Gå til innhold

Hun har "overtatt" bryllupet vårt..

Gjest Oppgitt

Anbefalte innlegg

Gjest Oppgitt

Jeg og min forlovede skulle gifte oss i juli, men pga økonomi så har vi måttet avlyse kirke og lokale og utsette bryllupet.

Egentlig ikke noe problem dette, for oss har det ingenting å si hvilken dato og hvilket år vi gifter oss.

Men så kommer det tragikomiske...

Min søster og (nå) samboer har plutselig funnet ut at de skal gifte seg, så hun ringte likeså godt til kirka og fikk timen vår, hun booket lokalet jeg nettopp hadde avbestilt og hun gikk i butikken og fikk de til å bestille kjolen jeg hadde sett meg ut i hennes størrelse :sjenert:

Greit nok at vi hadde avbestilt, men er ikke dette litt smålig??

Tror jeg satt med haka på knærne når hun fortalte at de skulle gifte seg og at hun hadde bestilt kirke, lokale og kjole :filer:

Og det som slår alt, de har jo ikke råd til ett bryllup, så våre foreldre skal betale halvparten... Ekstremt kjekt å få vite det ETTER at vi har avbestilt alt fordi vi ikke følte vi hadde råd.. (de visste vi kom til å utsette det pga økonomi)

Hadde vi fått vite det i planlegginga hadde vi ikke hatt problemer med å gjennomføre bryllupet.

Ja, og jeg innrømmer - litt bittert at min lillesøster på 20 som har vært sammen med typen i snart 1 år blir gift før meg som har vært sammen med min forlovede i 10 år...

Menmen,jeg får nå vertfall en smak på hvordan vårt eget kunne vært, for menyen består jo av det samme som vi hadde vagt ut, og siden hun har vært inkludert i planlegginga vår, så har hun gode forslag til bordkord, bordekning, oppsatser o.l - herlig :trist::tristbla::skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvaa? :nei:

Er det mulig? Tror kanskje lillesøster har vært misunnelig og skal plutselig ta gleden fra deg. Det virker slik når hun tar alt du skulle hatt og bestiller samme sted og kjole. Tror ikke det ekteskapet varer for å si det slik... Høres ut som et hastebryllup, før du gjør det.

Sjønner heller ikke hvorfor dine foreldre plutselig kaster rundt seg med penger for din søster, men ikke for deg? Tenker de at du er voksen og moden nok til å ha spart deg opp penger til bryllupet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill en reise til syden f.eks. og si at den bestilte dere samme dag som dere avgjorde at dere utsetter deres bryllup, men du visste ikke hvordan du skulle si det. Det beste er at du ikke trenger si det før like før bryllupet.

Om dere drar på telttur har de ingenting med så lenge de tror dere er opptatt den dagen.

Hvis dette er sant, ville jeg ikke gått i bryllupet. Ikke fordi de gifter seg før dere men fordi hun har overtatt ditt bryllup. Jeg hadde sagt at gave har du fått lillesøster, jeg planla hele bryllupet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig??? :sjokkert:

Helt enig med tidligere gjest her! Ikke dra i bryllupet!

Fy faen så frekk søsteren din er ! :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo selv frivillig avbestilt alt sammen og da er det naturlig at det går til noen andre. Vær heller glad på din søsters vegne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg satt og tenkte på, kan jo hende de har spurt foreldrene dine om økonomisk drahjelp og at kanskje dere også hadde fått det om dere hadde spurt?

Jeg syns forøvrig det er helt uholdbart av dine foreldre å tilby seg din søster å betale uten at dere først fikk muligheten. Jeg hadde tatt en prat med dem om hvorfor de gjorde som de gjorde og hadde ikke funnet meg i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo selv frivillig avbestilt alt sammen og da er det naturlig at det går til noen andre. Vær heller glad på din søsters vegne.

Frivillig og frivillig, vi hadde ikke råd - men får vite etterpå at mine foreldre betaler halve bryllupet til min søster, og vi skulle jo selvfølgelig få det samme.....

Hadde de gitt beskjed til oss om det hadde vi sluppet å avbestille ;)

Selvom jeg synes hun er utrolig frekk, så blir det så patetisk at jeg småflirer når jeg tenker på det... Vi slapp hvertfall avbestillingsgebyr siden det ble overtatt av andre :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt problemet, siden dere nå har råd likevel så er det jo bare for søsteren din å avbestille igjen..

Håhåhåh :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge hun ikke har tatt over brudgommen din også må man vel bare le av det hele... :fnise:

Men iom at hun er så ung og har ett så lite etablert forhold kan du jo alltid håpe at det ryker før juli, og så tilby deg å overta alt igjen, så hun ikke går i tap. :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frivillig og frivillig, vi hadde ikke råd - men får vite etterpå at mine foreldre betaler halve bryllupet til min søster, og vi skulle jo selvfølgelig få det samme.....

Hadde de gitt beskjed til oss om det hadde vi sluppet å avbestille ;)

Selvom jeg synes hun er utrolig frekk, så blir det så patetisk at jeg småflirer når jeg tenker på det... Vi slapp hvertfall avbestillingsgebyr siden det ble overtatt av andre :filer:

Til pass for dere, da - man kan jo på ingen måte planlegge et bryllup ut fra et budsjett man IKKE kan makte å holde!

Litt selvinnsikt har aldri vært feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men så si ifra da jente!! (peker med pekefingeren)

Folk kommer alltid til å "kjøre over" om ingen står opp og sier klart i fra at man reagerer sterkt på det.

Ta deg en prat med søstra di, og selvom hennes bryllup likevel vil stå, så kanskje dere får renset luften litt dere i mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge dere utsatte og avbestilte, var det da vitterlig fritt frem for din søster og forlovede. Nå er det for sent for dere å ombestemme dere ang. denne datoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Sniken_*
Så lenge dere utsatte og avbestilte, var det da vitterlig fritt frem for din søster og forlovede. Nå er det for sent for dere å ombestemme dere ang. denne datoen.

Og du synes ikke det var dårlig gjort i det hele tatt at søsteren også bestilte den samme brudekjolen?! :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har ts erfart.

Hva ville du gjort hvis du var ts?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Pia_*
Jeg og min forlovede skulle gifte oss i juli, men pga økonomi så har vi måttet avlyse kirke og lokale og utsette bryllupet.

Egentlig ikke noe problem dette, for oss har det ingenting å si hvilken dato og hvilket år vi gifter oss.

Men så kommer det tragikomiske...

Min søster og (nå) samboer har plutselig funnet ut at de skal gifte seg, så hun ringte likeså godt til kirka og fikk timen vår, hun booket lokalet jeg nettopp hadde avbestilt og hun gikk i butikken og fikk de til å bestille kjolen jeg hadde sett meg ut i hennes størrelse :sjenert:

Greit nok at vi hadde avbestilt, men er ikke dette litt smålig??

Tror jeg satt med haka på knærne når hun fortalte at de skulle gifte seg og at hun hadde bestilt kirke, lokale og kjole :filer:

Og det som slår alt, de har jo ikke råd til ett bryllup, så våre foreldre skal betale halvparten... Ekstremt kjekt å få vite det ETTER at vi har avbestilt alt fordi vi ikke følte vi hadde råd.. (de visste vi kom til å utsette det pga økonomi)

Hadde vi fått vite det i planlegginga hadde vi ikke hatt problemer med å gjennomføre bryllupet.

Ja, og jeg innrømmer - litt bittert at min lillesøster på 20 som har vært sammen med typen i snart 1 år blir gift før meg som har vært sammen med min forlovede i 10 år...

Menmen,jeg får nå vertfall en smak på hvordan vårt eget kunne vært, for menyen består jo av det samme som vi hadde vagt ut, og siden hun har vært inkludert i planlegginga vår, så har hun gode forslag til bordkord, bordekning, oppsatser o.l - herlig :trist::tristbla::skratte:

Herregud, snakk om å lage sak av noe som ikke er det.

1.Snakk med søsteren din

Om du ikke når frem, eller ikke våger og fortsatt vil gjøre noe

2.Lag ditt bryllup, og legg det til helgen før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_..._*

Glad jeg ikke er familie med folk som har slike meninger som deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til pass for dere, da - man kan jo på ingen måte planlegge et bryllup ut fra et budsjett man IKKE kan makte å holde!

Litt selvinnsikt har aldri vært feil...

Kjære deg, vi hadde jo ett budsjett, men flere ting dukket opp som tok mesteparten av bufferkontoen vår, og vi valgte da å avbestille for å utsette bryllupet slik at vi ikke dreper den økonomiske fremtiden pga ett bryllup .. Hvor mangler selvinnsikten her??

Selvom vi nå har funnet ut at vi får litt penger, slik at vi kunne fått råd til bryllupet likevel, så krever vi jo ikke datoen tilbake, har vi utsatt, så har vi utsatt.

Såklart det er åpent for alle å bestille, det er jeg jo fullt klar over, men jeg synes det er smålig fra hennes side.

(og min søster er ikke forlovet, de trenger jo ikke det når det er så kort tid til de skal gifte seg - de hadde ingen gifteplaner før vi avbestilte ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...