Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har plutselig fått problemer med å spille av videoer på youtube. Får følgende feilmelding: Hello, you either have JavaScript turned off or an old version of Adobe's Flash Player. Get the latest Flash player.

Jeg har nyeste flash og javascript er slått på. Jeg har prøvd å avinstallere flash helt for å installere det igjen, slått av og på javascript og å slette cookies og cachen. Jeg får samme feilmeldingen både i ie7 og Firefox...

Noen forslag? Det har altså fungert på denne pcen før...eneste jeg har gjort i mellomtiden er å installere quicktime som jeg trengte til et kaptein sabeltann - spill.., men den har jeg avinstallert da jeg vet den kan skape problemer..Kan det være den som ikke er helt borte?

Setter pris på råd!

Videoannonse
Annonse
Gjest Mediaplayer virker ikke NRK lydk
Skrevet

Har mediaplayer og den virker til musikkvideoer og det meste, men ikke på NRK radio / TV. Dvs. radio kan høres men når man går inn på de enkelte reportasjene med lydklipp vil den ikke spille av.

Hva er galt?

Gjest Frysepulver
Skrevet (endret)

.

Endret av Fjompe
Gjest Nedfall
Skrevet

1.Fjern alle versjoner av java som ligger på maskina fra før:

Gå til kontrollpanel - Legg til/fjern programmer, finn programoppdateringene som heter enten noe med JRE eller Java (Update xx osv.), fjern disse.

2. Fjern alle versjoner av flash player du har inne i systemet: Med denne (Windows Uninstaller)

3.Tøm søppelbøtta, og ta en restart (for sikkerhets skyld).

4. Legg inn nyeste versjon java, herifra. (Windows XP/Vista/2000/2003 Offline * filesize: 13.92 MB), last ned og kjør.

5. Deretter trenger du flash player.

6. Lukk nettleseren.

Nå skal det funke !

NB: Er ikke sikkert du trenger å rydde opp i java-versjonene på pcen, for å kun få flash (og youtube) til å fungere. Da tar du bare de skrittene som gjelder flash (dvs punkt 2, 3, 5 og 6).

Grunnen til at jeg fjerner gamle versjoner av Java, er at eldre versjoner av java ikke automatisk fjernes, når man legger inn nyere versjoner. Eldre versjoner av programmer er alltid en sikkerhetsrisiko !

For å sjekke om du har oppdaterte versjoner av mye rart (inkl java), kan du bruke online testen til secunia.

Gjest Frysepulver
Skrevet (endret)

.

Endret av Fjompe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...