Gå til innhold

Jakter på pedofil som filmet grove overgrep.

Fremhevede innlegg

Skrevet

klappjakt på pedofil som filmet overgrep

:gråte: :grine::kjempesinna::kjempesinna::kjempesinna:

Håper de tar den *^'^*?=)=)/()& og lar de han skal sone sammen med ta seg av resten.

Stakkars små...hun på filmen kan da ikke være mere enn fire år.

Dette ble en trist lørdagsmorgen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er så grusomt at jeg nesten ikke klarer å lese om det.

Jeg blir så fylt av avmakt og forakt at jeg blir kvalm. Jeg tror jeg ville være i stand til å drepe hvis det gjaldt mitt barn. :tristbla:

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Det er grusomt. Takk og lov for at han var dum nok til å filme det. Selv om jeg jo som vanlig spør meg hvordan de tør, når mange antakeligvis aldri hadde blitt oppdaget om de ikke hadde filmet eller tatt bilder. Ligger det mye penger i distribuering av slike filmer, mon tro?

Skrevet

Det er så forferdelig at jeg ikke engang orker å trykke på linken. Jeg blir så trist, så trist av å lese om sånt. Og det er blitt langt verre etter at jeg fikk barn selv. Jeg håper inderlig slike forbrytere blir pågrepet og dømt, og får en straff som virkelig svir.

Når det gjelder slike forbrytelser, tror jeg faktisk jeg hadde vært i stand til å drepe, hvis det hadde vært mine barn. Ikke bare hvis det hadde vært mitt barn, forresten. Da er det godt å tenke på at det finnes et offentlig system som skal ta seg av den biten.

Skrevet
Ligger det mye penger i distribuering av slike filmer, mon tro?

Det er et marked, det er ulovlig, hva tror du?

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)
Jeg tror jeg ville være i stand til å drepe hvis det gjaldt mitt barn.

Ja om det gjaldt mitt barn hadde jeg nok vært i stand til det!

Men jeg hadde nok torturert vedkommende først, før jeg overlot jævelen bundet fast til et tre i skogen og latt noen sultne ulver avslutte livet hans......

(tenker jeg nå ihvertfall)

Stakkars barn :tristbla:

Endret av Silmarill
Skrevet

Dere som vil drepe en pedofil da er dere like ille som han

Gjest Silmarill
Skrevet

:roll: Ja jøss, stakkars, stakkars, stakkars pedoifile mann som ikke gjør noe annet enn å torturere små barn å utnytte dem sexuelt :murvegg:

Skrevet

I utgangspunktet er jeg enig med deg. Hevn bør ikke være et motiv i straffereaksjonen overfor forbrytere, uansett hva slags straffbare handlinger som er begått. Derfor skriver jeg også at jeg er glad for at vi har et system hvor det er det offentlige som tar seg av lovverk som regulerer disse straffereaksjonene.

Hevn er ikke lenger noe primært og uttalt motiv bak straffen, slik systemet er utformet idag.

Når man blir foreldre er det imidlertid en del ting som endrer seg. Dette har jeg kjent på selv, og det sinnet som vokser opp i meg når jeg leser om slike saker overstiger fornuften vedrørende straff og rettssikkerhetsgarantier som en tiltalt skal ha i en rettssak. Men dette er helt og holdent mine egne følelser, som jeg også kan få lov til å uttrykke, uten at jeg mener at straffemetoden skal overlates til offerene i det virkelige liv. Derfor er jeg også mot dødsstraff, selvom jeg personlig mener at jeg kunne tatt livet av en eventuell gjerningsmann som hadde forgrepet seg mot mitt barn.

Skrevet

Jeg hadde sluppet han løs på hardangervidda, plukket frem jaktrifla, og jaktet på han som ett hvilket som helst dyr.

Eneste forskjellen hadde vel vært at jeg ikke hadde vært så nøye på skadeskyting..

Skrevet

Ikke faen, svinet burde drepes. Det finnes ikke alvorig nok straff for folk som gjør sånt. Gi ham til foreldrene, om han noen gang blir tatt!!

Skrevet

Jeg er motstander av tortur og dødsstraff, men jeg synes overgripere burde kastreres.

Skrevet

Nope. Dårlig logikk. Hvor feil det utsagnet er, blir lett tydelig hvis vi snur litt på det:

"Dere som vil bøtelegge en lommetyv, er like ille som ham."

"Dere som vil sperre inne en kidnapper, er like ille som ham."

Det er legitimt å kreve at en straffbar handling får en konsekvens for forbryteren. En slik konsekvens kan være dødsstraff, dersom myndighetene har funnet at det er en rimelig reaksjon på en spesielt grusom forbrytelse.

De som sier "jeg kunne drept ham!", tar nok som utgangspunkt at vedkommendes skyld er åpenbar og bevist. Jeg tror kanskje at du, Gjest, mener at de som vil drive heksejakt på (f.eks.) pedofile uten lov og dom, er like ille som de pedofile. Det tror jeg de fleste vil si seg enige i.

Enkelte land har som kjent dødsstraff. Hvis en person, i en åpen og rettferdig rettsprosess, ble kjent skyldig i grove seksuelle overgrep mot barn og dømt til døden, kunne jeg deltatt i eksekusjonspelotongen dersom staten krevde det, uten å gå på akkord med min samvittighet.

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Her er det snakk om en pedofil overgriper!

Å drepe en pedofil som ikke forgriper seg er utenkelig. Men å drepe en pedofil overgriper hadde jeg gjort uten å blunke!

Greit nok at du ikke kan noe for hva du føler, men handlingene dine kan du styre selv!!!

Og å forgripe seg på en stakkars liten jente er helt forkastelig!!

Jeg hadde kappet av han pikken og bundet han fast til et tre og latt han blødd ihjel!!

Skrevet

Her er det ikke snakk om å drepe - men om å tro seg i stand til å drepe. Synd for Gjest som ikke forstår forskjellen...

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Alle er potensielle drapsmenn. Til og med du!

Gjest Frk Åberg
Skrevet
Nope. Dårlig logikk. Hvor feil det utsagnet er, blir lett tydelig hvis vi snur litt på det:

"Dere som vil bøtelegge en lommetyv, er like ille som ham."

"Dere som vil sperre inne en kidnapper, er like ille som ham."

Dette blir da noe helt annet. At en gjerningsmann får straff når man bryter samfunnets vedtatte lover, er helr rimelig og noe alle vet. Det å ta noens liv er mye mer drastisk enn å holde noen innesperret i et fengsel. Det kan ikke sammenlignes, og jeg er enig i argumentet med at hvis man dreper, så er man like ille som ham. Drap står i en særstilling når det gjelder straff.

Skrevet
Drap står i en særstilling når det gjelder straff.

Men nå handlet ikke denne tråden om drap, den handler om en liten jente som er misbrukt på det groveste. Jeg bare nevner det.

Skrevet
Greit nok at du ikke kan noe for hva du føler, men handlingene dine kan du styre selv!!!

Og å forgripe seg på en stakkars liten jente er helt forkastelig!!

Jeg hadde kappet av han pikken og bundet han fast til et tre og latt han blødd ihjel!!

Det er morsomt at du sier "Greit nok at du ikke kan noe for hva du føler, men handlingene dine kan du styre selv", for det gjelder deg selv også. Det er helt greit at du føler hat og sinne, men hvis du faktisk hadde gjort det du skriver mot denne pedofile overgriperen, så ville du blitt fengslet, og det ville vært helt rettfedig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...