Litjmusa Skrevet 27. juni 2012 #1 Skrevet 27. juni 2012 (endret) Tenkte jeg skulle høre med dere fine damene her inne angående en sak: Bestilte varer fra en nettbutikk med faktura, og summen totalt ble på 130 kr.. Betalingsfristen var 14 dager, eller 20. Husker ikke helt. Men etter ei uke begynte jeg å få purring på tekstmelding. Jeg fikk høre at vedkommende hadde søkt opp adressen min og ringt flere i blokka der jeg bor, og plaget de med dette. Så skrev jeg mail tilbake og forklarte situasjonen min. Deretter fikk jeg bare flere trusler om at det kommer folk på døra mi og at det kommer til å bli veldig ubehagelig. I mailen skrev jeg hva jeg synes om at de hadde ringt naboene mine og plaget de med dette og at jeg synes de virket useriøse. Hadde forventa purring pr brev, men det kom aldri. Må si at det frister lite å betale usle 130 kr når noen oppfører seg slik, jeg kunne betalt og saken kunne vært død for lenge siden, men nå som jeg mottar seriøse ubehagelige trusler fra hun som driver den nettbutikken så er det nesten prinsipp for meg. Er det rimelig av mennesker som har en nettbutikk å holde på slik? Det jeg venta på her var jo purring og tenkte jo at det gikk greit å betale ekstra siden det i bunn og grunn var min feil at jeg brukte lenger til på å betale.. men skriftlig purring via et seriøst selskap fikk jeg aldri... Dette har nå pågått et år nå, og truslene blir verre... nå kan jeg liksom vente på å få folk på døra når som helst... Hva synes dere jeg skal gjøre?? Kjøper endel fra nettet og gjør opp for meg, men har aldri vært borti maken til slike trusler og useriøse folk. Så råder ale til å være forsiktig. Endret 27. juni 2012 av Misscheree
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2012 #2 Skrevet 27. juni 2012 (endret) Hva faen forventer du deg? Du har kjøpt en vare og nekter å betale for den? Misliker sånne tapere som deg som kommer under gruppen dårlige betalere. Vente på purring? Det er moralen liksom. Vet du hvor mye ekstra arbeid det er for disse stakkars folkene som prøver å drive en nettbutikk får pga dårlige betalere som deg? Greit nok at butikken overreagerer. Men det legger ikke skjul på det faktum at du ikke har betalt for en vare du har kjøpt. Anonym poster: dda2750e752929d022ecd03c359d611c Endret 28. juni 2012 av Iah 7
Gjest Uanonymbruker Skrevet 27. juni 2012 #3 Skrevet 27. juni 2012 betal din forp...e kjerring. Hva faen forventer du deg? Du har kjøpt en vare og nekter å betale for den? Misliker sånne tapere som deg som kommer under gruppen dårlige betalere. Vente på purring? Det er moralen liksom. Vet du hvor mye ekstra arbeid det er for disse stakkars folkene som prøver å drive en nettbutikk får pga dårlige betalere som deg? Greit nok at butikken overreagerer. Men det legger ikke skjul på det faktum at du ikke har betalt for en vare du har kjøpt. Anonym poster: dda2750e752929d022ecd03c359d611c wow du er ei skikkelig surtruse! Ts: Et det ikke forbrukerrådet som gjerne vil høre om sånne ting? 14
QueenOfTheSidewalk Skrevet 27. juni 2012 #4 Skrevet 27. juni 2012 Kan du fortelle hvilken nettbutikk dette er? 3
Gjest Frk.Franzen Skrevet 27. juni 2012 #5 Skrevet 27. juni 2012 Dersom de faktisk holder på slik er det utrolig uproft. Hvilken nettbutikk er det snakk om? En stor og kjent en eller en liten? 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2012 #6 Skrevet 27. juni 2012 Du må betale for deg da. At noen oppfører seg bedritent er ingen unnskyldning for tyveri. Anonym poster: f53ed46a0cd6d8a90208603030ebad8a 13
Ananas. Skrevet 27. juni 2012 #7 Skrevet 27. juni 2012 (endret) Du kan jo ikke velge å ikke betale regninger selv om folkene du skylder penger oppfører seg uprofesjonelt. Har du fått det du har betalt for, så betaler du, for da skylder du dem penger. Ubehagelighetene kan du klage på, melde til forbrukerrådet eller politianmelde, men du har jo faktisk satt deg selv i en vrien situasjon ved å unnlate å betale så lenge. Ja, jeg skjønner at du blir sur, og jeg hadde også reagert, men å velge å ikke betale er ikke løsningen når du har fått det du skulle betalt for. Det er tyveri. Endret 27. juni 2012 av Ananas. 11
Armitage Skrevet 27. juni 2012 #8 Skrevet 27. juni 2012 Synes du burde betale det du skylder TS. Så har du i det misnte ditt på det rene. Det er ikke videre seriøst fra din side heller å unnlate å betale ut av trass. Etter det så går du til Forbrukerårdet med de truslene. 1
Arlea Skrevet 27. juni 2012 #9 Skrevet 27. juni 2012 Jeg skjønner ingen ting. 1. Hvorfor har du ikke betalt 130 kroner som du skylder for en vare (jeg regner med at du mottok, siden du ikke skrev noe annet)? 2. Begynte trakasseringen før eller etter forfall? Innlegget ditt er litt uklart. 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2012 #10 Skrevet 27. juni 2012 Men kjære TS da... Dette er jo tyveri, og en av grunnene til at mange nettbutikker styrer unna faktura som alternativ. Jeg kan ikke skjønne hva slags behandling du forventer når du ikke kan betale usle 130 kr for en gjenstand du har mottatt, men ikke betalt for? Skal du 'straffe' dem fordi de ikke sa det var helt greit at du ikke betalte når du skulle? Tenk hvis alle kunder hadde rett til det - da hadde det ikke vært mange nettbutikker kan jeg love deg. Du får nok gjøre opp for deg, og i fremtiden heller la være med å handle ting du ikke har råd til. Anonym poster: 0e39cf3b086610e8ae399618ebfbcb55
Athene Skrevet 27. juni 2012 #11 Skrevet 27. juni 2012 Det er IKKE greit å ikke betale regningene sine på forfall. Og det er IKKE greit å komme med trusler. Det koster enormt for mindre selskap å administrere purringer. Og inkassobyråer har de ikke råd til å bruke en gang. Løs dette på en voksen måte. Betal regningen, og anmeld butikken til forbrukerrådet og truslene til politiet. 4
Zzyzx Skrevet 27. juni 2012 #12 Skrevet 27. juni 2012 Unnskyld meg, men i hvilken forskrudd verden er det ok å ringe naboene i blokka for å få en kunde til å betale? 19
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2012 #13 Skrevet 27. juni 2012 TS bør vite at purring via SMS er like gyldig som en purring per brevpost. Er flere og flere nå som bruker purring via sms. Har ikke butikken en avtale med et inkassobyrå (forøvrig en dyr ekstrakostnad for butikker) så kan de sende kravet til namsmannen for inndriving. Som du skjønner, med en regning på 130,-, orker selvfølgelig ikke butikken gå gjennom ekstraarbeidet for å gjøre dette. Kan godt skjønne noen som er i oppstart av en nettbutikk, som forøvrig opererer med små marginer økonomisk, blir oppgitt av kunder som TS. Du skal være glad TS. Hadde nettbutikken hatt en avtale med et inkassobyrå ville den regningen på 130,- som du skulle betalt for ETT ÅR siden steget til over 1000,- (gebyr,renter). Du har absolutt ingen sympati fra min sin side. Du er en dårlig betaler og opphøyer deg selv til å ha særdeles dårlige grunner til å stjele fra andre. Synd du ikke ble tatt for tilsvarende tyveri i en fysisk butikk. Så hadde du i det minste fått nasking på rullebladet ditt og en bot. Anonym poster: dda2750e752929d022ecd03c359d611c 9
Ibanez Skrevet 27. juni 2012 #14 Skrevet 27. juni 2012 Vil gjerne vite hvilken nettbutikk dette er, så jeg kan styre unna. 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2012 #15 Skrevet 27. juni 2012 Slik jeg tolker innlegget, hadde TS 14 eller 20 dager betalingsfrist fra hun mottok varen, men allerede etter en uke (altså 7-13 dager FØR betalingsfristen) begynte hun å få purringer via sms. Jeg ville også stusset på dette, men jeg ville også ha betalt fortere en f.. for å slippe å ha mer med dem å gjøre. Anonym poster: 972c2558ae6a390a167ef75b05ad00e9 5
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2012 #16 Skrevet 27. juni 2012 Slik jeg tolker innlegget, hadde TS 14 eller 20 dager betalingsfrist fra hun mottok varen, men allerede etter en uke (altså 7-13 dager FØR betalingsfristen) begynte hun å få purringer via sms. Jeg ville også stusset på dette, men jeg ville også ha betalt fortere en f.. for å slippe å ha mer med dem å gjøre. Slik tolket jeg også innlegget, så jeg ble veldig overrasket over å se svarene her om tyveri og det som verre er. Trodde nesten det bare var meg som faktisk leste startinnlegget her. Historien virker nesten for utrolig til å være sann, men er den det høres det ut som en sak for TV2 hjelper deg. Anonym poster: 6b3eed9a6ce0a0f7e4da269b06d504f6 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2012 #17 Skrevet 27. juni 2012 TS, kan du oppklare følgende: Har du faktisk ennå ikke betalt, ett år etterpå? Anonym poster: 6b3eed9a6ce0a0f7e4da269b06d504f6 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2012 #18 Skrevet 27. juni 2012 Slik tolket jeg også innlegget, så jeg ble veldig overrasket over å se svarene her om tyveri og det som verre er. Trodde nesten det bare var meg som faktisk leste startinnlegget her. Historien virker nesten for utrolig til å være sann, men er den det høres det ut som en sak for TV2 hjelper deg. Anonym poster: 6b3eed9a6ce0a0f7e4da269b06d504f6 Hvordan du tolker innlegget er likegyldig. folk reagerer fordi ts aldri skrev om hun betalte eller ikke, og i såfall når. Hun skrev hva fristen for å betale var, men aldri om hun fulgte den eller ikke og på hvilket tidspunkt de tok kontakt. Anonym poster: 85977bd220f4f3fa63ba6403247a0ff3
Ibanez Skrevet 27. juni 2012 #19 Skrevet 27. juni 2012 (endret) TS, kan du oppklare følgende: Har du faktisk ennå ikke betalt, ett år etterpå? Anonym poster: 6b3eed9a6ce0a0f7e4da269b06d504f6 "Må si at det frister lite å betale usle 130 kr når noen oppfører seg slik, jeg kunne betalt og saken kunne vært død for lenge siden, men nå som jeg mottar seriøse ubehagelige trusler fra hun som driver den nettbutikken så er det prinsipp for meg." - Jeg tolket det slik at hun enda ikke har betalt, nei. Endret 27. juni 2012 av Ibanez
alibi Skrevet 27. juni 2012 #20 Skrevet 27. juni 2012 Det har pågått i et år? vil det si at du ikke har betalt for varen enda? Isåfall synes jeg ikke synd på deg.. Betal regninga, så får du se at det ordner seg. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå