet. Hvis det er riktig kan det hende at du krever mye oppmerksomhet, også i forhold til tid.

Mannen min var litt sånn i begynnelsen, han ringte meg ofte, når jeg var på reise ringte han og var lei seg for at jeg ikke hadde ringt, ja han krevde veldig mye. På konferanser og møter følte jeg meg tappet for krefter, måtte ringe i pauser og den lille timen mellom møteslutt og middag, når man egentlig trenger tiden til en dusj og noen stille minutter. Jeg ble irritert og lei av dette. Pga av at han var så krevende begynte jeg å leve mer og mer hans liv...ventet på ham og gjorde mindre og mindre alene. Da fikk pipen en annen lyd. Han ønsket at jeg skulle bli mer selvstendig! - den samme selvstendigheten som fikk ham til å kreve meg totalt i begynnelsen. Nå har vi funnet en balanse i det, men det tok litt tid. Jeg liker det når han er på reise, da må jeg fylle tiden min anderledes og så er det så godt å komme sammen etter å ha vært fra hvernadre en stund.

Vi ønsker alle å være sammen med selvstendige mennesker, og det er av og til sunt å måtte "kjempe" litt. Hvis du alltid er tilgjengelig for ham og alltid er den som venter er det lett at du blir en "klump" rundt foten hans.

Jeg vet ingenting om livet ditt og kan hende jeg tar feil. Men er det et snev av riktighet i det jeg har skrevet bør du kanskje tenke på å fylle livet ditt med mer enn kjæresten din. På den måten blir du i større grad en egen person mer enn "dama til", og samtidig blir du kanskje litt mer attraktiv i hans øyne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg hadde også stussa hvis kjæresten min gjennom 5 år ikke hadde nevnt det for meg at han skulle kjøpe seg en bil - er ikke det naturlig å fortelle til sin kjære og glede seg over det sammen? :klø:

Og at han prøver å finne unnskyldninger for ikke å være med deg på hytta og heller ikke sier gir beskjed om det blir forandringer i planene...

Jeg syns ikke dette er gode tegn, og ærlig talt syns jeg han virker ganske uinteressert i deg.

Så klart skal man være med venner og gjøre ting man syns er gøy - uten kjæresten - men er man i et forhold så mener jeg at det forplikter på en del områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis noen skulle monitorert hvor lenge jeg var sammen med venner, hva jeg gjorde, og hvorfor jeg ikke rapporterte inn etter ett gitt antall timer, hadde det blitt fryktelig slitsomt. Må være en veldig tålmodig kar dette som har giddet det i 5 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg hadde også stussa hvis kjæresten min gjennom 5 år ikke hadde nevnt det for meg at han skulle kjøpe seg en bil - er ikke det naturlig å fortelle til sin kjære og glede seg over det sammen? :klø:

Og at han prøver å finne unnskyldninger for ikke å være med deg på hytta og heller ikke sier gir beskjed om det blir forandringer i planene...

Jeg syns ikke dette er gode tegn, og ærlig talt syns jeg han virker ganske uinteressert i deg.

Så klart skal man være med venner og gjøre ting man syns er gøy - uten kjæresten - men er man i et forhold så mener jeg at det forplikter på en del områder.

:Nikke: Jeg vil bare føye til at jeg synes han virker veldig umoden. Er dere veldig unge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dump han! Han høres helt ego ut, og i et forhold er man to... Og fem år sammen uten å flytte sammen syns jeg virker veldig rart... Nei, finn deg en nyog bedre en! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dump han! Han høres helt ego ut, og i et forhold er man to... Og fem år sammen uten å flytte sammen syns jeg virker veldig rart... Nei, finn deg en nyog bedre en!  ;)

Helt enig!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror kanskje dere har litt å ta tak i begge to her jeg, ingen av dere er skyldfrie i at det nå er problemer.

jeg oppfatter deg som altfor kontrollerende, dere bor ikke sammen, likevel skal du bestemme hva og hvem han skal være sammen med når han ikke er sammen med deg? Den er skummel!

Du forteller ham at han skal dra hjem, riktignok fordi han har "glemt" en avtale med deg, men dog, du forteller ham at han skal dra hjem og krever at han skal gjøre det der og da, og siden dere ikke bor sammen og du ber ham dra hjem så ber du ham jo dra hjem til seg selv, alene... hadde du bedt ham pelle seg til deg på flekken hadde jeg kanskje skjønt det, men å be ham dra hjem? skal han ikke til deg, har du ikke noe med hvor han er vel?

du vet du er eiersyk, du er klar over at det er ditt problem, det er bra! god start! men gjør noe med det, bit i deg litt og litt mer ting som du vanligvis reagerer på, for slik jeg oppfatter innlegget ditt, overreagerer du endel iforhold til hva jeg ser på som sunt ihvertfall.

også er det han... andre sier han ikke virker interessert, men du sier jo faktisk at dette kun har skjedd i det siste og at han til vanlig faktisk bruker mesteparten av tiden sin sammen med deg... så hvorfor gjør en uke eller to at han er uinteressert når han i de foregående fem ÅRENE har vært med deg?

du sier han stort sett gjør som du vil, og du vet ganske godt hva du vil gjør du ikke? så det er ikke akkurat slik at han gjør som han vil og driter i deg sånn til vanlig eller?

og det var rart at han overhode ikke har nevnt for deg at han skal kjøpe seg bil... men kanskje han gjorde det nettop fordi han ville kjøpe bil som HAN ville ha? uten innblanding av deg, kanskje fordi han vanligvis gjør som du vil og for nå ikke ville ende opp med en bil du ønsket og ikke han?

så lenge det faktisk ER hans bil, og ikke deres, så har han ingen plikt til å ta deg med på det.

kan han være slik han er nå, pga at han føler seg kontrollert?

kan det være en slags "opposisjon" mot at du ellers har bestemt mye og ønsker å kontrollere ham også når dere ikke er sammen?

og han bryter avtaler... det, og at han prøver å finne unnskyldninger for å slippe unna avtaler med deg er virkelig noe jeg skjønner du reagerer på. man bryter ikke avtaler! passer det ikke likevel, sender man ett pip og sier ifra!

men jeg tror kanskje, uten å vite noe særlig om deres forhold i det hele tatt, at du bør se litt på denne eiesyken din, kontrolleringen din, for kanskje, bare kanskje, kan den være en årsak til at han nå gjør som han gjør.

er dere virkelig glad i hverandre, så løser dere det vel, om dere begge er villige til å gå i dere selv først og fremst. Det er riktigere å prøve å endre egne feil, så kan den andre fikse sine.

lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha et liv på egenhånd også! Ikke bare henge etter han! Virker som du ikke har så mange _gode_ venner utenom han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du burde prøve å snu på flisa... Vær den som ikke svarer, og den som gjør andre ting når dere har avtaler.. Hvis ikke dette forholdet er noe å satse på vil det bare dø ut. Har han vett i hodet vil han nok merke det fort hvis du virker uinntresert og da kommer han nok løpende fortere enn du aner!!! ;-)

Lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...