Nessy Skrevet 30. juli 2011 #1 Skrevet 30. juli 2011 Har sett ei veldig søt jente som jobber på en butikk ikke langt borte fra hvor jeg bor og har veldig lyst å bli bedre kjent med henne. Så det jeg lurer på er om dere damer som blir sjekket opp av menn når dere jobber i kassen på en butikk blir glade eller irritert/kleint/sjenert/nervøs/satt ut? Spørst jo selvfølgelig på personen men la oss si at mannen som spør deg ut ser helt normal ut og virker som en grei fyr. Hvis jeg hadde jobbet i kassen på en butikk og ei jente som jeg syntes var litt søt hadde tatt kontakt på denne måten hadde jeg blitt glad men kanskje det bare er meg så det er derfor jeg trenger synspunkter fra andre. 1
nattsvermer Skrevet 30. juli 2011 #2 Skrevet 30. juli 2011 Tja, hvorfor ikke? Men bare ikke prøv å sjekke henne opp mens det er kø 1
Gjest Fable Skrevet 30. juli 2011 #3 Skrevet 30. juli 2011 Jeg liker det -ikke-. Når jeg er på jobb, så er jeg på jobb og har NULL interesse for å bli sjekket opp. Syns det er ubehagelig og kleint... Men det er meg..
Bankai L Skrevet 30. juli 2011 #4 Skrevet 30. juli 2011 Ska du gjøre det må du unngå å fremstå som en creep. På min jobb så er det en del menn som står igjen å snakker med damene og som oftest så er det bare for å være hyggelig fra damenes side. Siden hun er på jobb så er hun på en måte låst i situasjonen og kan ikkje "rømme" vekk. Det er faktisk ganske kjipt å se på av og til. 2
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 30. juli 2011 #5 Skrevet 30. juli 2011 Jeg ville ikke likt det. Men gi henne en søt lapp med nummeret ditt kanskje?
Sunchild Skrevet 30. juli 2011 #6 Skrevet 30. juli 2011 Gi henne et lite håndskrevet kort med et par linjer om at du liker henne og gjerne vil ta en kopp kaffe/kakao en dag, og telefonnummeret ditt. Så gir du henne ditt beste smil og går videre. Over på omtrent 5 sekunder og får ikke tid til å bli pinlig, bare søtt. 1
Tears.of.the.Sun Skrevet 30. juli 2011 #7 Skrevet 30. juli 2011 Hvordan jenta reagerer på det kommer litt an på hennes sivilstatus selvfølgelig (hun kan jo ha kjæreste), og selvtilliten hennes. Ei jente med dårlig selvtillit vil kanskje ha vanskeligere for å både tolke signalene du sender når du flørter, og gjøre noe med det? Det skader uansett ikke å prøve! Men som sagt ikke finn på noe når det er lang kø.
Nessy Skrevet 30. juli 2011 Forfatter #8 Skrevet 30. juli 2011 Det med å gi henne en lapp, vil hun ikke tolk det som at jeg har dårlig selvtilit og ikke tørr snakke med henne? Og dermed tenke at hun ikke vil bli kjent med meg?
Tears.of.the.Sun Skrevet 30. juli 2011 #9 Skrevet 30. juli 2011 Det med å gi henne en lapp, vil hun ikke tolk det som at jeg har dårlig selvtilit og ikke tørr snakke med henne? Og dermed tenke at hun ikke vil bli kjent med meg? Jeg ville i hvert fall ikke tenkt så langt dersom jeg fikk en lapp. Jeg ville heller tolket det som at du respekterer at jeg jobber. Og jeg ville tatt kontakt dersom jeg ønsket det. 1
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 30. juli 2011 #10 Skrevet 30. juli 2011 Enig, jeg ville satt pris på respekt for at jeg faktisk var på jobb. Du kan jo skrive det på lappen også; "skriver en lapp siden du er på jobb" e.l.
Gjesten Skrevet 30. juli 2011 #11 Skrevet 30. juli 2011 Jeg ble alltid smigret når noen prøvde å sjekke meg opp i kassen, men jeg sa nei uansett. Alltid. Hvis du er en stamkunde og hun vet hvem du er, kan du kanskje gå veldig sakte frem ved å være hyggelig, småprate litt når du handler osv. og så når dere faktisk kjenner hverandre litt spørre om hun vil bli med på en kaffe eller noe. Hvis du bare spør henne ut med en gang, tror jeg sjansene dine er små.
Tropic Skrevet 30. juli 2011 #12 Skrevet 30. juli 2011 Jeg hadde ikke likt det om det ble gjort på "feil" måte. Blir veldig fort en veldig ekkel situasjon for vedkommende som blir sjekket opp da h*n er på jobb. Det jeg ville ha gjort om jeg var deg var å gi henne en lapp, på denne måten slipper hun å avvise deg på jobb og slipper muligens pinlig situasjon for henne. Om ingen er rundt dere kan du jo si "Synes du er veldig søt, så ville blitt glad om du hadde sendt meg en sms" og gitt henne lappen med nummer og navn. Dette er noe jeg kunne blitt sjarmert av, MEN ikke om du hadde spurt om mitt navn ol, eller spurt om noe annet slik at jeg måtte evnt avvise deg der og da, jeg ville aldri sagt ja PÅ jobb, men kunne nok sendt sms om du hadde gjort det på måten jeg beskrev.
Gjest -J- Skrevet 30. juli 2011 #13 Skrevet 30. juli 2011 Det jeg hadde gjort om dette var en plass jeg handlet ofte er å flørte lett noen ganger for å skape god stemning og etablere et forhold som går litt utover den vanlige dialogen: 1) Hei!; 2) Det blir 150 kr; 3) Versågod; 4) Pose?; 5) Ja, gjerne; 5) Hadet! Eksempler: "Hei! Så glad du ser ut i dag! Hva er hemmeligheten? " Om de har navneskilt på brystet, sier jeg ofte navnet deres: "Hei Lene!" Når jeg blir spurt om jeg vil ha kvitteringen bruker jeg alltid å si noe som for eksempel: "Nei, du kan få den med meg" Små kommentarer som gjør at du skiller deg litt ut og fremkaller litt latter og et smil. Med det sagt, så er det energien og viben du tar med deg som betyr noe, ikke ordene. Smil, vær åpen og flørtende. Når du har gjort dette en gang eller to, så kan du f.eks ta imot kvitteringen, spør om hun har en penn, skrive ned telefonnummeret ditt med en kort melding som: Jeg liker deg Send meg en melding om du har lyst. Å levere en lapp fremstår kun som feigt om du har sett ned i bakken og ikke turt å utveksle et eneste ord eller øyekontakt. Å sjekke opp en som jobber i kassen er kanskje det vanskeligste. Å flørte og bli kjent med jenter i klesbutikker er MYE lettere. Lykke til
Gjest Katee Skrevet 30. juli 2011 #14 Skrevet 30. juli 2011 Det jeg hadde gjort om dette var en plass jeg handlet ofte er å flørte lett noen ganger for å skape god stemning og etablere et forhold som går litt utover den vanlige dialogen: 1) Hei!; 2) Det blir 150 kr; 3) Versågod; 4) Pose?; 5) Ja, gjerne; 5) Hadet! Eksempler: "Hei! Så glad du ser ut i dag! Hva er hemmeligheten? " Om de har navneskilt på brystet, sier jeg ofte navnet deres: "Hei Lene!" Når jeg blir spurt om jeg vil ha kvitteringen bruker jeg alltid å si noe som for eksempel: "Nei, du kan få den med meg" Små kommentarer som gjør at du skiller deg litt ut og fremkaller litt latter og et smil. Med det sagt, så er det energien og viben du tar med deg som betyr noe, ikke ordene. Smil, vær åpen og flørtende. Når du har gjort dette en gang eller to, så kan du f.eks ta imot kvitteringen, spør om hun har en penn, skrive ned telefonnummeret ditt med en kort melding som: Jeg liker deg Send meg en melding om du har lyst. Å levere en lapp fremstår kun som feigt om du har sett ned i bakken og ikke turt å utveksle et eneste ord eller øyekontakt. Å sjekke opp en som jobber i kassen er kanskje det vanskeligste. Å flørte og bli kjent med jenter i klesbutikker er MYE lettere. Lykke til Siden dette er kg, så må jeg først bare poengtere at dette er mine egne meninger og andre som jobber i butikk kan mene noe HELT FORSKJELLIG fra det jeg skriver her. Jeg syns det er rart når folk jeg aldri har møtt før begynner og bruke fornavnet mitt og snakker til meg som om vi var gamle bekjente. Men det kan være meg det er noe feil med. Jeg får som oftest veldig noia da, fordi jeg går utifra at det ER en gammel bekjent som jeg bare ikke klarer plassere. Den replikken med kvitteringen har nok mange hørt utrolig mange ganger før. Det er morsomt den 1. gangen. Etterpå blir det kleint. Jeg klistrer på meg et smil og ler litt brydd. Forøvrig vil jeg si at -J- kommer med mange fine tips Lapp er en veldig fin idé, men jeg syns absolutt du burde snakke litt med henne i stedet for å bare gi fra deg lappen og så rømme butikken. Lykke til 2
Gjest Miia Skrevet 31. juli 2011 #15 Skrevet 31. juli 2011 Jeg har blitt sjekket opp i kassen noen ganger, og det var egentlig bare ubehagelig og kleint.. Hadde satt mer pris på å få en lapp med et tlfnr på, så kunne jeg eventuelt tatt kontakt hvis jeg ville det. 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2011 #16 Skrevet 2. august 2011 God fremgangsmåte det -J- beskriver. Gi henne muligheten til å ringe deg. Da har hun selv valget og slipper å havne i en klein situasjon.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2011 #17 Skrevet 4. august 2011 I den butikken jeg jobba i før var det en kjekk fyr, med hærlig humor og et fantastisk smil som handla. Og vi små prata alltid litt, men han respekterte at jeg var på jobb og oppholdt meg ikke noe særlig. Gikk videre ganske kjapt hvis jeg så opptatt ut. Problemet var at jeg hadde samboer da og dette hadde kommet fram i en av samtalene våre... Så da det ble slutt håpte jeg egentlig at han hadde glemt at jeg hadde samboer og at han skulle spørre meg ut. Ville ikke spørre selv siden jeg tross alt var på jobb og sjansen for å møte han utenfor var liten. Nå har jeg flytta og kommer nok ikke til å se han igjen. Fikk lurt inn i en samtale hvor jeg skulle flytte og hvor jeg skulle jobbe videre, men tviler sterkt på at jeg ser han igjen! Hadde han gitt meg tlfnr sitt på en lapp, eller spurt om jeg ville tatt en kaffe en dag så hadde jeg garantert gjort noe med det. Blei spurt ut på date av en annen fyr som ikke handla så ofte også. Først gangen sa han "du mista denne" og ga meg en lapp. Der sto det et tlfnr og jeg viste jeg ikke hadde mista en sånn lapp. Jeg gjorde ingenting med det da jeg bare syns det var merkelig og jeg hadde aldri sett han før. Andre gangen spurte han om jeg ville finne på noe en dag og da sa jeg "takk for at du spør, men jeg har samboer". Var en forferdelig situasjon, for man er i en posisjon hvor man skal være høflig og hyggelig, samtidig som man ikke kan stikke av heller. Dette var som sagt en fyr jeg ikke hadde lagt spesielt merke til og aldri prata med. Rådet blir å prate litt med hun først, flørte litt forsiktig.. Så gi hun nummeret ditt på en lapp, med en koselig tekst. Det er sikreste, for det er grusomt å avvise noen når man er på jobb! Da har hun også valget om hun vil sende deg en melding eller ikke. Skulle du ikke høre noe fra hun så lat som ingenting neste gang du handler;) ikke unngå hun, men legg det litt på is. 1
Gjest Katten. Skrevet 4. august 2011 #18 Skrevet 4. august 2011 Som nevnt tidligere er det viktig å skille seg ut fra mengden. Begynn i det små: Hold øyekontakten med henne, si hei og smil. Vær høflig, svar enkelt og varmt på spørsmål. Alltid si hadet når du drar. Når du har gjort dette en del ganger (minimum tre), så kan du føle på stemningen. Hvordan er øyekontakten hennes? Smilet? Tonefallet osv? Neste steg er smalltalk. Bare et par kjappe setninger slik at du ikke forstyrrer for mye. Se an situasjonen, er det mye kø: gjør minimalt ut av deg. Er det lite kø: gjør litt mer ut av deg. Poenget med smalltalken er at det skal være om noe som har med deg personlig å gjøre. Når du deler noe av deg personlig, skaper du en kraftigere relasjon til et menneske. Skal ikke være dine dypeste tanker osv, men bare noe som har med deg å gjøre. Og morsomt! Veldig viktig. Poenget er å skape veldig mye positive følelser i jenta, slik at hun alltid føler seg bedre når hun ser deg og prater med deg. Husk at det er en jævlig kjedelig jobb. Neste lørdag du skal ut, handle øl hos henne. Har du bygd nok gode følelser hos henne, vil hun spørre noe a la "Ut i kveld?" Svar henne med noe borti "Yes :D enn du, da?" Svarer hun ja, spør henne hvor hun har planlagt å dra ut. Får du navnet på utestedet, så sier du "Da møtes vi kanskje " - er hun usikker på hvor hun skal ut så sier du "Vi skal på xxxx, hadde vært kult å møte deg der " Skal hun ikke ut, kan du lage skikkelig sadface " Awww, hadde sikkert vært kult å møte deg ute. Jaja, jeg tar en ekstra shot for deg! :D" Når du møter henne ute, vil alle de positive følelsene du har skapt i henne, boble opp. Play it cool, og du har det i boks. ----------------------------- Dette er en langsom prosess, men jeg liker den best når det kommer til de som er ansatt for å være hyggelig. 1
Nessy Skrevet 5. august 2011 Forfatter #19 Skrevet 5. august 2011 Setter stor pris på alle tipsene! Men har funnet og forelsket meg dypt i ei annen jente jeg har truffet på nett, første gang i mitt liv at jeg faktisk er forelska
Gjest padawan Skrevet 5. august 2011 #20 Skrevet 5. august 2011 Når du har gjort dette en gang eller to, så kan du f.eks ta imot kvitteringen, spør om hun har en penn, skrive ned telefonnummeret ditt med en kort melding som: Jeg liker deg Send meg en melding om du har lyst. den var ny. kanskje prøves etterhvert også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå