Malama Skrevet 28. juni 2005 #1 Skrevet 28. juni 2005 Jeg vet at det å slutte på p-piller kan gjøre såmangt med syklusen, derfor tar jeg kke dette så vedlig tungt. Det er ca 4 måneder siden jeg sluttet med p-pillene, men vi er ikke prøvere, bare så det er klart, det er ingen baby-mistanker tilstede. Min første syklus etter p-pilleslutt var 33 dager, den neste var 32. Ingenting tyder på at jeg hadde eggløsning, men det overrasket jo ikke. Da jeg begynte på den tredje syklusen er det tegn på eggløsning (Jeg tar tempne hver mprgen, og fertilityfriend indikerte eggløsning, noe som jo også kan stemme med at jeg fant noe jeg tror kan ha vært litt el-slim den dagen) den 13. dagen av syklusen. Jeg forventet derfor mens et par uker etter dette. Den 17. dagen etter den indikerte el-dagen kom brun spotting, og jeg forventet derfor mens fra neste dag. Men, i stedet kom det bare sånn litt spotting på formiddagen neste dag også, ikke noe mer. Og dette har gjentatt seg og gjentatt seg, den siste uka i enda mindr mengde enn i begynnelsen, i 19 dager... Temperaturen falt da denne spottingen begynte, og FF fastslo at jeg naturlig nok ikke var gravid, og siden jeg heller ikke rapporterer noen mens fjernet den el-indikasjonen og sier at jeg nå er på dag 48 av en syklus uten el. (setter jeg inn en mensdag i begynnelsen av denne spottingen får jeg tilbake el-indikasjonen) Men hvor lenge har dette tenkt å fortsette da? Jeg er usikker på om jeg burde tenke på denne spottingen som mens, og derved forvente "ny mens" om et par uker, eller om jeg skal anse dette som en lang syklus, og sånnsett kan få mens i dag eller neste uke eller i august en gang alt ettersom... Noen som har noen ide?
Gjest Gjesta Skrevet 28. juni 2005 #2 Skrevet 28. juni 2005 Jeg har ikke oversikt og kontroll over el og sykluser på den måten du har, malama, men jeg opplevde i hvertfall at jeg i månedene etter at jeg slutta med p-piller fikk en sånn brunaktig utflod/blødning som jeg trodde var mensen. Det viste seg å ikke være mensen, den kom nemlig ei uke senere. Sånn fortsatte det i mange, mange måneder - brunaktig utflod/blødning i noen dager, mensen nøyaktig ei uke etterpå. Hos meg var syklusen like regelmessig uavhengig av denne "mellomblødningen" - men jeg vet ikke hva den kom seg av. Har heldigvis gitt seg nå, etter et års tid. Og godt er det, for jeg følte faktisk at jeg hadde mensen i nesten 2 uker ad gangen i en periode...
Malama Skrevet 28. juni 2005 Forfatter #3 Skrevet 28. juni 2005 Vel, ja, hadde nå bare mensen kommet da... Men nå er det altså gått ATTEN dager med sånn brunt, og jeg føler på ingen måte at mensen er nær i det hele tatt, ingen pms-tendenser i det hele tatt, så jeg har liksom bare gitt opp denne måneden, kan du si. Tror ikke det kommer noe, og har slutta å løpe rundt med en tampong i lomma uansett hvor jeg går... Men så reiser vi på ferie til helga da, og blir borte ei drøy uke, så da må jeg vel pakke med meg ett og hitt (sååå festig med campingferie og deretter besøk hos "svigermor" (som ikke har søppelbøtte på do, må kaste på kjøkkenet!!!! :-( ) om den skulle komme akkurat da...) Når den først har uteblitt synes jeg den kan vente til jeg er tilbake fra ferie før den kommer, om den noen gang kommer....
Gjest Gjesta Skrevet 28. juni 2005 #4 Skrevet 28. juni 2005 Når den først har uteblitt synes jeg den kan vente til jeg er tilbake fra ferie før den kommer, om den noen gang kommer.... Det er jeg helt enig i! Oppfatta ikke i det første innlegget at dette hadde holdt på i 18 dager, beklager. Har dessverre ikke så peiling at jeg har noe mer å si jeg, annet enn at jeg krysser fingre for at det ikke blir noe behov for å bruke søppelbøtta på kjøkkenet til svigermor i ferien! K
Malama Skrevet 30. juni 2005 Forfatter #5 Skrevet 30. juni 2005 Jaja, det fortsetter nå bare på samme viset, dag etter dag. Det går vel over, før eller siden...
Gjest hei Skrevet 30. juni 2005 #6 Skrevet 30. juni 2005 Det kan være normalt med eggløsningsblødninger
Gjest hei Skrevet 30. juni 2005 #7 Skrevet 30. juni 2005 Det kan være normalt med eggløsningsblødninger, eller andre blødninger som kommer av hormonsvingninger.
Malama Skrevet 30. juni 2005 Forfatter #8 Skrevet 30. juni 2005 Jada, eggløsningsblødning vet jeg man kan få (men jeg har ikke hatt eggløsning på de 20 dagene jeg har hatt denne brune miniblødningen, så det er det ikke. Hormonforstyrrelse er nok mer antakelig ja. Bare så kjedelig at det varer og varer og varer, og at en mens ikke kommer, jeg nærmer meg 50 dagers syklus nå, og ikke noen ekte mens, bare denne brune gørra i 20 dager...
Malama Skrevet 15. juli 2005 Forfatter #9 Skrevet 15. juli 2005 (endret) Ja, søppelbøtta på kjøkkenet hos svigermor slapp jeg ialle fall å bruke til denne type ting, for noen mens har fortsatt ikke kommet. Den brune gørra ble så godt som borte like etter at vi ankom svigermor, men kom til bake ei knapp uke senere, og i dag er det altså dag 65 av syklusen min om vi teller fra forrige mens med ekte, friskt rødt blod, og ca halvparten av denne tiden har jeg altså hatt dene brune miniblødningsgørra i større elelr mindr grad, noen dager så jeg ikke engeng trengte truseinnlegg andre dager så jeg trengte det, men aldri tegn til frisk rød blødning. Håper det skjer noe snart. Jeg er klar over at p-piller kan rote veldig med kroppen, men jeg er litt lei av dette nå, vil ha mens og begynne på ny syklus! Endret 15. juli 2005 av Malama
Malama Skrevet 19. juli 2005 Forfatter #10 Skrevet 19. juli 2005 Og fortsatt ingen tegn til at mensen kommer "på ekte", men små mengder brunt kommer fortsatt innimellom. Og det er jo litt frustrerende. Selv om vi ikke prøver på å lage baby, så ville jeg nå likt å få starte en ny syklus en gang i måneden likevel. Jeg savner jo ikke akkurat magesmerter og pms, men jeg savner det å begynne på nytt en gang i måneden, og kanskje ikke minst, det å IKKE ha dette brune kommende ut av meg nesten daglig...
Malama Skrevet 1. august 2005 Forfatter #11 Skrevet 1. august 2005 Siste geniale utvikling... For 4 dager sidn ble jeg kjempeglad da jeg oppdaget rødt blod, det var rundt dag 80, og endeig kunne jg begynn på nytt, dag 1! -det kom bare minimalt den dagen, men greit nok, kommer vel mer neste dag? Nei, neste dag heller ikke mye, fyller ikke en tampong, men det er LITT, og det er rødt, sånn litt i alle fall.... Følte meg i elendig form, en liten halseplage, og vet ikke jeg, om det kan ha gitt en liten feber (men jeg følte meg ikke ikke febesyk altså), for 3. dagen, altså i går, fikk jeg en temperturøkning, høyere temp enn jeg har målt en eneste gang siden jeg begynte med det i mars! (men ikke feberhøy, 37,15) Kvelden før var det slimete greier som kom ut av meg på do (sorry, tmi) som ja, nok så ut som eggehvite omtrent, og det var en del av det. Ikke sett noe mer til det da. I dag var ikke tempen så høy, 36.6 omtrent, som også er langt høyere enn det normalnivået jeg har hatt de siste ukene/månedene, på 36,2 omtrent. Men jeg kn vel slett ikke ha mens og el samtidig, og dette ER jo en blødning, selv om den er liiiiiten. Det er litt rødt blod! Jaja, tiden får vise hva som skjer. Det er jo greit å slippe store blødninger og mye smerter, disse dagene, nå som jeg er hjemme hos mine foreldre i forbindelse med min bestefars begravelse. Men, jeg lurer nå på hva som skjer etterhvert, med denne merkelige kroppen min....
Gjest Gjesta Skrevet 1. august 2005 #12 Skrevet 1. august 2005 Skjønner at det er frustrerende dette som skjer...det er jo på en måte verken det ene eller det andre...nesten som en eviglang mens som ikke er mens... Høres ut som du beskriver en el på slutten der, men det går vel ikke an med mens og el på likt... Hm.
Malama Skrevet 1. august 2005 Forfatter #13 Skrevet 1. august 2005 Ja, det er nettopp det, plutselig får jeg tegn på el, to dager etter at jeg føler at jeg forhåpentligvis endelig har fått mens jo... Vel, tida får vise hva som skjer... Bare denne kroppen min kunne komme i rute snart, så det var lettere å vite hva som skjer med den....
Pi@ Skrevet 1. august 2005 #14 Skrevet 1. august 2005 Huff, tror kroppen din har gått inn i fullstendig kaos For min del så ble blødningene mindre etter at jeg slutta på pillene, så nå er det to tre dager med di minste tampongene og resten med truseinnlegg. Kan jo håpe at det er slik for din del også . Hørtes forresten veldig ut som el-slim som du beskrev, er mye eggehvite aktig greier for min del og det kommer kun en dag i måneden, men litt rart det kom slik rett etter mensen. Klarer nok ikke å hjelpe deg, jeg Malama.
Malama Skrevet 3. august 2005 Forfatter #15 Skrevet 3. august 2005 Totalt kaos er nok en passe beskrivelse av min kropp ja. Vel, et par tre dager med de minste tampongene ville vært greit det, men det er bare det at jeg i løpet av disse dagene kanskje max har fylt EN tampong tilsammen... Og det er jo litt lite, selv om små blødninger greit altså.... Jaja... den rotete kroppen min klarer vel å rote sammen ett eller annet, før eller siden, så kanskje jeg en gang får en viss oversikt?
Gjest Madeline Skrevet 3. august 2005 #16 Skrevet 3. august 2005 Hvis disse småblødningene fortsetter, burde du kanskje ta deg en tur til legen?
Malama Skrevet 3. august 2005 Forfatter #17 Skrevet 3. august 2005 Ja... jeg burde kanskje det.... Jeg satte for meg selv en 100-dagers grense for den eviglange syklusen. Men når jeg tross alt SÅ rødt blod på papiret så følte jeg at jeg hadde startet en ny syklus, og det 20 dager før den "legefristen" så jeg slappet litt av. Nå som det viser seg at det er en så liiiiten blødning er jeg blitt litt mer skeptisk igjen.... Greit nok at mye er vanlig etter p-pilleslutt, men det ville vært greit å vite hva som skjer også. Egentlig hadde jeg tenkt at dersom det ikke skjedde noe veldig unormalt skulle kroppen min å bruke tid helt selv på å komme i gang etter pillene, vi prøver jo ikke, så det haster ikke. Det kan jo ta litt tid etter pilleslutt. Men... jeg må tenke på det. Det har vært så mye de siste dagene, med farfars plutselige død og begravelsen og sånn, at jeg trenger litt tid på å bare komme igang med det vanlige livet før jeg orker tenke på legebesøk, men... Jeg lover å tenke på det om dette ikke ordner seg etterhvert...
Gjest Madeline Skrevet 3. august 2005 #18 Skrevet 3. august 2005 Det er selvfølgelig du som må avgjøre om du skal gå til legen eller ikke, men jeg syntes bare det hørtes såpass unormalt ut med blødningene dine. Dessuten må det være utrolig slitsomt å ha det slik.
Malama Skrevet 3. august 2005 Forfatter #19 Skrevet 3. august 2005 slitsomt er det faktsik slett ikke. Det er så liiiiiite. De to månendene med mer eller mindre brune mini-blødninger holdet et truseinnlegg mer enn godt nok, mange, mange dager brukte jeg ikke det heller, og det blir da rent i vask. Disse siste dagene med litt rødt blod har jeg i tillegg brukt et par tamponger pga at jeg skulle være hjemmefra så lenge om gangen (minnestund, begravelse, besøk her og der etc) og ville være på den sikre side. tok paracet er par ganger også, men det var pga at jeg ble lettere småsyk en dag, og hodepine i gårkveld. Men, nei, slitsomt har det ikke vært. Det er irriterende å ikke vite hva som skjer med kroppen, men egentlig ikke slitsomt. Jeg tenker ikke så mye på det som det kanskje kan virke som på postingene mine. Jeg tenker på det når jeg skriver, men "glemmer" det etterpå. Nå har det vært veldig mye den siste uken, nesten to, med farfar, og da glemmer jeg jeg jo helt av dette i det hele tatt, jeg ble rett og slett overrasket da jeg så rødt på papiret, måtte se en gang til for å være sikker påat jeg ikke så feil. Men ja, etterhvert er det nok ikke dumt med en legetur om ikke dette ordner seg. Utfra det jeg har lest er nå merkelige sykluser vanig etter p-pilleslutt, men dette er kanskje litt utenom det "merkelige" som anses som "normalt"?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå