Shirin Skrevet 15. august 2013 #81 Skrevet 15. august 2013 Og det gjelder forøvrig alle oss her i samtalen. Å diskutere retningslinjene islam uten å referere til skriftene gir ingenting å snakke videre om. En påminnelse til meg først og fremst, inshaAllah blir jeg mer nøyaktig på det i fremtiden.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #82 Skrevet 15. august 2013 Og det gjelder forøvrig alle oss her i samtalen. Å diskutere retningslinjene islam uten å referere til skriftene gir ingenting å snakke videre om. En påminnelse til meg først og fremst, inshaAllah blir jeg mer nøyaktig på det i fremtiden. Når drap blir begått, trenger man finstudere begrunnelsene forbryteren hadde før man straffer vedkommende? Anonymous poster hash: ab0b2...a58
Cuckold Skrevet 15. august 2013 Forfatter #83 Skrevet 15. august 2013 (endret) Og det gjelder forøvrig alle oss her i samtalen. Å diskutere retningslinjene islam uten å referere til skriftene gir ingenting å snakke videre om. En påminnelse til meg først og fremst, inshaAllah blir jeg mer nøyaktig på det i fremtiden. Denne tråden handler først og fremst om Muhammed, at koranen heller ikke er en uproblematisk tekst er sånn sett bare et sidespor som svar på din ukritiske og ubegrunnede hyllest av denne boken. Det er ikke bare enkeltvers i koranen som gjør det vanskelig for et sannhetssøkende menneske å forstå at noen kan tro denne teksten stammer fra noe overmenneskelig, koranen bærer i sin helhet preg av å være menneskelig, så altfor menneskelig, en bok skrevet av en eller flere menn fra en viss kultur i en viss tid. Ikke engang spesielt kloke eller gode menn. Men uansett er koranen ikke tema for tråden, tema for tråden er Muhammed og det faktum at han la opp islams imperialisme både i lære og praksis, ved å gå foran og vise hvordan man utbrer islam som et rike av denne verden, ved å erobre og underlegge seg folk og landområder. Det nytter ikke å vri seg unna kritikken ved å prøve å få debatten over på enkeltvers i koranen, det er mange enkeltvers i koranen som er verdt en debatt, men denne tråden handler om parallellen mellom de religiøse krigsherrene Muhammed og Olav "den hellige". Endret 15. august 2013 av Cuckold 3
Mann 42 Skrevet 15. august 2013 #84 Skrevet 15. august 2013 Når drap blir begått, trenger man finstudere begrunnelsene forbryteren hadde før man straffer vedkommende? Anonymous poster hash: ab0b2...a58 Man pleier gjerne å nøye seg med motiv, anledning og tekniske funn, og når alt det er på plass, så kan man felle en dom. Hvis morderen også vil komme med en uttalelse om hvorfor og hvordan, så er det helt greit, men nei, vi trenger ikke bry oss så mye med rasjonaliseringer og forklaringer. Mord er mord. 2
Mann 42 Skrevet 15. august 2013 #85 Skrevet 15. august 2013 (endret) Studer den ayat i Koranen eller hadith og konteksten de er oppgitt i, som støtter opp om din påstand, så kan vi inshaAllah ta beskyldningen om løgn senere. Man har ingen kunnskap om islam om man ikke tar seg gleden å studere skriftene først. Jeg trenger ikke studere koranen. Jeg kan åpne avisen og studere muslimer. Det rekker for meg. Og jeg kan lese om muslimenes invasjonskriger og okkupasjon av Europa. Det forteller meg alt jeg behøver å vite om religionen. Endret 15. august 2013 av Mann 42 1
Mann 42 Skrevet 16. august 2013 #86 Skrevet 16. august 2013 Ateisme er også et trossamfunn, nemlig å ikke tro på noe. Dere er ikke noe ren i ulla for å si det mildt. Jeg vet hva slags fnskap dere driver med. Propaganda mot store verdensreligioner, og dere har så stort dobbeltmoral at jeg må bare le meg i hjelp. Dere konfirmerer dere, for å få penger og etter å ha fått gaver så sier dere at vi ikke er kristne. De fleste av dere er registrert i statskirka og ellers så spiller dere veldig oppegående, men har ingenting å stå på... Skam ta dere umoralske folk. Maken til sånne kvarulanter må en lete lenge efter. Ateisme er fravær av tro på gud/guder, ikke noe mer. Det kan ikke akkurat kalles religiøst. Selvsagt er vi mot store verdensreligioner. Det er hele poenget. Religionene er menneskehetens mest skadelige enkeltpåfunn, og kan ikke forsvinne fort nok for min del.
Shirin Skrevet 16. august 2013 #87 Skrevet 16. august 2013 Cuckold, det er ikke enkelt vers fra Koranen det er snakk om, men Koranen i sin helhet er rettferdig og vis på alle punkt. Å si muslimene underla seg store områder og er ergo voldelige blir feil, man må sette seg inn i omstendighetene rundt og islams regler om erobring for å konkludere med håndfast begrunnelse. Jeg beklager om dette er feil tråd å ta den samtalen i, man får ta det et annet sted så kan dere snakke om din problemstilling her. Men igjen, hvis noen som anonymbruker der oppe har spørsmål om islam, inshaAllah ta kontakt :-) 3
Shirin Skrevet 16. august 2013 #88 Skrevet 16. august 2013 Når drap blir begått, trenger man finstudere begrunnelsene forbryteren hadde før man straffer vedkommende?Anonymous poster hash: ab0b2...a58 Selvsagt. Er drap i selvforsvar galt? Er drap i forsvar for resten av samfunnet galt? Selv i dag er det ikke slik at man ikke tar hensyn til årsaken bak drapet, og i islamsk sharia har man mashaAllah man mange svar på slikt. Og det er nødvendig å følge disse for muslimer, for dreper man 1 person som er uskyldig får man samme straff som for å ha drept hele menneskeheten.
Mann 42 Skrevet 16. august 2013 #89 Skrevet 16. august 2013 Cuckold, det er ikke enkelt vers fra Koranen det er snakk om, men Koranen i sin helhet er rettferdig og vis på alle punkt. Å si muslimene underla seg store områder og er ergo voldelige blir feil, man må sette seg inn i omstendighetene rundt og islams regler om erobring for å konkludere med håndfast begrunnelse. Jeg beklager om dette er feil tråd å ta den samtalen i, man får ta det et annet sted så kan dere snakke om din problemstilling her. Men igjen, hvis noen som anonymbruker der oppe har spørsmål om islam, inshaAllah ta kontakt :-) Så, hva var omstendighetene som rettferdiggjorde de muslimske erobringskrigene helt inn i hjertet av Europa? 2
Mann 42 Skrevet 18. august 2013 #90 Skrevet 18. august 2013 Selvsagt. Er drap i selvforsvar galt? Er drap i forsvar for resten av samfunnet galt? Selv i dag er det ikke slik at man ikke tar hensyn til årsaken bak drapet, og i islamsk sharia har man mashaAllah man mange svar på slikt. Og det er nødvendig å følge disse for muslimer, for dreper man 1 person som er uskyldig får man samme straff som for å ha drept hele menneskeheten. Drap som forsvar for en moralsk standard er galt. Ja. Drap til forsvar for troens dominans er galt. Ja. Det eneste som kan rettferdiggjøre drap, er selvforsvar. I muslimske land er dødsstraffen flittig brukt for moralske "forbrytelser" som homoseksualitet, utroskap og fornærmelser mot profeten. Og det er så galt som det kan få blitt. Ikke noe av dette kan rettferdiggjøre drap på et menneske. 2
Cuckold Skrevet 18. august 2013 Forfatter #91 Skrevet 18. august 2013 Cuckold, det er ikke enkelt vers fra Koranen det er snakk om, men Koranen i sin helhet er rettferdig og vis på alle punkt. Å si muslimene underla seg store områder og er ergo voldelige blir feil, man må sette seg inn i omstendighetene rundt og islams regler om erobring for å konkludere med håndfast begrunnelse. Jeg beklager om dette er feil tråd å ta den samtalen i, man får ta det et annet sted så kan dere snakke om din problemstilling her. Men igjen, hvis noen som anonymbruker der oppe har spørsmål om islam, inshaAllah ta kontakt :-) Nå trenger man ikke gå i detalj og se på hva det er ved islams imperialistiske program som gjør at man kunne ekspandere så eksplosivt, legge under seg enorme områder gjennom erobringskrig og samtidg kalle det "selvforsvar", enhver som har litt kjennskap til den verden vi lever i vil vite at man ikke trenger å skape et stort rike som dekker store deler av den kjente verden "i selvforsvar". Likevel er det selvsagt av en viss interesse å se hvordan denne lemfeldige og pragmatiske omgangen med sannheten, mangelen på anstendighet og holdbar moral i selve islams lære arter seg, altså hvilke finurlige definisjoner av fred, fredelig, forsvarskrig, drap, undertrykkelse Muhammed har lagt opp til for å forsvare sitt imperialistiske program. At du uten blygsel forsvarer Muhammeds blodige erobringskriger viser jo bare at jeg har rett, at det å ha Muhammed som forbilde er svært skadelig, og at islam har evne å forblinde og korrumpere mennesket, frata oss både vår intellektuelle dømmekraft og vårt moralske kompass. Hører du ikke selv hvor ondt og galt dette lyder? Fred så lenge man godtar å underkaste seg de muslimske krigsherrer og en lov bygget på Muhammeds påståtte åpenbaringer? Det finnes ikke noe anstendig moralsk oppegående menneske som ville forsvare dette. Skulle det å underkaste seg et muslimsk overherredømme i landet liksom være betingelsen for fred? Selvsagt vil enhver undertrykket person ha "fred" så lenge han ikke ypper seg mot undertrykkeren. Et erobret folk som pålegges å underkaste seg muslimske krigsherrer er ikke min forestilling om en god fred. Jeg har aldri forsvart vestlig imperialisme i andre deler av verden, og jeg har ikke større sympati for islams imperialilsme. Muhammed er som sagt langt fra en pasifistisk kristusskikkelse som bare forkynte kjærlighet og aldri krummet et hår på sine fienders hoder, Muhammed utbredte sin religion gjennom erobring og militær kontroll over mennesker og områder. Slik sett var han ikke et hår bedre enn Olav "den hellige". 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #92 Skrevet 18. august 2013 Cuckold, det er ikke enkelt vers fra Koranen det er snakk om, men Koranen i sin helhet er rettferdig og vis på alle punkt. Å si muslimene underla seg store områder og er ergo voldelige blir feil, man må sette seg inn i omstendighetene rundt og islams regler om erobring for å konkludere med håndfast begrunnelse. Jeg beklager om dette er feil tråd å ta den samtalen i, man får ta det et annet sted så kan dere snakke om din problemstilling her. Men igjen, hvis noen som anonymbruker der oppe har spørsmål om islam, inshaAllah ta kontakt :-)Hei, du er muslim? Jeg lurer på om vanlige folk som ikke er muslimer, kan gå i mosken og hva man gjør der? Har laget en annen tråd om det så folk kan svare. Takker.Anonymous poster hash: 30608...90b
Surriball Skrevet 20. august 2013 #93 Skrevet 20. august 2013 Tråden er ryddet for hets, persondebatt og avsporing. Surriball, mod.
princess2012 Skrevet 21. august 2013 #94 Skrevet 21. august 2013 http://ibnlive.in.com/news/its-natural-to-believe-in-god-oxford-study/152066-19.html
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #95 Skrevet 21. august 2013 Profeten Muhammed (fvmh) kom med samme budskap som Jesus (fvmh), forkaster du en av dem så forkaster du begge. Hva vet dere egentlig om Muhammed ﷺ, islams profet? Du vet sikkert mye om andre store personligheter, eller til og med fotballspillere og kjendiser i vår tid, men hva vet du egentlig vet om Muhammed - mannen fra Arabia som hevdet å være Guds Siste Budbringer for omtrent 1400 år siden? Visste du at denne mannen, Muhammed (fred og velsignelser være med ham), har forandret verden på en slik måte at hans liv, hans ord og hans handlinger påvirker mer enn 1,4 milliarder mennesker direkte i verden i dag? Hvis du ønsker å forstå hvorfor verden er slik den er i dag, både fra den positive og negative siden, må du bli kjent med denne mannen som heter Muhammed ﷺ. Karakteren til denne store mannen har blitt den ideelle livsform, det beste forbilde, for over 1,4 milliarder mennesker i vår verden. Synes du ikke at det er utrolig at så mange mennesker rundt om i verden prøver å etterligne de aller minste detaljer ved denne mannen? Hvordan er det mulig at en mann var i stand til å påvirke verden på en slik måte? Hvem er denne mannen og hva var hans budskap? Finn ut med Sh. Khalid Yasin i hans foredrag «Muhammed ﷺ: Mannen og hans budskap i den moderne verden». Eksempler på hva Profeten Muhammed (fred være med han) har lært alle muslimer: { De mest perfekte i Troen av de troende er den av dem som har best moral. Og de beste blant dem er de som er best mot sine koner. }{ Ingen av dere tror (fullstendig) før han elsker for sin bror det han elsker for seg selv. }{ Den barmhjertige er vist barmhjertighet av Den Mest Barmhjertige.Vis barmhjertighet mot dem som er på jorden, og Gud vil vise barmhjertighet mot deg. } { Å smile til din bror er veldedighet ... } { Et godt ord er veldedighet. } { Den som tror på Gud og Den siste dag (dommedag) skal gjøre godt mot sin nabo. } { Gud dømmer deg ikke etter ditt utseende eller din rikdom, men Han ser på deres hjerter og deres gjerninger. } { Betal arbeideren hans lønn før svetten hans tørker. } {En mann som gikk langs en sti følte seg meget tørst. Han kom frem til en brønn og han steg inn i den, drakk og kom opp igjen. Da så han en hund med tungen hengende ut som forsøkte å slikke gjørme for å slukke tørsten. Mannen sa: "Denne hunden føler den samme tørst som jeg følte." Han gikk ned i brønnen igjen, fylte sin sko med vann og ga hunden så den fikk drikke. Så Gud takket ham og tilgav hans synder. } Profeten (fred være med ham) ble spurt: "Å Guds Budbringer, blir vi belønnet for vennlighet mot dyr?" Han sa: { Det er en belønning for vennlighet mot alle levende dyr eller mennesker. } Anonymous poster hash: afe3a...96a
Mann 42 Skrevet 21. august 2013 #96 Skrevet 21. august 2013 Profeten Muhammed (fvmh) kom med samme budskap som Jesus (fvmh), forkaster du en av dem så forkaster du begge. Hva vet dere egentlig om Muhammed ﷺ, islams profet? Du vet sikkert mye om andre store personligheter, eller til og med fotballspillere og kjendiser i vår tid, men hva vet du egentlig vet om Muhammed - mannen fra Arabia som hevdet å være Guds Siste Budbringer for omtrent 1400 år siden? Visste du at denne mannen, Muhammed (fred og velsignelser være med ham), har forandret verden på en slik måte at hans liv, hans ord og hans handlinger påvirker mer enn 1,4 milliarder mennesker direkte i verden i dag? Hvis du ønsker å forstå hvorfor verden er slik den er i dag, både fra den positive og negative siden, må du bli kjent med denne mannen som heter Muhammed ﷺ. Karakteren til denne store mannen har blitt den ideelle livsform, det beste forbilde, for over 1,4 milliarder mennesker i vår verden. Synes du ikke at det er utrolig at så mange mennesker rundt om i verden prøver å etterligne de aller minste detaljer ved denne mannen? Hvordan er det mulig at en mann var i stand til å påvirke verden på en slik måte? Hvem er denne mannen og hva var hans budskap? Finn ut med Sh. Khalid Yasin i hans foredrag «Muhammed ﷺ: Mannen og hans budskap i den moderne verden». Eksempler på hva Profeten Muhammed (fred være med han) har lært alle muslimer: { De mest perfekte i Troen av de troende er den av dem som har best moral. Og de beste blant dem er de som er best mot sine koner. }{ Ingen av dere tror (fullstendig) før han elsker for sin bror det han elsker for seg selv. }{ Den barmhjertige er vist barmhjertighet av Den Mest Barmhjertige.Vis barmhjertighet mot dem som er på jorden, og Gud vil vise barmhjertighet mot deg. } { Å smile til din bror er veldedighet ... } { Et godt ord er veldedighet. } { Den som tror på Gud og Den siste dag (dommedag) skal gjøre godt mot sin nabo. } { Gud dømmer deg ikke etter ditt utseende eller din rikdom, men Han ser på deres hjerter og deres gjerninger. } { Betal arbeideren hans lønn før svetten hans tørker. } {En mann som gikk langs en sti følte seg meget tørst. Han kom frem til en brønn og han steg inn i den, drakk og kom opp igjen. Da så han en hund med tungen hengende ut som forsøkte å slikke gjørme for å slukke tørsten. Mannen sa: "Denne hunden føler den samme tørst som jeg følte." Han gikk ned i brønnen igjen, fylte sin sko med vann og ga hunden så den fikk drikke. Så Gud takket ham og tilgav hans synder. } Profeten (fred være med ham) ble spurt: "Å Guds Budbringer, blir vi belønnet for vennlighet mot dyr?" Han sa: { Det er en belønning for vennlighet mot alle levende dyr eller mennesker. } Anonymous poster hash: afe3a...96a Det er vel og bra. Det er de andre tingene som muslimer også har lært, vi er skeptiske til. Feks at en frafallen muslim skal drepes (eller straffes på andre måter). Eller at man bør bekjempe og drepe dem som oppfattes som troens fiender (praktisk talt hvem som helst som er mot islam) Eller at homoseksuelle og folk som kritiserer profeten, skal drepes. Eller at en mann som avbilder profeten som ledd i sin (veldig legitime) kritikk av religionen, skal drepes. Den slags type ting. Det er ingen religion som er fri for gode og positive budskap. Og hadde det bare vært slike, så hadde ikke jeg hatt så store problemer med religionen. Men den er også ekstremt fiendtlig og hatefull mot mange kategorier av anderledes tenkende mennesker, og også mot kvinner, og det er det svært vanskelig å forsone seg med. 1
sebastianen Skrevet 21. august 2013 #97 Skrevet 21. august 2013 Det denne AB en driver med må vel iallefall kalles ensidig meningspåvirkning..... Underlige tanker gjengis som fakta... Men, likevel, også denne underlige skapning må få uttale seg. Så kan vi som er uenige si : Crap, man , you stupid.......
Gjest Anarkist Skrevet 22. august 2013 #98 Skrevet 22. august 2013 Dette har ingenting med islam å gjøre og du må slutte å spre islamofobi, din nazist. Du forvrenger alt sammen og oppfører deg som en korsfarer. Det er vel og bra. Det er de andre tingene som muslimer også har lært, vi er skeptiske til. Feks at en frafallen muslim skal drepes (eller straffes på andre måter). Eller at man bør bekjempe og drepe dem som oppfattes som troens fiender (praktisk talt hvem som helst som er mot islam) Eller at homoseksuelle og folk som kritiserer profeten, skal drepes. Eller at en mann som avbilder profeten som ledd i sin (veldig legitime) kritikk av religionen, skal drepes. Den slags type ting. Det er ingen religion som er fri for gode og positive budskap. Og hadde det bare vært slike, så hadde ikke jeg hatt så store problemer med religionen. Men den er også ekstremt fiendtlig og hatefull mot mange kategorier av anderledes tenkende mennesker, og også mot kvinner, og det er det svært vanskelig å forsone seg med.
Mann 42 Skrevet 22. august 2013 #99 Skrevet 22. august 2013 (endret) Dette har ingenting med islam å gjøre og du må slutte å spre islamofobi, din nazist. Du forvrenger alt sammen og oppfører deg som en korsfarer. Selvsagt har alt dette alt med islam å gjøre. Dette er avstrafninger som deles ut under sharialov. Hvis du tror noe annet, så er du forvirret. Eventuelt så uttaler du deg mot bedre vitende, av grunner som jeg har litt vanskelig for å forstå. For det er vel ikke slik at du ikke er klar over at de fleste muslimske land i verden har strenge straffer for apostasi? Eller at du ikke er klar over at de fleste muslimske land i verden har strenge straffer for homoseksualitet? I Iran dreper de f.eks homofile jevnt og trutt. Eller at du ikke er klar over at etter at det ble publisert noen ganske treffende karikaturer av profeten Muhammed i Jyllandsposten, så ble flere personer dømt til døden for det in absentia, av prester i et fremmed land? Eller at dersom man i f.eks Pakistan sier noe negativt om profeten, så vil man kunne arresteres og fengsles? I gamle dager ble man drept for sånt, men nå er de mer progressive på dette punktet. De setter bare folk i fengsel, og lar FANGENE drepe dem. De fleste som havner i fengsel for blasfemi i Pakistan, kommer ikke engang så langt som til rettssaken før de myrdes. Det er greit at du liker å flørte med kulturrelativisme og "respekt" for alt som er fremmed. Men islam, slik den arter seg i religionens kjerneområder, er det ingen grunn til å respektere. Jeg kan forsikre deg om at DE respekterer IKKE deg. Endret 22. august 2013 av Mann 42 2
Cuckold Skrevet 22. august 2013 Forfatter #100 Skrevet 22. august 2013 (endret) Profeten Muhammed (fvmh) kom med samme budskap som Jesus (fvmh), forkaster du en av dem så forkaster du begge. Hva vet dere egentlig om Muhammed ﷺ, islams profet? Du vet sikkert mye om andre store personligheter, eller til og med fotballspillere og kjendiser i vår tid, men hva vet du egentlig vet om Muhammed - mannen fra Arabia som hevdet å være Guds Siste Budbringer for omtrent 1400 år siden? Visste du at denne mannen, Muhammed (fred og velsignelser være med ham), har forandret verden på en slik måte at hans liv, hans ord og hans handlinger påvirker mer enn 1,4 milliarder mennesker direkte i verden i dag? Hvis du ønsker å forstå hvorfor verden er slik den er i dag, både fra den positive og negative siden, må du bli kjent med denne mannen som heter Muhammed ﷺ. Karakteren til denne store mannen har blitt den ideelle livsform, det beste forbilde, for over 1,4 milliarder mennesker i vår verden. Synes du ikke at det er utrolig at så mange mennesker rundt om i verden prøver å etterligne de aller minste detaljer ved denne mannen? Hvordan er det mulig at en mann var i stand til å påvirke verden på en slik måte? Hvem er denne mannen og hva var hans budskap? Finn ut med Sh. Khalid Yasin i hans foredrag «Muhammed ﷺ: Mannen og hans budskap i den moderne verden». Eksempler på hva Profeten Muhammed (fred være med han) har lært alle muslimer: { De mest perfekte i Troen av de troende er den av dem som har best moral. Og de beste blant dem er de som er best mot sine koner. }{ Ingen av dere tror (fullstendig) før han elsker for sin bror det han elsker for seg selv. }{ Den barmhjertige er vist barmhjertighet av Den Mest Barmhjertige.Vis barmhjertighet mot dem som er på jorden, og Gud vil vise barmhjertighet mot deg. } { Å smile til din bror er veldedighet ... } { Et godt ord er veldedighet. } { Den som tror på Gud og Den siste dag (dommedag) skal gjøre godt mot sin nabo. } { Gud dømmer deg ikke etter ditt utseende eller din rikdom, men Han ser på deres hjerter og deres gjerninger. } { Betal arbeideren hans lønn før svetten hans tørker. } {En mann som gikk langs en sti følte seg meget tørst. Han kom frem til en brønn og han steg inn i den, drakk og kom opp igjen. Da så han en hund med tungen hengende ut som forsøkte å slikke gjørme for å slukke tørsten. Mannen sa: "Denne hunden føler den samme tørst som jeg følte." Han gikk ned i brønnen igjen, fylte sin sko med vann og ga hunden så den fikk drikke. Så Gud takket ham og tilgav hans synder. } Profeten (fred være med ham) ble spurt: "Å Guds Budbringer, blir vi belønnet for vennlighet mot dyr?" Han sa: { Det er en belønning for vennlighet mot alle levende dyr eller mennesker. } Anonymous poster hash: afe3a...96a Hvis Muhammed og Jesus presenterte nøyaktig samme budskap ville jo ikke muslimer trengt koranen og hadith, da hadde det holdt å se hva Jesus forkynte. Og denne tråden handler som sagt ikke om læren, men først og fremst om parallellen mellom den imperialistiske krigerprofeten Muhammed og Olav "den hellige". Muhammed var ingen pasifistisk kristusskikkelse som aldri krummet et hår på sine fienders hode og forkynte at "hans rike ikke var av denne verden", Muhammeds liv som påstått profet handlet om å skaffe seg makt i denne verden, utbre "den rettte lære" gjennom å underlegge seg folk og områder, og dette fortsatte også etter Muhammeds død. Muhammed var ikke født inn i et herskerdynasti, men ved sin død kontrollerte han de store områder som er markert i mørkegrønt. I løpet av et drøyt hundreår etter hadde det muslimske imperium ekspandert så eksplosivt at muslimske krigsherrer kontrollerte enorme områder, herunder store deler av det tidligere kristne Østromerske riket. Enhver som har et noenlunde redelig forhold til sannhet og anstendighet vil måtte innrømme at en slik erobringsbasert imperialisme ikke handler om "forsvarskrig". Endret 22. august 2013 av Cuckold 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå