Gå til innhold

hvor mye bruker du/dere på mat i mnd? og hvor handler dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. jeg prøver å tenke litt på matbudsjettet til meg og min samboer. jeg vet ikke hvor mye vi bruker i måneden på mat. kanskje tusen kroner uken, totalt 4000 kr (hvis ikke mer), og handler på kiwi. vet ikke om det er den beste butikken å handle på, men bruker en del first price produkter.

vil gjerne sammenligne med andre her...

så jeg lurer egentlig litt på hvor mye dere i hustander bruker på mat i måneden? og hvor mange dere er, og hvor handler dere maten? litt morro å se om det blir en rød tråd her, og hvor mye/lite andre klarer seg på.

Videoannonse
Annonse
Gjest Infralove
Skrevet

500kr, maks 600kr i månaden. Eg er ein person. Kjøper stort og billig. Deler opp og fryser. Handlar på kiwi for det meste.

Skrevet

Vi er en voksen og tre ungdommer. Vi bruker 7000 - 8000 på mat/husholdningsartikler i måneden. Handler mest på Kiwi, noen ganger på Rema 1000, Rimi eller Meny.

Skrevet

Vi er to voksene. Vi bruker nok litt mye på mat, ca 8000 i måneden. Er veldig glad i å handle i de litt bedre butikkene, og få ferskvarer og spennende produkter.

Skrevet

Har faktisk aldri regnet på hvor mye vi bruker på mat pr mnd.

Med kjärstens inntekt så handler jeg ofte på Meny, da det ligger närmest og har best utvalg av ferskvarer.

Så jeg vil tippe at vi bruker 4000kr pr mnd på mat (to voksne)

Gjest Snart 42
Skrevet

Jeg fører regnskap og i snitt hittil i år har vi brukt ca. 7 200,- månedlig på mat (eller; alt man kjøper i dagligvareforretninger). "Vi" er meg + to gutter på 18 og 20.

Handler stort sett på Meny, noen ganger på Rimi.

Gjest -Maggie-
Skrevet (endret)

Vi bruker vel cirka 6000, tror jeg. Kjøper mye kjøtt, blant annet.

Edit: vi er to voksne.

Endret av -Maggie-
Gjest Fjøsnisse42
Skrevet

Handler det meste i Sverige, bare brød, melk og småtterier i Norge. Sparer mye på det.

Skrevet (endret)

Vi er seks sultne (to voksne, fire barn fra seks til 17 år), og bruker ca 9000 på mat i måneden. Vi handler på mega. Jeg synes det er viktig å kjøpe skikkelig mat, gode, og gjerne økologiske råvarer.

Presisering: Vi handler for ca 9000 i måneden på Mega. Da er selvfølgelig noen andre ting enn mat inkludert.

Endret av *Mim*
Skrevet

Samboeren min og jeg bruker ca. 2500 kroner på mat hver måned. Dette inkluderer restaurantbesøk etc.

Begge er studenter, så vi er veldig opptatt av pris når vi er ute og handler dagligvarer. Det går for det meste i Rema 1000, Kiwi og Bunnpris (Landlord og First Price-produkter), men gjerne også Rimi når de har gode partivaretilbud.

Skrevet (endret)

To voksne - rundt 3000 i måneden. Egentlig 700 i uken, men vi tar en harry-tur til sverige hver 3-4-5 måned og fyller opp fryseren en del da, så den summen kan deles på flere måneder i tillegg til ukentlige 700.

Vi handler på Coop Mega som oftest, det er nærmest. Kjøper også en del tilbudsprodukter og er prisbevisste men ikke direkte gjerrige. Vi spiser ganske bra vi, synes jeg i hvert fall. Lager alt mat fra bunnen, spiser varm middag de fleste dagene, spiser sunt, men har også en del fristelser av og til.

Har ikke måttet å kutte noe helt ennå, selv om jeg kan si at jeg starter å merke at prisene har gått opp i det siste og vurderer å gå opp til 800. Er lit gla i mat.

PS - det inkluderer også andre ting man kjøper i dagligvarekjeder - rengjøring, dusjgel, tannkrem, osv, men ikke restaurantbesøk og spising ute.

Endret av mrs_bond
Gjest Pupsilure
Skrevet

Vi fører budsjett, og bruker gjennomsnittlig 3000 i mnd. Vi er to voksne. Regner da med alt som kjøpes i matbutikk. Handler på kiwi, og kjøper mye first price. :)

Skrevet

Vi er to voksne som bruker ca 5000 kroner måneden på mat (ikke inkludert restaurant/café-besøk). Da handler vi mest på Ica Maxi, evt Obs eller Ultra.

Gjest mamma09
Skrevet

vi er 2 voksne og bruker ca 4000 i mnd og vi handler på rema 1000.

får en liten en i januar så da går det vel opp med en 2000kr kan jeg tenke meg :)

Skrevet

2 voksne og ett barn - handler på Kiwi for 4000 pr mnd.

Skrevet

Det går nok rundt 7000 i mnd, selv om vi kan klare mindre om vi er bevist. Men dette er ikke bare mat, men husholdningsartikler i tillegg. TOalettpapir, bleier, såpe osv...

Vi er to vokse og ett barn på 3.

Skrevet

To voksne - mellom 5000 og 9000 pr måned, inkludert eventuelle byturer og restaurantbesøk.

Skrevet

To voksne. 2000kr. Handler på Rema 1000. Synes ikke vi lever på spesielt lite mat. Synes vi alltid har masse mat i kjøleskapet og spiser sjeldent hel/halv fabrikata. Er veldig prisbevisst og skriver alltid handleliste før vi handler som følges slavisk. Ganske ofte får vi råd til å bestille en Pizza også for disse pengene. Nå skal nok nevnes at jeg selv er veldig småspist, men sambo spiser da ganske normale mengder vil jeg tro. Kjøper også inn ting når de er på tilbud i forskjellige butikker og fryser ned. Prøver å bli flinkere på å kjøpe frukt da, men grønnsaker handler vi en del av.

Selvfølgelig kunne vi nok brukt mye mere penger på mat men synes ikke det er veldig nødvendig når vi spiser oss mette og koser oss med den maten vi har.

Skrevet

To voksne. 2000kr. Handler på Rema 1000. Synes ikke vi lever på spesielt lite mat. Synes vi alltid har masse mat i kjøleskapet og spiser sjeldent hel/halv fabrikata. Er veldig prisbevisst og skriver alltid handleliste før vi handler som følges slavisk. Ganske ofte får vi råd til å bestille en Pizza også for disse pengene. Nå skal nok nevnes at jeg selv er veldig småspist, men sambo spiser da ganske normale mengder vil jeg tro. Kjøper også inn ting når de er på tilbud i forskjellige butikker og fryser ned. Prøver å bli flinkere på å kjøpe frukt da, men grønnsaker handler vi en del av.

Selvfølgelig kunne vi nok brukt mye mere penger på mat men synes ikke det er veldig nødvendig når vi spiser oss mette og koser oss med den maten vi har.

Skrevet (endret)

To voksne, bruker vel ca 4000 i mnd på mat, inkl evt fastfood og husholdningsartikler. Har storhandel 2 ganger i mnd på Ica Maxi/Ultra, og handler inn litt ekstra melk, brød, grønnsaker og frukt når det er nødvendig på Kiwi eller Prix.

Endret av Sunshine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...