Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ødelegge en kveld? Liker du ikke å sitte barnevakt så er det jo bare å la være?!

Jeg elsker og sitte barnevakt og gjør det ofte, uten og få betalt. så for meg er det ikke noe ødelagt, men mange andre kan nok føle det sånn:) er også noen som kanskje må betale for buss for og sitte barnevakt

• Liker 1
Skrevet

Hvis du selv hadde hatt barn du behøvde barnevakt til, og barnevakta skulle være der i fem timer, - ville du da gitt barnevakta på 14 år 1500 kroner for jobben?? Sett at dette skjedde hver uke?

Anonymous poster hash: dd457...cdd

Dersom jeg har satt opp fast pris så gir jeg den oppgitte prisen ja, uansett hvor ofte og hvor lenge det er. :)

Skrevet

Dersom jeg har satt opp fast pris så gir jeg den oppgitte prisen ja, uansett hvor ofte og hvor lenge det er. :)

Svarte du egentlig på spørsmålet nå?

Anonymous poster hash: bc90b...a29

Skrevet

Svarte du egentlig på spørsmålet nå?

Ja, les det gjerne en gang til. :)

Skrevet

Min datter på 17 får gjerne 400-500 kr for en kveld. Da er det stort sett fra kl 19-19.30 til kl. 02. Som oftest to (tre) barn, de minste er fire år, de eldste legger seg selv (8-10 år). Dette søskenparet er alene hjemme etter skoletid, så det er mest fordi de synes det er hyggelig å ha noen store sammen med seg om kvelden, da baker de sammen eller ser film eller lager god mat.

Poenget er at min datter er veldig fornøyd med betalingen for en sånn kveld, fordi hun koser seg og selv mener det er lettjente penger for "lite" jobbing. Må legge til at hun har annen jobb i tillegg (står i butikk), så hun vet at timesbetaling for annen type jobb er høyere.

Anonymous poster hash: ab62c...7c1
Gjest Eurodice
Skrevet

Ja, les det gjerne en gang til. :)

Du svarte slett ikke på spørsmålet. Jeg siterer:

"Hvis du selv hadde hatt barn du behøvde barnevakt til, og barnevakta skulle være der i fem timer, - ville du da gitt barnevakta på 14 år 1500 kroner for jobben?? Sett at dette skjedde hver uke?"

Hvis barnevakten skulle passe barnet/barna dine fra 19 om kvelden til 19 om morgenen, betaler du altså 3600 kr. ?

• 2 uker senere...
Skrevet

Du svarte slett ikke på spørsmålet. Jeg siterer:

"Hvis du selv hadde hatt barn du behøvde barnevakt til, og barnevakta skulle være der i fem timer, - ville du da gitt barnevakta på 14 år 1500 kroner for jobben?? Sett at dette skjedde hver uke?"

Hvis barnevakten skulle passe barnet/barna dine fra 19 om kvelden til 19 om morgenen, betaler du altså 3600 kr. ?

Om jeg har gitt en FAST timeslønn, så gir jeg 300 for hver time, om du virkelig ikke forsto det får jeg svare deg konkret, JA.

Skrevet

Om jeg har gitt en FAST timeslønn, så gir jeg 300 for hver time, om du virkelig ikke forsto det får jeg svare deg konkret, JA.

Skulle ønske jeg var 15 år og kunne være barnevakt for dine barn når du har. Passe dem minst en kveld i uka, og tjene meg styrtrik. Mens du robber deg selv for penger

• Liker 3
Skrevet

Skulle ønske jeg var 15 år og kunne være barnevakt for dine barn når du har. Passe dem minst en kveld i uka, og tjene meg styrtrik. Mens du robber deg selv for penger

Det går bra, hun har nok å ta av.

Skrevet

Vil ikke legge ut hvor mye lønn jeg har, men den er høy ja, vil ikke kalle meg bortskjemt ettersom jeg tjener mine egne penger, jobber i familie firma(som jeg har gjort siden jeg var 16-17) og studerer itillegg.

Jeg vil kalle deg bortskjemt!! Du har et helt urealistisk syn på livet som du ikke hadde hatt hadde det ikke vært for at familiebedriften hadde betalt deg så høy lønn som du aldri i verden hadde fått hadde du stått helt på egne ben. For den prisen du nevner kan man leie seg en fagutdannet pedagog istedenfor en bortskjemt fjortis. Seriøst, vent 10 år før du snakker om noe du ikke har peiling på. Du har hverken erfaring, eller nok livserfaring til å uttale deg engang!!!

Anonymous poster hash: 799a9...078

• Liker 6
Skrevet

For 7-8 år siden gav jeg 400 kr for en hel kveld. Dvs fra ca 20.00- 02.00.

Skrevet

En litt mer riktig pris det ja

Skrevet

Det er aktuelt for oss at naboen på 15 sitter barnevakt for barna våre. I første omgang etter at de er lagt, etter hvert kanskje tidligere på kvelden også med ansvar for legging.

Hvor mye bør man betale for slik barnevakt?

80 kr timen er passende :-) En butikk ansatt under 18 får vel ikke mer enn 100 kr timen, og en lærling over 18 får vel rundt 50-60 kr timen, så da mener jeg at 80 kr er helt grei pris :) Skal jo ikke bli fattig av å gå en tur på kino.

Anonymous poster hash: 53f5c...14b

• Liker 2
Skrevet

Herregud, om dere gir tenåringer 50 kroner i timen for å sitte barnevakt er dere idioter!

De er tenåringer, vil tjene lett tjente penger. Ville gitt dem oppmot 200-300 kroner timen.

Jeg har 205 kroner timen som regnskapsfører...

Anonymous poster hash: b457f...475

Skrevet

Snakk om urealistisk syn på verden (Emelia)...

Skrevet

Jeg satt barnevakt for ca. 10 år siden da jeg var 16 år for to barn , en på 1 år og en på 3 år, på DAGTID fra klokka 7 til 15.30 for 25 kroner timen, dette fikk jeg høre at jeg krevde svært mye penger for. Hadde aldri gjort det igjen, jeg mener en normal lønn ville vært mellom 50-80 kroner. En barnevakt jobb skal ikke gjøre deg styrtrik slik som Emelia ønsker. Om det skulle vært slik måtte man nok ha skrudd opp timelønnen på andre jobber også (les: sykehus, offentlige, butikkjobber, vaskejobber, osv). Selv om noen få prosent av befolkningen er millionærer- milliardærer så er det feil å tro at alle andre også er det. En normal familie ville blitt ruinert ved å betale en timelønn på 300 kroner. Er nok vel optimistisk å tro at nordmenn er sååå rike at tenåringer burde tjene skattefritt 300 kroner i timen.

Skrevet

Kan jeg passe dine barn? Jeg er voksen men jeg sier gladelig opp heltidsjobben min som sekretær for 300 kr i timen.

Anonymous poster hash: 6b8a1...323

• Liker 4
Skrevet

Kan jeg passe dine barn? Jeg er voksen men jeg sier gladelig opp heltidsjobben min som sekretær for 300 kr i timen.

Anonymous poster hash: 6b8a1...323

Har ikke barn, og har nok ikke tenkt å få barn før 1-2år. Ville aldri latt fremmede passe mine barn uansett. :)

Skrevet

Har ikke barn, og har nok ikke tenkt å få barn før 1-2år. Ville aldri latt fremmede passe mine barn uansett. :)

Så du ønsker ikke at noen andre skal passe dine barn, men du anbefaler oss vanlige dødelige å bruke 300kr/t på det?

Skrevet

Så du ønsker ikke at noen andre skal passe dine barn, men du anbefaler oss vanlige dødelige å bruke 300kr/t på det?

Nevnte jeg at jeg ikke ville la andre passe mine barn? Legg merke til ordet "Fremmede".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...