Gjest undrende brud Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 Jeg gifter meg i august. Temaet er lyerosa. Alt fra invitasjoner, brudepikekjole, bordpynt og takkekort skal være i den nyansen. Jeg har funnet en bukett i blomsterbutikken. Den koster 1500. Da er det bare lyserosa roser, og noen hvite. Litt perlepynt. I tillegg skal vi ha 5 små til forlover, mann osv. Det koster 2000 tilsammen. Bukketten er jeg redd blir litt stor og rund. At det kanskje ikke er så bra. Burde kanskej htt en litt lengre bukett, siden jeg er så kort selv? Har dette noe å si? I tillegg synes jeg det er altfor altfor dyrt. Jeg har lyst på å lage bukketen selv. er det mulig å f eks kjøpe flotte roser dagen før, feste på silkebånd rundt stilkene, og bruke denne som brudebukett? Ha laget alt til bryllupet selv og synes det er litt morro også. I tillegg at vi ikke har så god råd. Noen som har noen tips?
Bokalven Skrevet 28. mai 2008 #2 Skrevet 28. mai 2008 er det mulig å f eks kjøpe flotte roser dagen før, feste på silkebånd rundt stilkene, og bruke denne som brudebukett? Det synes jeg definitivt man burde kunne. Man bestemmer jo selv hva man vil ha.
Gjest ts igjen Skrevet 28. mai 2008 #3 Skrevet 28. mai 2008 Det synes jeg definitivt man burde kunne. Man bestemmer jo selv hva man vil ha. Takk for at du sier dette. Jeg synes det virker som om de fleste har en mening om hvordan alt mulig skal være i bryllup. Og da blir det litt sånne "regler" som man liksom "må" følge. Men vi ønsker å ha det svært personlig og gjøre en del selv. Vi vil ikke ruinere oss heller liksom. Godt å få støtte og tips.
Bokalven Skrevet 28. mai 2008 #4 Skrevet 28. mai 2008 Takk for at du sier dette. Jeg synes det virker som om de fleste har en mening om hvordan alt mulig skal være i bryllup. Og da blir det litt sånne "regler" som man liksom "må" følge. Men vi ønsker å ha det svært personlig og gjøre en del selv. Vi vil ikke ruinere oss heller liksom. Godt å få støtte og tips. Det er DERES bryllup, og DERES dag. DERE bestemmer hva dere vil gjøre ut av den og hvordan dere vil ha den. Det er sikkert mange som mener dette og hint om saker og ting, men gjør det dere vil.
Gjest ts Skrevet 28. mai 2008 #5 Skrevet 28. mai 2008 Det er DERES bryllup, og DERES dag. DERE bestemmer hva dere vil gjøre ut av den og hvordan dere vil ha den. Det er sikkert mange som mener dette og hint om saker og ting, men gjør det dere vil. Takk igjen
Gjest Gjest_snart bruker Skrevet 28. mai 2008 #6 Skrevet 28. mai 2008 Jeg synes det høres kjempekoselig ut, bare sjarmerende å ikke alt er helt butikkpreget. De beste bryllupene jeg har vært har vært de hvor man fikk en tydelig følelse av brudeparet som personer, og IKKE de bryllupene hvor alt har vært så perfekt og ferdigkjøpt at bryllupet var helt likt alle andre bryllup Kos dere!
Gjest ts igjen Skrevet 28. mai 2008 #7 Skrevet 28. mai 2008 Jeg synes det høres kjempekoselig ut, bare sjarmerende å ikke alt er helt butikkpreget. De beste bryllupene jeg har vært har vært de hvor man fikk en tydelig følelse av brudeparet som personer, og IKKE de bryllupene hvor alt har vært så perfekt og ferdigkjøpt at bryllupet var helt likt alle andre bryllup Kos dere! Det er nelig det vi tenker også. Vi sa til oss selv at gjestene kommer til å huske vårt personlige bryllupa, da vi satt her flere kvelder på rad og lagde invitasjoner og klipte papp til å lage esker/bordkort til gjestene. Hehe. Moro, men myyyyye arbeid altså. Håper bare at blomstene holder seg over natten fra fredag til lørdag. Jeg skal lage noen buketter på forhånd tror jeg. Tipper jeg må ha alt ferdig dagen før. Ikke god tid på bryllupsdagen tenker jeg. Nå har jeg begynt å glede meg også. Så fint med støtte her inne!
*Emma* Skrevet 28. mai 2008 #8 Skrevet 28. mai 2008 Jeg hadde rund og rosa rosebukett og var veldig fornøyd. Den var ganske stor og tung, men flott! (Syns jeg da.) Bilde Det var en tråd her for litt siden hvor ei her inne hadde laget selv - den så nesten helt lik ut som min (som er kjøpt). Hun var veldig flink! Er sikker på du får det til og. Mener hun hadde beskrevet litt hva hun gjorde også.....
*Emma* Skrevet 28. mai 2008 #9 Skrevet 28. mai 2008 Her fant jeg den.... http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...;hl=brudebukett
Gjest ts Skrevet 28. mai 2008 #10 Skrevet 28. mai 2008 Her fant jeg den.... http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...;hl=brudebukett Takk! Noen som vet hva jeg trenger+ Kanksje jeg skulle forsøkt lage en armbukett eller en som henger litt? Tror rund ikke ser så pent ut på meg jeg. Blir man "kortere" og "bredere" enn man er da? Eller er det bare jeg som tenker feil?
*Emma* Skrevet 28. mai 2008 #11 Skrevet 28. mai 2008 Har aldri tenkt over at bruden ser kortere eller breiere ut pga buketten. Men jeg har noenganger tenkt at det var dumt med for stor/lang bukett fordi den skjuler kjolen Det blir jo en smakssak...personlig syns jeg ikke at jeg hverken så tykkere eller kortere ut m min runde
Gjest ts, copycat Skrevet 28. mai 2008 #12 Skrevet 28. mai 2008 Har aldri tenkt over at bruden ser kortere eller breiere ut pga buketten. Men jeg har noenganger tenkt at det var dumt med for stor/lang bukett fordi den skjuler kjolen Det blir jo en smakssak...personlig syns jeg ikke at jeg hverken så tykkere eller kortere ut m min runde Nå har jeg bestemt meg; Jeg skal forsøke lage min egen. jeg tenker å bruke bilde av din som ide jeeg. Håper det er ok? Den er nydelig. Akkurat de fargene jeg ønsker meg. Riktig størrelse også. Dette blir spennende ;-D
Alvelin Skrevet 28. mai 2008 #13 Skrevet 28. mai 2008 Det høres veldig spennende ut å lage en bukett selv, men det er en utfordring å få blomstene til å holde seg hele bryllupsdagen og du bør som du sier tenke igjennom og teste en "minivariant" i forkant. Jeg har jobbet 4 år i blomsterbutikk og vet at blomster holder seg forskjellig. Hvis du satser på roser så snakk med blomsterforhandleren slik at du er sikker på at du får ferske blomster dagen før bryllupet. Sørg for å snitte dem skikkelig og sett dem i VARMT vann på et kaldt sted, du bør ikke gjøre i stand buketten før bryllupsdagen dersom du ikke har tenkt å ha stilker som kan stå i vann, eller oasis. Du må utstyre deg med skikkelig utstyr dvs en ordentlig skarp kniv (alltid gode snitt, hvis ikke dør rosene med det samme), en spruteflaske med vann, ståltråd, spesiell "blomstertape" som du binder rundt snittstedet (dersom du ikke benytter en brudebukettholder med oasis i, da. Noe jeg vil anbefale for den som ikke har gjort dette før) Det er en utfordring å få buketten til å sitte pent og ordentlig sammen. Du vil jo ikke at blomstene skal falle av eller bli stygge... Når du er ferdig med å lage buketten så bør du dusje den med kaldt vann og dekke den med plast. sørg også for at oasisen er så våt som mulig. Lykke til!
Gjest ts again Skrevet 28. mai 2008 #14 Skrevet 28. mai 2008 Det høres veldig spennende ut å lage en bukett selv, men det er en utfordring å få blomstene til å holde seg hele bryllupsdagen og du bør som du sier tenke igjennom og teste en "minivariant" i forkant. Jeg har jobbet 4 år i blomsterbutikk og vet at blomster holder seg forskjellig. Hvis du satser på roser så snakk med blomsterforhandleren slik at du er sikker på at du får ferske blomster dagen før bryllupet. Sørg for å snitte dem skikkelig og sett dem i VARMT vann på et kaldt sted, du bør ikke gjøre i stand buketten før bryllupsdagen dersom du ikke har tenkt å ha stilker som kan stå i vann, eller oasis. Du må utstyre deg med skikkelig utstyr dvs en ordentlig skarp kniv (alltid gode snitt, hvis ikke dør rosene med det samme), en spruteflaske med vann, ståltråd, spesiell "blomstertape" som du binder rundt snittstedet (dersom du ikke benytter en brudebukettholder med oasis i, da. Noe jeg vil anbefale for den som ikke har gjort dette før) Det er en utfordring å få buketten til å sitte pent og ordentlig sammen. Du vil jo ikke at blomstene skal falle av eller bli stygge... Når du er ferdig med å lage buketten så bør du dusje den med kaldt vann og dekke den med plast. sørg også for at oasisen er så våt som mulig. Lykke til! Takk! Jeg har tenkt å bestille sånne oasiskoppeholdere vet du, sånn som blomsterbutikken bruker. Feste rosene i den. Kjøpe pent silkebånd og synte selve "håndtaket" med. Innbiller meg at jeg kan klare det Hehe. I verste fall får jeg jo en god latter. Eller så får jeg en eller to pene buketter å pynte opp med mens jeg prøver meg frem til den store dagen i august Jeg skal prøve iallefall. Har mer lyst til å gjøre det personlig nå, enn det jeg hadde tidligere i dag. Først var det pengene det sto mest på, men nå er det egentlig det å vite at vi har laget noe selv som driver meg. Ganske kult da. Synes jeg iaelfall. Litt sjarmerende kan en hjemmelaget bukett være. Tusen takk for tips alle sammen!
*Emma* Skrevet 28. mai 2008 #15 Skrevet 28. mai 2008 Min bukett hadde rose som var kuttet veldig kort og som sto i oasis. Stilkene var vel kanskj 8-9 skikkelig tykke stilker som var festet under oasis-greien også hadde de surret silkebånd rundt. Jeg tenkte ikke på det først, men det er ihvertfall 40 roser og bare 9 stilker Men det er nok enklere å bruke "originalstilkene".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå