Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle egentlig lage kalkun i dag. De er så billig i butikken nå og en hel kalkun er tydeligvis billigere enn halv en. Selv om vi bare er to, kan vi fryse ned restene ikke sant? Dessuten inneholder en hel kalkun ikke sååå mye kjøtt. …. Det var ihvertfall tanken før jeg kjøpte kalkunen på lørdag. Ikke har jeg laget kalkun før, jeg har stekt en hel kylling før, tenkte at det skulle var det samme, Men fy faen Jeg hadde ikke forberedt meg på hvor skummel kalkunen skulle se ut. Den ser merkelig ut, og jeg ble lit emosjonell over at en så stor fugl ble slaktet for at vi skulle nyte den. Den lå på kjøkkenbenken og ble stirret på før den gikk tilbake til kjøleskapet igjen........Så jeg skal ha taco og vanilje pudding med sjokolade og nøtter til desser. Jeg må nok gjøre noe med «kalkunen» i morgen. Vurdere å gi hele greiene til naboen, men jeg tror ikke hun vil sette pris på det. :laugh: Anonymous poster hash: 4d817...1c2

Kalkun er god mat, men du må huske stuffing inni, så den ikke blir tørr. Og så tar det mye lenger tid i ovnen enn man tror. Bruk steketermometer.

Jeg så at du dropper det i dag, men i morgen klarer du det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her høres Aviici's one world party fra Spotify og juleøl i glasset.

Hva høres og drikkes?

Her høres det på radioen. Veksler mellom NRJ Norge, NRK mp3, Radio1 og P5 Hits.

Saft i glasset. Hjemmelaget ripssaft. :kristin:

Anonymous poster hash: 00d25...a75

Skrevet

Jeg har sett DD og nå er middagen fortært og jeg er stappmett.

Vin i glasset og TV'n på. Venter på Coyote Ugly på Tv5

Så lite som jeg drikker til vanlig så kjenner jeg at jeg er varm i hodet etter snart et glass vin... :fnise:

Skrevet

sjekker inn.. og sjekker om det er noen morsomme interessante kommentarer... :)

Hvordan går det med deg? Var det ikke du som i går etterlyste noen å være sammen med? :kul:

• Liker 1
Skrevet

Hvordan går det med deg? Var det ikke du som i går etterlyste noen å være sammen med? :kul:

det går som det måtte gå... hehe, sitt no her alene... du da???

Skrevet

Sett kalkunen på langtidssteking på 70 grader i natt. Så skjærer du opp den i morgen og bare varmer den, evt serverer den kald med varm saus og poteter i morgen. Super mat :)

Skrevet

Endte opp med alenefeiring jeg også, i år. Første gang, og føles litt rart. Skulle egentlig reise bort sammen med et knippe gode venner, men valgte å avlyse pga. den lange reiseveien som gjør det vanskelig for meg å rekke jobb fredags morgen... Angrer litt. Samtidig må jeg si at jeg har det ganske greit! Har åpnet en flaske vin, og skal kose meg med pizza litt senere. Ser på TV og slapper godt av. :) For å være helt ærlig, så synes jeg vel egentlig at det verste med å være alene nå er frykten for hva andre tenker... Har ikke turt å fortelle familie og kjente om endringen av planene, selv om jeg nok hadde vært velkommen andre steder.... :P Sitter på en måte å gjemmer meg litt. Så er vel litt rart, men i bunn og grunn: jeg koser meg! :)

Anonymous poster hash: eb2c2...31d

• Liker 1
Skrevet

Jeg har det egentlig helt greit jeg også- Trodde jeg skulle deppe mer. Ikke fordi jeg er alene i kveld, men pga mannfolkstyr. :)

Ute smeller det så godt som hele tiden.. Kan de ikke ble enig om et tidspunkt i stedet for å fordele det hele kvelden. Jeg tenker mest på dyrene som er redde smeller.

• Liker 1
Skrevet

Sovna etter forrige innlegg, og sov til nå. Litt fortumlet i hodet...

Skrevet

det går som det måtte gå... hehe, sitt no her alene... du da???

Alene, men har funnet meg i det.

Har dårlige nyttårsaftener bak meg, så denne overgangen er vertfall den beste på mange år ;) Selv om det hadde vært kjekt med selskap...

Skrevet

Alene, men har funnet meg i det.

Har dårlige nyttårsaftener bak meg, så denne overgangen er vertfall den beste på mange år ;) Selv om det hadde vært kjekt med selskap...

lyst å fortelle?? evt skrive en priv mld? like gjerne slå ihjel litt tid her... hvor i landet holder du til da??

Skrevet

:kristin:

:kristin:

Skrevet

Og der våknet Pus..blir litt mer fisk på henne, og en øl på matmor :kristin:

• Liker 2
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Jeg startet kvelden med Dirty Dancing. Lenge siden sist nå :)

1'eren, eller 2'eren?

Skrevet

Så nå at en venninne var attending på et arrangement på et utested som visstnok skal være fra 23-03. Sendte henne mld og spurte om hun skal dit, venter i spenning på svar :kristin: Og drikker vin.

Skrevet

1'eren, eller 2'eren?

Enern selvfølgelig. Den originale :) Den andre er ikke det samme ::)

• Liker 1
Skrevet

lyst å fortelle?? evt skrive en priv mld? like gjerne slå ihjel litt tid her... hvor i landet holder du til da??

Tar det som anonym - håper ingen kjenner meg igjen ;) Skriver veldig få stikkord, men du skjønner nok greia :P

I fjor bodde jeg på institusjon. Verste personalet på jobb. Sovnet i 21-tida på kvelden.

Året før var jeg innlagt på psykiatrisk. Eneste som var der den kvelden, resten hadde perm. Spiste pommes frittes.

Årene før det var jeg med på noe arrangement, men jeg er ikke den personen som liker masse folk/lyd/støy/høytideligheter. :sjenert:

Og ja, jeg er en helt normal fyr som går på skole, har jobb, bil, leilighet osv... selv om jeg høres craaazzy ut. :twisted: Jeg er frisk nå da, heldigvis :skya:

DU da?? Hvordan har dine tidligere nyttårsaftener vært? :blink:

• Liker 1
Skrevet

Sjekker også inn her!

Sitter og ser Dexter og spiser spagetti og kjøttdeig.

Ah, siden jeg er så sjeldent alene så er det bare godt ikveld. :)

Jej :strix:

Åh! Spaghetti og kjøttdeig blir det her også! Skulle egentlig lage pinnekjøtt men er litt lei av julemat så det får bli i januar en gang.

Jeg har noen katter jeg skal være sammen med, men tidligere år har de bare ligget å sovet, så kan hende jeg går en tur for å se på raketter. Eneste er at jeg synes det blir litt flaut å møte alle de som har pyntet seg og feirer nyttårsaften sammen. "Se på hun som går der alene, så trist!"

Ellers blir det en god bok, film og kanskje å åpne skolebøkene.

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Enern selvfølgelig. Den originale :) Den andre er ikke det samme : :)

Selvsagt ikke det samme, men begge er flotte å se på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...