Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lager min egen tråd om dette emnet selv om det er en annen tråd om bostøtte.

Er det noen av dere som går på bostøtte som har fått det for en annen adresse enn den dere er folkeregistrert på, jeg er folkeregistrert på mine foreldres adresse, men bor ikke der.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du må ha primæradresse, dvs være folkeregistrert i boligen du skal motta bostøtte for.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du må ha primæradresse, dvs være folkeregistrert i boligen du skal motta bostøtte for.

Er det helt umulig å få dispensasjon for dette? Det er noen grunner til at jeg vil være registrert hos foreldrene mine, ikke at jeg tjener noe økonomisk på det.

AnonymBruker
Skrevet

Nei.

AnonymBruker
Skrevet

Så da får du veie hva som er viktigst, å ha samme folkeregistrerte adresse for mamma og pappa eller å kunne få dekket deler av boutgiftene.

AnonymBruker
Skrevet

Så da får du veie hva som er viktigst, å ha samme folkeregistrerte adresse for mamma og pappa eller å kunne få dekket deler av boutgiftene.

Problemet er at pga. AAP flytter jeg til en annen by for å gå igjennom et utdanningsopplegg. Dette er avklart med NAV hvor jeg er fra, og de er med på opplegget. Men om jeg meler flytting, så kan jeg jo ikke tilhøre NAV kontoret som jeg tilhører nå. Og det blir jo sikkert ekstremt mye mas med flytting av NAV kontor, og det er vel ikke sikkert at alt går igjennom på nytt, eller tar veldig lang tid.

AnonymBruker
Skrevet

Vedtaket ditt blir bare overført til ny saksbehandler på nytt kontor. Ikke noe pes med det.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hei

Det er et absolutt krav at du er bosatt i boligen du søker støtte til. I tillegg må du være registrert som bosatt i boligen i Folkeregisteret. Du har også plikt til å melde flytting innen 8 dager etter at flyttingen fant sted. Du kan lese mer om bostøtte på www.husbanken.no .

Vennlig hilsen Siv

Endret av SivB
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...