Gå til innhold

Blir ikke brun

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet

Prøver å ta sol i 12 med påsmurt "Chicks on Speed" krem fordi det visstnok skal bli bedre brunfarge av det. I tilegg så tar jeg betakaroten tabletter, likevel så blir jeg ikke brun. Noen som vet hva jeg burde gjøre?

Takk...

Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet
Prøver å ta sol i 12 med påsmurt "Chicks on Speed" krem fordi det visstnok skal bli bedre brunfarge av det. I tilegg så tar jeg betakaroten tabletter, likevel så blir jeg ikke brun. Noen som vet hva jeg burde gjøre?

Takk...

Hva mener du med "sol i 12"? Hvor lenge har du holdt på med dette?

Skrevet

Hva med å godta at du ikke er den typen som blir brun og være som du er?

Jeg får munnsår etter noen ganger i solarium, og lar det derfor være. Er ute i sola på sommeren isteden :)

Skrevet

Men 12 minutter...Og nei å godta det går ikke ann:), skal klare det.Noen tips?

Skrevet

Flytt til syden, eller eventuelt flytt inn der du pleier å grille deg i solariumet.

Gjest ~♥ƒαѕн&#9
Skrevet (endret)

12min er ikke særlig lenge. men lenge nok til å gjør skader på huden, derfor vis du ikke blir brun av det syns jeg du skal droppe å ta sol. hva med spraytan? jeg bruker det. man må bare lære seg hvordan man gjør det riktig. med den spraytanen jeg bruker kan man regulere fargen alt fra en lysebrun glød til veldig brun. fargen blir heldigvis brun og ikke oransje. ellers syns jeg du bare skal tåle at du ikke blir brun.

ellers går det ann å bruke melanotan som visst nok alle blir brune av, så brune de vil som kan reguleres gjennom mengden. men jeg anbefaler ikke dette fordi forskerne har ikke funnet ut nok om det og det er ulovlig av den grunn. hvilke som helst bivirkninger kan komme når som helst.. men veldig mange bruker dette og er kjempe fornøyde mens andre har opplevd kvalme, blå lepper og masse annet.

syns egentlig du bare skal tåle å være bleik, vis spraytan ikke er et alternativ for deg. ellers er syden turer eller kanskje flytte dit alltids en mulighet;-)

lykke til:-)

Edit: btw vis du er villig til å betale mye for å blir brun, kan du bli spraya en gang i uka hos skjønnhetsalonger osv. det blir helt feilfritt og uten skjolder. ser helt ekte ut. så viss du er villig til å betale mye for brunfarge er det er godt alternativ, 1 gang i uken dit er du alltid brun.

Endret av ~♥ƒαѕнισηвαвє♥~
Skrevet

12 minutter er altfor lite.

Jeg blir også veldig sakte brun. Begynner med 20 minutter, og så tar jeg annenhver dag. Det tar ca 2 uker før jeg merker betydelig forskjell. Når jeg da har fått grunnfargen går det ganske fort :)

Så lenge du ikke blir solbrent trenger du ikke ta så lite som du tar.

Men om du fortsatt vil begynne med 12 minutter kan du gjøre det, men du må øke minuttene for hver gang.

Gjest Gjest_christinabertah_*
Skrevet

12 min er så absolutt ikke for lite. Jeg begynte å ta sol for en måned siden, med 12 min i uka (en av gangene kun 8 min). Altså har jeg solt meg fire ganger, og jeg ser allerede stor forskjell! Nå har jeg brukt litt av de kremene man får kjøpt på solariumet for å få bedre resultat, som funka bra, men som sagt: jeg lå ikke lenger enn 12 min.

Og jeg er en jente som sjeldent (og i så fall veldig sakte!) blir brun om sommeren!!!

Kjæresten min elsker også å sole seg, og han har snakket med hudlege om dette med soling, og fått anbefalt nettopp 12 minutter i uka.

Og det er nok!

Men på en annen side... mitt formål med solarium er jo "bare" å få en lett og frisk glød. Ikke se ut som en sviske dyppet i brunmaling. ;)

Skrevet
12 min er så absolutt ikke for lite. Jeg begynte å ta sol for en måned siden, med 12 min i uka (en av gangene kun 8 min). Altså har jeg solt meg fire ganger, og jeg ser allerede stor forskjell! Nå har jeg brukt litt av de kremene man får kjøpt på solariumet for å få bedre resultat, som funka bra, men som sagt: jeg lå ikke lenger enn 12 min.

Og jeg er en jente som sjeldent (og i så fall veldig sakte!) blir brun om sommeren!!!

Kjæresten min elsker også å sole seg, og han har snakket med hudlege om dette med soling, og fått anbefalt nettopp 12 minutter i uka.

Og det er nok!

Men på en annen side... mitt formål med solarium er jo "bare" å få en lett og frisk glød. Ikke se ut som en sviske dyppet i brunmaling. ;)

Hadde jeg tatt 12 minutter i uka hadde det vært fullstendig bortkastede penger i hvert fall. Det tar jo ikke mer enn ei uke før fargen begynner å forsvinne (på meg i hvert fall) og 12 minutter i solarium gir liiiiten forskjell.

Poenget med å begynne veldig forsiktig er å ikke bli solbrent. Det står også på brun og blids bruksanvisning at man skal øke minuttene per gang, og når man har oppnådd ønsket resultat kan man ta sol 2 ganger i uken for å opprettholde fargen.

Gjest ~♥ƒαѕн&#9
Skrevet

syns solarium bare er noe tull jeg. jeg har ikke lyst til å se ut som jeg er 35 når jeg er 25. derfor bør man egentlig ikke bruke mer en 12 min i uka! ellers blir man så stygg nåre man blir eldre! syns folk skal bruke ekte sola på ferie og sommer, og heller fake brunfargen på vintern. man får skikkelig rosin hud av å ta mye sol.

Gjest Trådstarter:D
Skrevet

Er akkurat det jeg tenker på og, har lite lyst til å få masse rynker om noen år. Er 20 og har allerde fått noen..

Skrevet

å være solariumsbrun en gang i året er ikke så mye verre enn å reise til syden en gang i året, noe jeg nesten ville trodd er verre ettersom man som regel er solbrent de første dagene i syden og supergriller seg resten av ferien. tar man solarium riktig slipper man å bli solbrent i det hele tatt. Det er jo solbrentheten som er farligst når det kommer til soling.

Men så klart er selvbruning det beste for huden.

Det jeg vil fram til er bare at om man skal bruke tid og penger på solarium kan man liksågodt gjøre det riktig og effektivt - uten å bli brent.

Gjest ~♥ƒαѕн&#9
Skrevet
å være solariumsbrun en gang i året er ikke så mye verre enn å reise til syden en gang i året, noe jeg nesten ville trodd er verre ettersom man som regel er solbrent de første dagene i syden og supergriller seg resten av ferien. tar man solarium riktig slipper man å bli solbrent i det hele tatt. Det er jo solbrentheten som er farligst når det kommer til soling.

Men så klart er selvbruning det beste for huden.

Det jeg vil fram til er bare at om man skal bruke tid og penger på solarium kan man liksågodt gjøre det riktig og effektivt - uten å bli brent.

man skal bruke solkrem med høy faktor i begynnelsen og sole seg gradvis da blir man ikke solbrent. men mer enn 12 min i uka på solarium blir dessverre ikke noe fint etter hvert. jeg er den lyse hudtypen selv og jeg må ha mer enn 12 min i uka for å bli brun av solarium, derfor velger jeg heller selvbruning for jeg har virklig ikke lyst til å se ut som jeg er 10-15 år eldre enn det jeg egentlig er, resten av livet. solarium er bare bra for de som er heldige og er født med masse pigmenter i kroppen og kan bli kjempe brun av 12 min i uka.

foresten en jeg kjenner , hun er bare 15 og etter solarium annehver dag i et år har hun fått rynker på kinnene og fått stygg hud allerede, det sier litt om hvor mye solarium ødlegger huden. ekte solen er sefølglig ikke noe man bør ligge ute å steke seg i 24/7, men jeg tenker bare for folk som tar mye solarium året rundt kommer til kommer til å angre. det kan jeg garantere deg. det er virklig ikke pent å ha rosinhud, skrukkete, rynkete og IKKE pen, og det verste er at man ser så goddt at det skyldes sol. så det er bedre å fake brunfargen.

trådstarter - jeg råder deg til å dra til salong å bli spraya brun der. det ser HELT ekte ut og ser ikke spraya ut. viss du da er villig til å betale en del for det.

Skrevet (endret)
man skal bruke solkrem med høy faktor i begynnelsen og sole seg gradvis da blir man ikke solbrent.

solkrem? i solarium? eller tenker du på i den ekte sola?

Jeg har tatt sol i 9 år (av og på, så klart, bortsett fra når jeg var 13-14 år og sykelig avhengig av solarium) og merker ingenting negativt med huden. Til gjengjeld soler jeg meg lite om sommeren, og har aldri vært i syden. Så jeg er faktisk sjeldnere brun enn de fleste andre.

Endret av Haris Pilton
Gjest Trådstarter igjen
Skrevet

Men det er faktiskt forskjell på strålene fra solarium og de fra naturlig sol. Strålene fra solarium er mye mer intensive og derfor mer skadelige med tanke på kreft og fremtidige rynker...Hvor mye koster selvbruning da? Aldri hørt om noen hetero gutter (med unntak av Holmekollen da :gjeiper: ) som har gjort det før...Hvor mye koster det forresten?

Skrevet
Men det er faktiskt forskjell på strålene fra solarium og de fra naturlig sol. Strålene fra solarium er mye mer intensive og derfor mer skadelige med tanke på kreft og fremtidige rynker...Hvor mye koster selvbruning da? Aldri hørt om noen hetero gutter (med unntak av Holmekollen da :gjeiper: ) som har gjort det før...Hvor mye koster det forresten?

Til gjengjeld ligger man også og soler seg lenger i den naturlige solen ;) man soler seg og bader jo omtrent hele dager i den naturlige sola, i motsetning til 20 minutter i solarium.

Skrevet

Jeg vil ikke anbefale selvbruning til en mann. Dersom du f.eks. trener vil mye av fargen kunne forsvinne når du svetter,og i dusjen etterpå. Det blir skjoldete og jævlig, for å si det rett ut. Det farger av på håndklær, sengetøy og klær. Er rett og slett noe dritt å bruke over lengre tid. Det er heller ingen som vet hvor ufarlig selvbruning er for huden i lengden, kan godt hende det i likhet med mye soling fremskynder aldringsprosessen eller har andre negative effekter i det lange løp.

Selvbruning passer fint om man ønsker å være brun for en helg. Å bruke det uke etter uke er derimot ganske upraktisk. Så sant hudtypen din tåler det ville jeg heller tatt solarium 2-3 ganger i uka, ca 20 minutter hver gang slik andre her har foreslått.

Gjest ~♥ƒαѕн&#9
Skrevet (endret)
Jeg vil ikke anbefale selvbruning til en mann. Dersom du f.eks. trener vil mye av fargen kunne forsvinne når du svetter,og i dusjen etterpå. Det blir skjoldete og jævlig, for å si det rett ut. Det farger av på håndklær, sengetøy og klær. Er rett og slett noe dritt å bruke over lengre tid. Det er heller ingen som vet hvor ufarlig selvbruning er for huden i lengden, kan godt hende det i likhet med mye soling fremskynder aldringsprosessen eller har andre negative effekter i det lange løp.

Selvbruning passer fint om man ønsker å være brun for en helg. Å bruke det uke etter uke er derimot ganske upraktisk. Så sant hudtypen din tåler det ville jeg heller tatt solarium 2-3 ganger i uka, ca 20 minutter hver gang slik andre her har foreslått.

nei ikke snakk om du noe ikke vet okei :D??

SPRAY FRA SALONG gir ikke skjolder ser ikke fake ut, ser bare ekte ut. når du sprayer deg med sprayboks hjemme, da er det noe annet, da kan det fort bli skjolder, noe som spesielt ikke kler en gutt. Å spraye seg brun skader sefølglig ikke aldrings prossesen, du må ta litt researh. men selv jeg som sprayer meg hjemme oppnår fine resultater og når det har tørka sitter deg helt fast som din egen brunfarge så det tullet du snakker om at man kan svette det av er ikke sant.. blir irritert jeg, når folk snakker om ting de ikke vet noenting om :)

LÆR DEG FORSKJELLEN PÅ SPRAYTAN OG SELVBRUNINGSKREM.

Alså ja jeg tror at de guttene som velger å spraye seg i salong en gang i uka ofte er bodybuildere eller gutter som er opptatt av utseendet, behøver sefølgelig ikke å bety homo, men siden ingen ser på deg at det er sprayet så er det ikke noe problem da kan det like gjerne vært solarium.

jeg hadde ikke giddet å bruke penger på å spraye meg brun en gang i uka der, men mange gjør det vis de virklig ønsker å bli orgentlig brun..

en del bodybuildere og glamormodeller som gjør det så vidt jeg vet.

tror det koster 400 kr i uka

les mer om priser osv på nettet . søk spray tan (stedet du bor) og google

Endret av ~♥ƒαѕнισηвαвє♥~
Gjest ~♥ƒαѕн&#9
Skrevet
Til gjengjeld ligger man også og soler seg lenger i den naturlige solen ;) man soler seg og bader jo omtrent hele dager i den naturlige sola, i motsetning til 20 minutter i solarium.

ja du har et poeng bortsett fra at som trådstarter sa over deg at det er forskjell på strålene som kommer fra solarium.:-P

Gjest ~♥ƒαѕн&#9
Skrevet
solkrem? i solarium? eller tenker du på i den ekte sola?

Jeg har tatt sol i 9 år (av og på, så klart, bortsett fra når jeg var 13-14 år og sykelig avhengig av solarium) og merker ingenting negativt med huden. Til gjengjeld soler jeg meg lite om sommeren, og har aldri vært i syden. Så jeg er faktisk sjeldnere brun enn de fleste andre.

tenkte ekte sola;) men tror dessverre du kommer til å se huden din endre seg snart , jeg kan love deg at å ta solarium når du er ung kommer til å synes når du blir eldre! råder deg til å slutte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...